Κατηγορίες
Εκκλησία

Επίτιμος δημότης Παλλήνης αναγορεύθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος

Επίτιμος δημότης Παλλήνης αναγορεύτηκε το βράδυ της Πέμπτης, 26 Σεπτεμβρίου 2024, σε ειδική τελετή ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στον οποίο και παραδόθηκε το χρυσό κλειδί της πόλης.

Ο κ. Βαρθολομαίος προέβη επίσης σε μια συμβολική κίνηση, καθώς φύτεψε ένα δέντρο έξω από το δημαρχείο, μια ελιά, σύμβολο ειρήνης, ενώ έγινε και αποκάλυψη πλάκας με την ονοματοδοσία της οδού Ίμβρου, ιδιαίτερης πατρίδας του. «Είναι μια βραδιά, που θα θυμάμαι για πάντα», είπε ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας.

https://exchange.glomex.com/video/v-d4gwqxzkrxex?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Εκκλησία

Πώς ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσσος θεράπευσε ασθενή με 80% παράλυση!

Ένα συγκλονιστικό θαύμα του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου σε ασθενή.

Δύο ώρες περίπου προσευχόταν κλαίγοντας ο κ. Κωνσταντίνος Πολυχρονίου, ανώτερος κρατικός υπάλληλος μπροστά στη Λάρνακα του Οσίου Ρώσου.

Φορούσε πιζάμες και ένα ταξί τον περίμενε στην Βορεινή πύλη της Εκκλησίας.

Όταν τελείωσε τη μυστική του συνομιλία με τον Όσιο, ξεκίνησε με αργά βήματα, σέρνοντας τις παντόφλες στο δάπεδο και προχωρούσε προς την έξοδο.

Τον σταμάτησε ένας ιερέας της μονής και τον ρώτησε γιατί έκλαιγε τόση ώρα, γιατί δεν ήταν ντυμένος κανονικά και ήρθε στην εκκλησία με πιζάμες και αν επιθυμούσε νατου έδινε δωμάτιο στον ξενώνα να αναπαυθεί για λίγο αν το είχε ανάγκη.

– Όχι πάτερ, απάντησε και συνέχισε, με ξεκούρασε για πολλά χρόνια ο Άγιος, αυτός, ο μεγάλος και θαυματουργός γιατρός που υπηρετείτε. Σήμερα το πρωί στον «Ευαγγελισμό», στο Νοσοκομείο, ήρθε η γυναίκα μου να με δει.

Έχει περάσει δεκαετία και πλέον να σταθώ όρθιος όπως με βλέπετε τώρα. Μία χρόνια πάθηση του νευρικού συστήματος και μία αρρώστια που είχα περάσει μου έφεραν αναπηρία τόση που έχασα τη θέση μου, πήρα πρόωρα σύνταξη και οδηγήθηκα στα Νοσοκομεία γιατί μετά το δεύτερο χρόνο είχα πάνω από 80% παράλυση των κάτω άκρων.

Ή παράλυση, η κακή ψυχολογική κατάσταση, η πρόωρη έξοδος μου από τη δραστηριότητα της ζωής με οδηγούσαν σε μαρασμό, σχεδόν στο θάνατο.

Σήμερα, λοιπόν, το πρωί η γυναίκα μου ήρθε στο Νοσοκομείο, με βρήκε να κοιμάμαι, δεν με ξύπνησε, παρά κάθισε δίπλα στο κρεβάτι μου σε μια καρέκλα. Για λίγα δευτερόλεπτα την πήρε ο ύπνος.

Βλέπει στο όνειρο της ότι, στο διπλανό θάλαμο γινόταν επισκεπτήριο γιατρών. Ανάμεσα τους ήταν ένας άγνωστος ξένος γιατρός.

Τον πλησιάζει η γυναίκα μου και του λέει: Γιατρέ μου, είστε ξένος; Σας βλέπω για πρώτη φορά στο Νοσοκομείο. Σας παρακαλώ στο διπλανό θάλαμο έχω τον άνδρα μου πάνω από δέκα χρόνια παράλυτο. Οι γιατροί μου έχουν πει την αλήθεια, ότι χάνω το σύντροφο μου. Χάνω το στήριγμα μου. Θα πεθάνει ο σύζυγος μου. Ελάτε, γιατρέ μου, να τον δείτε, να του δώσετε κουράγιο, να μας πείτε κάτι και σεις.

– Πήγαινε, κυρία μου, περίμενε και θα δω και το σύζυγο σου.
Ναι, γιατρέ μου, πέστε μου το όνομα σας, να σας περιμένω…
– Ιωάννης Ρώσος, της απαντά.
Ξυπνάει, πετιέται από το κάθισμα της.
Με βλέπει που προσπαθώ μόνος μου, στηριγμένος στους αγκώνες μου, να σηκωθώ.
Βοήθησε με, γυναίκα, της λέγω, κάποιος με κρατάει άπ’ τις μασχάλες και με σηκώνει, βοήθησε και συ…
Σηκώθηκα, πάτησα στο έδαφος, όταν τα κλάματα της γυναίκας μου είχαν φέρει γύρω μας γιατρούς και βοηθητικό προσωπικό.

Ό υπεύθυνος γιατρός του τμήματος, ένας πιστός χριστιανός, συγκλονίζεται από τη διήγηση της συζύγου μου και προτρέπει: Κύριε Πολυχρονίου όπως είσαι, μη ζητάς, να αλλάξεις τις πιζάμες σου, φύγετε, πάρτε ταξί στην είσοδο του Νοσοκομείου και πηγαίνετε στο Πνευματικό θεραπευτήριο, στην Εκκλησία του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου, που είναι στην καταπράσινη κοιλάδα του Προκοπίου της Ευβοίας, όπου και ολόκληρο το ιερό του Λείψανο. Πηγαίνετε, πέστε το μεγάλο σας ευχαριστώ και γυρίστε για το εξιτήριο που αυτή τη φορά –σπάνια βέβαια– το υπογράφει όχι γιατρός αλλά ένας “Άγιος!

Και σαν χριστιανός και σαν επιστήμονας ό,τι είπα το πιστεύω. Πάνω από την επιστήμη μας είναι η παντοδυναμία του Θεού και των Αγίων του.
Αυτά μας είπε, Πάτερ. Αυτά … Δώστε μας και σεις την ευλογία σας.

Αυτά είπε, αυτά είδαμε από τον ευλογημένο αυτό άνθρωπο που με τα κλάματα του (οι άνδρες για να κλάψουν πρέπει κάτι το πολύ σοβαρό να συμβαίνει) έλεγε στον Άγιο εκείνο το «ευχαριστώ» που είναι πρόθυμοι να το πουν όσοι άρρωστοι στα Νοσοκομεία, στα παντός είδους Νοσηλευτικά Ιδρύματα και Άσυλα ανιάτων περιμένουν κάποιον Άγγελο, κάποιον Άγιο, τον Ίδιο τον Κύριο να ταράξει τα νερά για να μπουν σ’ αυτό το μυστήριο που λέγεται θαυματουργική θεραπεία, που όντως γίνεται κατά καιρούς σε ασθενείς που ο Θεός επιλέγει με τα δικά του κριτήρια, σχεδόν άγνωστα σε μάς.

Πηγή dogma.gr

Κατηγορίες
Εκκλησία

Δεκαπενταύγουστος: Τι γιορτάζουμε σήμερα – Γιατί λέγεται και «Πάσχα του Καλοκαιριού»

Δεκαπενταύγουστος σήμερα και είναι η Θεομητορική εορτή της Χριστιανοσύνης. Στην Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου περιλαμβάνει κατά πρώτο λόγο τον θάνατο και την ταφή της Παναγίας και κατά δεύτερο την ανάσταση και τη μετάστασή της στους ουρανούς.

Η Παναγία, διεκδικεί τα περισσότερα προσωνύμια που προέρχονται από τον τρόπο αγιογραφίας της Εικόνας Της (π.χ. Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα), από τη θεολογική ιδιότητα (π.χ. Ελεούσα, Κυρά, Μεγαλόχαρη), από την παλαιότητα του εικονίσματός Της (π.χ. Μαυριώτισσα, Γερόντισσα), τον τρόπο εύρεσης της εικόνας Της (π.χ. Θεοσκέπαστης, Σπηλαιώτισσας, Πλατανιώτισσας, Πορταΐτισσας, Μυρτιδιώτισσας, Φανερωμένης), τον τόπο προέλευσης της εικόνας (π.χ. Αθηνιώτισσα, Αργοκοιλιώτισσα, Βατοπεδινή, Πολίτισσα). Τέλος, απαντώνται προσωνύμια που δίνονται ανάλογα της εποχής και των εργασιών που συμπίπτει η εορτή της (π.χ. Φλεβαριανή, Μεσοσπορίτισσα, Ακαθή – εκ του Ακάθιστου ύμνου).

Για την Κοίμηση της Θεοτόκου δεν υπάρχουν πληροφορίες από την Καινή Διαθήκη. Γι’ αυτήν μαθαίνουμε από τις διηγήσεις σημαντικών εκκλησιαστικών ανδρών, όπως των Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, Μόδεστου Ιεροσολύμων, Ανδρέα Κρήτης, Γερμανού Κωνσταντινουπόλεως, Ιωάννη Δαμασκηνού κ.ά., καθώς και από τα σχετικά τροπάρια της εκκλησιαστικής υμνολογίας. Στα κείμενα αυτά διασώζεται η «αρχαία και αληθεστάτη» παράδοση της Εκκλησίας γι’ αυτό το Θεομητορικό γεγονός.

Έτσι, λοιπόν, κατά την εκκλησιαστική παράδοση, η μητέρα του Ιησού Χριστού, Μαρία (η Θεοτόκος και Παναγία), πληροφορήθηκε τον επικείμενο θάνατό της από έναν άγγελο τρεις ημέρες προτού αυτός συμβεί και άρχισε να προετοιμάζεται κατάλληλα. Προσεύχεται στο όρος των Ελαιών και δίνει τα υπάρχοντά της σε δύο γειτόνισσές της χήρες. Επειδή κατά την ημέρα της Κοίμησής της δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, καθώς κήρυτταν «απανταχού γης», μία νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Μοναδικός απών ο απόστολος Θωμάς.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη, στο οποίο διέμενε η μητέρα του Θεανθρώπου. Αφού της έκλεισαν τα μάτια, οι Απόστολοι μετέφεραν το νεκροκρέβατό της στον κήπο της Γεθσημανής, όπου και την έθαψαν. Κατά τη μεταφορά του λειψάνου της, φανατικοί Ιουδαίοι αποπειράθηκαν να ανατρέψουν το νεκροκρέβατό της, αλλά τυφλώθηκαν. Μόνο ένας από αυτούς κατόρθωσε να το ακουμπήσει, αλλά μια αόρατη ρομφαία του έκοψε τα χέρια.

Μοναδικός απών από την κηδεία της υπήρξε, όπως προαναφέραμε, ο Απόστολος Θωμάς. Όταν μετά από τρεις ημέρας πήγε στον τάφο της, βρήκε μόνο τα εντάφια. Προφανώς, η Παναγία είχε αναστηθεί. Πάνω στον τάφο της χτίστηκε μεγαλοπρεπής ναός, που αποδίδεται στην Αγία Ελένη. Μετά την καταστροφή του, ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Μαρκιανός (450-457) με τη δεύτερη σύζυγό του Πουλχερία έχτισαν ένα νέο ναό, που υπάρχει μέχρι σήμερα. Η Κοίμηση της Θεοτόκου εορταζόταν αρχικά στις 13 Αυγούστου και από το 460 στις 15 Αυγούστου.

Η διαφορά μεταξύ Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας για την Κοίμηση της Θεοτόκου

Μεταξύ της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας υπάρχει δογματική διαφορά σχετικά με την Κοίμηση της Θεοτόκου. Η Καθολική Εκκλησία πιστεύει στο δόγμα της ενσώματης ανάληψης της Θεοτόκου (Assumptio Beatae Mariae Virginis), που οριστικοποιήθηκε με την αποστολική εγκύκλιο του Πάπα Πίου IB’ «Munificentissimus Deus» (1 Νοεμβρίου 1950). Αντίθετα, η Ορθόδοξη Εκκλησία κάνει λόγο πρώτα για Κοίμηση της Θεοτόκου, δηλαδή πραγματικό θάνατο (χωρισμό ψυχής και σώματος) και στη συνέχεια για μετάσταση της Θεοτόκου, δηλαδή ανάσταση (ένωση ψυχής και σώματος) και ανάληψή της κοντά στον Υιόν της.

Η νηστεία

Κατά την εκκλησιαστική παράδοση, της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου προηγείται νηστεία, η οποία καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους: πριν από την εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και πριν από την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Τον 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μία νηστεία, που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύεται το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται (επιτρέπεται) το ψάρι. Ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός και αν η εορτή πέσει σε Τετάρτη ή Παρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι. Τις ημέρες της νηστείας του Δεκαπενταύγουστου ψάλλονται τις απογευματινές ώρες στις εκκλησίες (εκτός Κυριακής), εναλλάξ, ο «Μικρός και ο Μέγας Παρακλητικός Κανών εις την Υπεραγίαν Θεοτόκον», οι λεγόμενες «Παρακλήσεις».

Με λαμπρότητα ο εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου – Γιατί λέγεται και «Πάσχα του καλοκαιριού»

Στην Ελλάδα, η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα, ονομάζεται δε και «Πάσχα του Καλοκαιριού» καθώς, σύμφωνα με την Ορθοδοξία, όπως το πρώτο Πάσχα περιλαμβάνει θάνατο, Ανάσταση και Ανάληψη, έτσι και η Κοίμηση της Θεοτόκου, εμπεριέχει τον θάνατο, αλλά και Ανάσταση και Ανάληψη. Σε πολλά νησιά του Αιγαίου (Τήνος, Πάρος, Πάτμος) στολίζουν και περιφέρουν επιτάφιο προς τιμήν της Παναγίας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, sansimera.gr. Σε πόλεις και χωριά ανά την επικράτεια, σε εκκλησίες αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου διοργανώνονται παραδοσιακά πανηγύρια, που καταλήγουν σε γενικευμένο γλέντι. Η Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι ένα πένθιμο γεγονός για τον λαό, επειδή η Παναγία «μετέστη προς την ζωήν». Εξάλλου, τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζουν ο Παναγιώτης, η Μαρία και η Δέσποινα.

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου γιορτάζεται με λιγότερο εμφατικό τρόπο στις λοιπές ορθόδοξες και καθολικές χώρες του κόσμου, στις περισσότερες από τις οποίες ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία, όπως και στην Ελλάδα. Οι προτεσταντικές ομολογίες θεωρούν την Κοίμηση της Θεοτόκου δευτερεύουσα εορτή, επειδή δεν βασίζεται σε βιβλικές αναφορές. Η διαφορά αυτή φαίνεται ανάγλυφα στη Γερμανία, όπου ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία μόνο στα καθολικά κρατίδια του Ζάαρλαντ και της Βαυαρίας.

 

Κατηγορίες
Εκκλησία

Ιερώνυμος-Ολυμπιακοί Αγώνες: Όλα αυτά είναι άξια απόλυτης περιφρόνησης…

Ερωτηθείς ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος για το θέμα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Όλα αυτά είναι άξια απόλυτης περιφρόνησης». 

Αντιδράσεις υπήρξαν και από τη γαλλική Καθολική Εκκλησία, η οποία σε ανακοίνωσή της έκανε λόγο για «χλευασμό του χριστιανισμού», εκφράζοντας τη βαθιά της λύπη.

«Ενόψει των αγώνων του Παρισιού το έργο ”Ιερά Παιχνίδια” έχει κινητοποίησει για σχεδόν τρία χρόνια πολλούς Καθολικούς που συγκεντρώθηκαν για να μοιραστούν τον αθλητικό ενθουσιασμό γύρω από τους αγώνες του Παρισιού, ένα υπέροχο γεγονός που διοργανώνει η χώρα μας.

Την περασμένη εβδομάδα, με χαρά διοργανώσαμε και την εναρκτήρια λετιουργία της Ολυμπιακής εκεχειρίας παρουσία πολλών θρησκευτικών, πολιτικών και αθλητικών προσωπικοτήτων.

Πιστεύουμε ότι οι αξίες και οι αρχές που εκφράζονται και διαδίδονται από τον αθλητισμό και τους Ολυμπιακούς Αγώνες συμβάλλουν σε αυτή την ανάγκη για ενότητα και αδελφότητα που τόσο πολύ χρειάζεται ο κόσμος μας, με σεβασμό στις πεποιθήσεις όλων, γύρω από τον αθλητισμό που μας ενώνει και παράγει την ειρήνη στα έθνη και τις καρδιές τους.

Η τελετή έναρξης χθες, προσέφερε σε όλον τον κόσμο υπέροχες στιγμές ομορφιάς, χαράς, πλούσιες σε συναισθήματα παγκοσμίως. Όμως, δυστυχώς, η ίδια τελετή περιλάμβανε και σκηνές χλευασμού του Χριστιανισμού για τις οποίες λυπούμαστε βαθιά.

Ευχαριστούμε τα μέλη άλλων θρησκειών που εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους. Σήμερα, σκεφτόμαστε ολους τους χριστιανούς σε όλες τις ηπείρους του κόσμου που πληγώθηκαν από αυτές τις σκηνές. Πρέπει να καταλάβουν ότι η ολυμπιακή γιορτή εκτείνεται πέρα από τις ιδεολογικές προκαταλήψεις λίγων καλλιτεχνών.

Ο αθλητισμός είναι μια υπέροχη ανθρώπινη δραστηριότητα που ευφραίνει βαθιά τις καρδιές των αθλητών και των θεατών. Ο Ολυμπισμός είναι ένα κίνημα που υπηρετεί την πραγματικότητα της ενότητας και της αδελφότητας. Θέση στον αγωνιστικό χώρο ας φέρει η αλήθεια, η παρηγορία και η χαρά σε όλους». 

Πηγή: skai.gr
Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Χαμός στην Κηφισιά: Παπαδιά έπιασε ιερέα σε ξενοδοχείο ημιδιαμονής

Χαμός στην Κηφισιά το απόγευμα της Πέμπτης 25/7, όταν ένας ιερέας πιάστηκε στα πράσα από την σύζυγό του.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE, ένας 53χρονος πρεσβύτερος Ιερέας από την Σαλαμίνα βρέθηκε σε ξενοδοχείο ημιδιαμονής επί της λεωφόρου Τατοΐου στην Κηφισιά.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, κατά την έξοδό του, τον περίμενε η 39χρονη πρεσβυτέρα του με τα παιδιά τους. Προκλήθηκε επεισόδιο, καθώς ο Ιερέας δεν ήταν μόνος του, αν και προσπάθησε να δικαιολογηθεί ανεπιτυχώς.

Η γυναίκα έκανε και αναφορά στη Μητρόπολη στην οποία ανήκει ο ιερέας.

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Να σταματήσει ο πόλεμος στη Γάζα… η έκκληση Πατριάρχη Ιεροσολύμων και Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου

Έκκληση να σταματήσει ο πόλεμος και να αρχίσει η συζήτηση για την επικράτηση της ειρήνης απηύθυναν ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την συνάντηση που είχαν σήμερα το πρωί, Τρίτη 18 Ιουνίου 2024, στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών.

Ο Αρχιεπίσκοπος καλωσόρισε τον Πατριάρχη και ενδιαφέρθηκε να μάθει για την κατάσταση και τα προβλήματα που υπάρχουν στην περιοχή, καθώς και για τον τρόπο που θα μπορούσε να αποσταλεί βοήθεια με είδη πρώτης ανάγκης.

Ο Πατριάρχης δήλωσε ευγνώμων προς την Εκκλησία της Ελλάδος και τον Αρχιεπίσκοπο και τον ενημέρωσε για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν και για τις προσπάθειες που καταβάλλονται. Μίλησε, ακόμη, για τη χριστιανική παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, η οποία διατηρεί τις ισορροπίες, αλλά και για τη Μονή του Αγίου Πορφυρίου και για τη στήριξη που παρέχει στους πιστούς.

Στην συνέχεια ο Αρχιεπίσκοπος εξέφρασε την αγωνία του για τον άμαχο πληθυσμό, παιδιά και ηλικιωμένους, που τους βάζουν στην πρώτη γραμμή, αλλά και για τους αιχμαλώτους και θέλησε να στείλει ένα μήνυμα προς όλους να σταματήσει ο πόλεμος και να αρχίσουν οι συζητήσεις για την επικράτηση της ειρήνης. Από την πλευρά του ο Πατριάρχης συμφώνησε υπογραμμίζοντας την ανάγκη να σταματήσει ο πόλεμος, ενώ δήλωσε αισιόδοξος ότι όλα θα πάνε καλά.

Τον Πατριάρχη συνόδευε ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα, Αρχιμανδρίτης Ραφαήλ Γρίβας.

 

Κατηγορίες
Εκκλησία

Θεολογική Σχολή της Χάλκης: Η Άγκυρα αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας

Ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας της ιστορικής Θεολογικής Σχολής της Χάλκης αφήνει η Άγκυρα δια του Τούρκου υπουργού Παιδείας Γιουσούφ Τεκίν. 

Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη Μανώλης Κωστίδης, μιλώντας στον τουρκικό τηλεοπτικό σταθμό NTV, o Τεκίν τάχθηκε ξεκάθαρα υπέρ της επαναλειτουργίας της Σχολής, δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει κάποιο συνταγματικό κώλυμα, και ότι ουσιαστικά το θέμα είναι αποκλειστικά στα χέρια του Ταγίπ Ερντόγαν.  

Οι δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Παιδείας έρχονται λίγες ώρες μετά το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας KARAR, και της επίσκεψης του ιδίου την προηγούμενη εβδομάδα στη Σχολή.

Στο δημοσίευμα της KARAR, μεταξύ άλλων, σημειώνεται: «Στις 13 Μαΐου, ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν στην Άγκυρα, είχε επίσης στην ατζέντα του τη Θεολογική Σχολή. Αναφέρεται ότι ο Μητσοτάκης ζήτησε από τον Ερντογάν να λάβει μέτρα για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής.

«Εγώ προσωπικά, θα ήθελα να δω ανοιχτή τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης τόσο από την άποψη ότι θα αντικατοπτρίζει το δημοκρατικό υπόβαθρο που διαθέτει η Τουρκία, όσο και από την άποψη της θέσης μας σχετικά με την άσκηση της κοσμικότητας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Πρώτα απ’ όλα, να πούμε το εξής, ότι υπάρχουν δυο διαστάσεις του γεγονότος. Η μια από αυτές αφορά την πολιτική διάσταση, η οποία διάσταση καθορίστηκε από κοινού από τον κ. Πρόεδρο και τον Υπουργό του υπουργείου που διαχειρίζεται την εξωτερική μας πολιτική. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν σε αυτό το κομμάτι της εξωτερικής πολιτικής θα είναι οι αποφάσεις που θα πάρουν αυτοί και θα τις υλοποιήσουμε εμείς».

«Τώρα μιλάμε για ένα ίδρυμα που εκπαίδευε ιερείς για τις μειονότητες ορισμένων θρησκειών που ζούσαν στην οθωμανική γεωγραφία μετά το 1844. Αναμφίβολα, το ζήτημα έχει διαφορετικές πολιτικές διαστάσεις στον χριστιανικό κόσμο, ιδιαίτερα μετά τη διαδικασία Perestroika, Gladnost! Υπάρχει μια διαδικασία λειτουργίας στην Τουρκία, έχουμε μπροστά μας το άρθρο 40 της Λωζάνης και σύμφωνα με το Σύνταγμά μας, οι διεθνείς συμβάσεις είναι υπεράνω των νομικών ρυθμίσεων».

«Όταν εξετάζουμε όλα αυτά, υπάρχει μια απόφαση που έλαβε το συνταγματικό δικαστήριο μετά το πραξικόπημα της 12ης Μαρτίου. Και στην απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου, δεν υπάρχει κάποιο κείμενο που να σχετίζεται ευθέως με το κλείσιμο της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, υπάρχουν μόνο κάποιες ερμηνείες που αναφέρονται στα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης που υπήρχαν εκείνη την εποχή, επομένως το μέρος εκείνο έκλεισε βάση μιας ερμηνείας, ή με βάση την πολιτική συγκυρία της εποχής» διευκρίνισε ο υπουργός Παιδείας.

«Εμείς με εντολή του Προέδρου μας πήγαμε να αναλύσουμε το τι μπορεί να γίνει σε νομική βάση, και είχαμε μια πολύ παραγωγική συνάντηση με τους αρμόδιους εκεί.
Αυτή τη στιγμή, ούτως ή άλλως υπάρχει ένα ανοιχτό λύκειο, δηλαδή ένα ίδρυμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που λειτουργεί νόμιμα εκεί.  Δεν υπάρχουν μαθητές, ωστόσο είναι ανοιχτό. Όπως είπαμε, εμείς κάνουμε τις εργασίες μας όσον αφορά τη δυνατότητά του να λειτουργήσει ως Σχολή, αλλά σε τελική ανάλυση η απόφαση θα ληφθεί από αυτούς που διαχειρίζονται την εξωτερική μας πολιτική και τον κ. πρόεδρο. Έχουμε καθορίσει τα βήματα που πρέπει να γίνουν ανάλογα με την απόφαση που θα ληφθεί εκεί. Τώρα θα ενεργήσουμε σύμφωνα με την απόφαση που θα παρθεί» σημείωσε ο Γιουσούφ Τεκίν.

Πηγή: skai.gr
Κατηγορίες
Εκκλησία

Ναύπλιο: Η γιορτή της Παναγίας Σουμελά στην Άρια

Με μεγαλοπρέπεια τίμησαν και φέτος την εικόνα της Παναγίας Σουμελά στην Άρια Ναυπλίου, με την ευκαιρία της εορτής του Αποστόλου Θωμά , Κυριακή 12 Μαΐου 2024.

https://exchange.glomex.com/video/v-d18h2emndm5l?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Εκκλησία

Ανάσταση: Το Μεγάλο Σάββατο σηματοδοτεί το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας

Το Μεγάλο Σάββατο σηματοδοτεί και το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς ήδη από σήμερα γιορτάζεται και επίσημα η Ανάσταση του Ιησού και η επιστροφή του από τον κόσμο των νεκρών.

Από τον Γολγοθά, στην Σταύρωση και την Ανάσταση. Το Μεγάλο Σάββατο είναι η Ανάσταση του Θεανθρώπου. 

Τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου προς Κυριακή του Πάσχα εορτάζεται κατά το ορθόδοξο τυπικό η Ανάσταση του Χριστού. Είναι το μόνο Σάββατο του χρόνου κατά το οποίο νηστεύεται και το λάδι.

Το Σάββατο, αφού συγκεντρώθηκαν οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι στο Πόντιο Πιλάτο, τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Ιησού για τρεις ημέρες διότι, καθώς έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές Του, αφού κλέψουν την νύχτα το ενταφιασμένο Του σώμα κηρύξουν έπειτα στο λαό ως αληθινή την ανάσταση την οποία προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμη ζούσε και τότε θα είναι η τελευταία πλάνη χειρότερη της πρώτης».

Αφού είπαν αυτά στον Πόντιο Πιλάτο και αφού πήραν την άδεια του, έφυγαν και σφράγισαν τον τάφο τοποθετώντας εκεί για ασφάλεια του κουστωδία, δηλαδή στρατιωτική φρουρά.

Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου γιορτάζουμε «την θεόσωμον ταφήν» και «την εις άδου κάθοδον», δηλαδή την ταφή του Κυρίου και την κάθοδο Του στον Άδη, όπου κήρυξε σε όλους τους νεκρούς. Βέβαια, η ταφή έγινε τα απόγευμα της Μ. Παρασκευής, ωστόσο η Εκκλησία έκρινε ορθό να αφιερώσει ιδιαίτερη μέρα προς τιμήν και μελέτη του μυστηριώδους αυτού γεγονότος.

Αποβραδίς έχουν αλλάξει όλα τα πένθιμα καλύμματα του ναού και έχει στολισθεί με κόκκινα, αναστάσιμα. Στα Ιεροσόλυμα, η τελετή της Αφής του Αγίου Φωτός και της Ανάστασης του Κυρίου, γίνονται το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου.

Στην Ελλάδα η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως γίνεται το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Κατά την διάρκεια της Λειτουργίας, στις 12 ακριβώς τα μεσάνυχτα, σβήνουν τα φώτα της εκκλησίας και ο ιερέας προβάλει στην Ωραία Πύλη, κρατώντας σε κάθε χέρι από μία δεσμίδα τριάντα τριών κεριών με το Άγιο Φως, ψάλλοντας το «Δεύτε λάβετε Φως…».

Στην συνέχεια ιερείς, ψάλτες και πιστοί βγαίνουν στο περίβολο της εκκλησίας όπου γίνεται η ανάγνωση του Ευαγγελίου της Αναστάσεως και ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι, ζωήν χαρισάμενος».

Αμέσως μετά αρχίζουν να πέφτουν πυροτεχνήματα και βεγγαλικά. Μετά την Ανάσταση, οι πιστοί μεταφέρουν στο σπίτι τους το Αγιο Φως. Στην είσοδο του σπιτιού τους, κάνουν, με τον καπνό της λαμπάδας, το σχήμα του σταυρού. Μετά ανάβουν το καντήλι και προσπαθούν να το κρατήσουν τουλάχιστον τρεις με σαράντα ημέρες.

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

 

Κατηγορίες
Εκκλησία

Ανάσταση: Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου για το Πάσχα

ΗΟρθόδοξη Εκκλησία δεν είδε ποτέ τον αγώνα για τη μεταμόρφωση του κόσμου ως ασήμαντη υπόθεση, αναφέρει μεταξύ άλλων ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο μήνυμά του για την Ανάσταση.

Σύμφωνα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, στην ορθόδοξη αυτοσυνειδησία δεν υπάρχει χώρος για συνθηκολόγηση απέναντι στο κακό, για αδιαφορία περί της πορείας των ανθρωπίνων πραγμάτων, αντιθέτως η συμβολή στη μεταμόρφωση της ιστορίας έχει θεολογική βάση και υπαρξιακό έρεισμα και εκτυλίσσεται χωρίς τον κίνδυνο ταυτίσεως της Εκκλησίας με τον κόσμο.

«Η πίστις εις την Ανάστασιν είναι η βαθυτάτη και ακραιφνεστάτη έκφρασις της ελευθερίας μας ή μάλλον η γέννησις αυτής ως εκουσίας αποδοχής της υψίστης θείας δωρεάς της κατά χάριν θεώσεως» τονίζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

Ολόκληρο το μήνυμα για το Πάσχα του προκαθήμενου της Πρωτόθρονης Εκκλησίας έχει ως εξής:

«Τιμιώτατοι αδελφοί Ιεράρχαι και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Ευδοκία και χάριτι του πανδώρου Θεού διατρέξαντες τον δόλιχον της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και διελθόντες εν κατανύξει την Εβδομάδα των Παθών του Κυρίου, ιδού, ευφραινόμεθα τη πανηγύρει της λαμπροφόρου Αναστάσεως Αυτού, δι’ ης ελυτρώθημεν εκ της του ‘Αδου τυραννίδος.

Η ένδοξος εκ νεκρών Έγερσις του Σωτήρος Χριστού είναι συνανάστασις σύμπαντος του γένους των βροτών και πρόγευσις της τελειώσεως των πάντων και της πληρώσεως της Θείας Οικονομίας εν τη επουρανίω Βασιλεία. Μετέχομεν εις το άφραστον μυστήριον της Αναστάσεως εν τη Εκκλησία, αγιαζόμενοι εν τοις ιεροίς αυτής μυστηρίοις και βιούντες το Πάσχα, «το πύλας ημίν του Παραδείσου ανοίξαν», όχι ως ανάμνησιν ενός γεγονότος του παρελθόντος, αλλά ως πεμπτουσίαν της εκκλησιαστικής ζωής, ως παρουσίαν του Χριστού αεί εν τω μέσω ημών, εγγύτερον εις ημάς από όσον ημείς οι ίδιοι εις τον εαυτόν μας. Το Πάσχα, οι ορθόδοξοι πιστοί ανακαλύπτουν τον αληθινόν των εαυτόν ως εν Χριστώ είναι, εντάσσονται εις την κίνησιν των πάντων προς τα Έσχατα, «εν χαρά ανεκλαλήτω και δεδοξασμένη» (Α΄ Πετρ. α΄, 8), ως «υιοί φωτός… και υιοί ημέρας» (Α΄ Θεσσ. ε΄, 5).

Κεντρικόν χαρακτηριστικόν της ορθοδόξου ζωής είναι ο αναστάσιμος παλμός της. Αστόχως απεκάλεσεν ο φιλόσοφος την ορθόδοξον πνευματικότητα «σκυθρωπήν» και «φθινοπωρινήν». Ευστόχως επαινείται υπό των Δυτικών το ανεπτυγμένον αισθητήριον των Ορθοδόξων δια το νόημα και το βιωματικόν βάθος της πασχαλίου εμπειρίας, χωρίς όμως η πίστις αυτή να λησμονή, ότι η πορεία προς την Ανάστασιν διέρχεται δια του Σταυρού. Δεν γνωρίζει η ορθόδοξος πνευματικότης τον ουτοπισμόν της Αναστάσεως χωρίς Σταυρόν, ούτε την απαισιοδοξίαν του Σταυρού χωρίς την Ανάστασιν.

Δια τον λόγον αυτόν, εις το ορθόδοξον βίωμα το κακόν δεν έχει τον τελευταίον λόγον εν τη ιστορία, ενώ η πίστις εις την Ανάστασιν λειτουργεί ως κίνητρον δια τον αγώνα εναντίον της παρουσίας εν τω κόσμω και των συνεπειών του, δρα ως ισχυρά μεταμορφωτική δύναμις.

Εις την ορθόδοξον αυτοσυνειδησίαν δεν υπάρχει χώρος δια συνθηκολόγησιν απέναντι εις το κακόν, δι’ αδιαφορίαν περί της πορείας των ανθρωπίνων πραγμάτων. Αντιθέτως, η συμβολή εις την μεταμόρφωσιν της ιστορίας έχει θεολογικήν βάσιν και υπαρξιακόν έρεισμα και εκτυλίσσεται χωρίς τον κίνδυνον ταυτίσεως της Εκκλησίας με τον κόσμον. Ο Ορθόδοξος πιστός έχει συνείδησιν της αντιθέσεως μεταξύ της εγκοσμίου πραγματικότητος και της εσχατολογικής τελειότητος και δεν είναι δυνατόν να παραμείνη αδρανής απέναντι εις τας αρνητικότητας.

Δια τον λόγον αυτόν, η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν είδε ποτέ τον αγώνα δια μεταμόρφωσιν του κόσμου ως ασήμαντον υπόθεσιν. Η πασχάλιος πίστις έσωζε την Εκκλησίαν τόσον από την εσωστρέφειαν και την κλειστότητα, όσον και από την εκκοσμίκευσιν.

Εις το Πάσχα των ορθοδόξων συμπυκνούται ολόκληρον το μυστήριον και ο υπαρξιακός πλούτος της ευσεβείας μας. Το «εξεθαμβήθησαν» των Μυροφόρων, όταν, «εισελθούσαι εις το μνημείον είδον νεανίσκον… περιβεβλημένον στολήν λευκήν» (Μαρκ. ιστ΄, 5), χαρακτηρίζει το μέγεθος και την ουσίαν της εμπειρίας της πίστεως ως βιώσεως υπαρξιακού συγκλονισμού. Το «εκθαμβείσθαι» δηλώνει ότι ο άνθρωπος ευρίσκεται ενώπιον ενός μυστηρίου, το οποίον βαθαίνει, όσον το προσεγγίζει, κατά το λεχθέν, ότι η πίστις μας «δεν είναι πορεία από το μυστήριο στη γνώση, αλλά από τη γνώση στο μυστήριο».Ενώ η άρνησις του μυστηρίου συρρικνώνει υπαρκτικώς τον άνθρωπον, ο σεβασμός ανοίγει εις αυτόν την πύλην του ουρανού.

Η πίστις εις την Ανάστασιν είναι η βαθυτάτη και ακραιφνεστάτη έκφρασις της ελευθερίας μας ή μάλλον η γέννησις αυτής ως εκουσίας αποδοχής της υψίστης θείας δωρεάς της κατά χάριν θεώσεως. Η Ορθόδοξος Εκκλησία, ως «βιωμένη Ανάστασις», είναι ο χώρος της «αληθεστάτης ελευθερίας», η οποία εις την χριστιανικήν ζωήν είναι θεμέλιον, οδός και προορισμός. Η Ανάστασις του Χριστού είναι ευαγγέλιον ελευθερίας, δωρεά ελευθερίας και εχέγγυον της «κοινής ελευθερίας» εις την «αιώνιον βιοτήν» της Βασιλείας του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.

Με αυτά τα αισθήματα, τιμιώτατοι αδελφοί και πεφιλημένα τέκνα, έμπλεοι της πεπληρωμένης χαράς της μετοχής εις την «κοινήν των όλων πανήγυριν», λαβόντες φως εκ του ανεσπέρου φωτός και δοξάζοντες Χριστόν τον αναστάντα εκ νεκρών και ανατείλαντα πάσι την ζωήν, μεμνημένοι δε κατά την πανέορτον ταύτην «κλητήν και αγίαν ημέραν», πάντων των εν περιστάσεσιν αδελφών, δεόμεθα του «πατήσαντος θανάτω τον θάνατον» Κυρίου και Θεού της ειρήνης, όπως ειρηνεύη τον κόσμον, καταυγάζη τα διαβήματα ημών προς παν έργον αγαθόν και Αυτώ ευάρεστον, αναφωνούντες τον πανευφρόσυνον ύμνον «Χριστός Ανέστη»!

Κατηγορίες
Εκκλησία

Μεγάλη Παρασκευή: Δείτε Ζωντανά την Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Ημέρα πένθους λίγο πριν την Ανάσταση για όλη τη Χριστιανοσύνη. Κορυφώνεται το Θείο Δράμα των Παθών του Ιησού.

Κατηγορίες
Εκκλησία

Κατάνυξη και πλήθος πιστών στην περιφορά του πρώτου Επιταφίου από τον Άγιο Μηνά – ΒΙΝΤΕΟ

Πλήθος πιστών παρακολούθησε την τελετή της πρώτης περιφοράς Επιταφίου στη Θεσσαλονίκη, από τον Ιερό Ναό του Αγίου Μηνά, Προστάτη των Εμπόρων της πόλης.

Σε κλίμα θρησκευτικής κατάνυξης και συγκίνησης πλήθος κόσμου ακολούθησε την περιφορά του πρώτου Επιταφίου στον Ιερό Ναό Αγίου Μηνά ή αλλιώς και εκκλησία της αγοράς, προκειμένου να παρακολουθήσει την κορύφωση το Θείου Δράματος οι εργαζόμενοι των εμπορικών καταστημάτων του Ιστορικού Κέντρου της πόλης.

Η ιδιαιτερότητα στην φετινή περιφορά ήταν η διαδρομή που ακολούθησε ο Επιτάφιος των εμπόρων, ο οποίος πέρασε μετά από πολλά χρόνο και από την οδό Εγνατία, ενώ πιο συγκεκριμένα η διαδρομή ήταν η εξής: Ίωνος Δραγούμη, Τσιμισκή, Βενιζέλου, οδός Εγνατία και έπειτα Ίωνος Δραγούμη για να επιστρέψει στον Ιερό Ναό.

Την περιφορά συνόδευσε για πρώτη φορά ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, ενώ για ακόμη μία χρονιά συμμετείχε η Φιλαρμονική Ορχήστρα, οι Ένοπλες Δυνάμεις, εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού, πρόσκοποι και πολιτικά τμήματα.

Κατά την διάρκεια της περιφοράς οι πιστοί έψαλλαν τον πένθιμο ύμνο, δίχως αυτή τη χρονιά να βρεθούν αντιμέτωποι με τον καιρό.

Ο Άγιος Μηνάς είναι ο προστάτης της εμπορικής αγοράς της Θεσσαλονίκης, καθώς το 1856, η ανακαίνιση του Ιερού Ναού, πραγματοποιήθηκε με χρήματα των εμπόρων της Βενετίας και της Θεσσαλονίκης. Να σημειωθεί, ότι στην «εκκλησία της αγοράς» τα εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής ψάλλονται στις 15:00 μ.μ. και στις 17:00 μ.μ. ξεκινάει η περιφορά του Επιταφίου.

Στην Τελετή παρευρέθηκαν ο γενικός γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, ο αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, βουλευτές της Θεσσαλονίκης και φορείς της πόλης.

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Άγιο Γρηγόριο Παλαμά-Θεσσαλονίκης: Σε 12 ξένες γλώσσες θα ακουστεί το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο

Σε 12 ξένες γλώσσες θα ακουστεί το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα στον μητροπολιτικό ιερό ναό Αγίου Γρηγορίου Παλαμά της Θεσσαλονίκης.

Ο Αναστάσιμος Εσπερινός της Αγάπης θα τελεσθεί στις 11.00 το πρωί.

Στην Ιερά Ακολουθία θα προεξάρχει ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, σύμπας ο Ιερός Κλήρος της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια του Εσπερινού θα ακουστεί το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο σε 12 ξένες γλώσσες, ώστε να διαχυθεί στα πέρατα του κόσμου το Αναστάσιμο Γεγονός, το οποίο αφορά σε όλους τους ανθρώπους, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης.

Μετά την Απόλυση του Εσπερινού, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης θα προσφέρει σε όλους τους χριστιανούς, στο Επισκοπείο της Ιεράς Μητροπόλεως, το καθιερωμένο πασχαλινό αβγό, ώστε η χαρά της Αναστάσεως να είναι πεπληρωμένη, σημειώνεται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Εκκλησία

Μεγάλη Παρασκευή: Ο συμβολισμός της ημέρας – Τα Άγια Πάθη, ο επιτάφιος θρήνος – ΒΙΝΤΕΟ

H Μεγάλη Παρασκευή συμβολίζει τα συμβάντα της δίκης του Ιησού από τον Πόντιο Πιλάτο , την μαρτυρική πορεία Του προς τον Γολγοθά, την Σταύρωση του και τελικά την Ταφή του.

Η τελετή της Αποκαθήλωσης, γίνεται στις εκκλησίες μας, το μεσημέρι της μεγάλης Παρασκευής μαζί με την αναπαράσταση της ταφής. Το βράδυ τελείται η περιφορά του Επιταφίου. Οι καμπάνες των εκκλησιών χτυπούν πένθιμα όλη τη διάρκεια της ημέρας. Λόγω του πένθους της ημέρας οι νοικοκυρές δεν ασχολούνται με τις δουλειές του σπιτιού, αποφεύγοντας ακόμη και το μαγείρεμα. Με λουλούδια που μαζεύουν ή αγοράζουν, γυναίκες και παιδιά πηγαίνουν στις εκκλησίες για να στολίσουν τον Επιτάφιο.

Πολλοί πιστοί συνηθίζουν να πίνουν την Μεγάλη Παρασκευή λίγο ξύδι, εις ανάμνηση αυτού που έδωσαν στον Ιησού, όταν ζήτησε νερό τις τελευταίες στιγμές της επίγειας ζωής Του. Το έθιμο απαγορεύει κάθε εργασία την ημέρα αυτή. Αντιθέτως, συνηθίζεται οι πιστοί να επισκέπτονται τους τάφους των νεκρών συγγενών και φίλων, προσδοκώντας, μαζί με την Ανάσταση του Κυρίου και την δική τους.

Κατηγορίες
Εκκλησία

Με αεροσκάφη της Aegean και Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως στην Ελλάδα

Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες, ειδικές, πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει για ακόμη μια χρονιά το ‘Αγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου.

Συγκεκριμένα, το ‘Αγιο Φως αναμένεται να φτάσει στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας από τα Ιεροσόλυμα, με μέριμνα της Ελληνικής κυβέρνησης και στη συνέχεια, θα μεταφερθεί με προγραμματισμένες, αλλά και έκτακτες, ειδικές πτήσεις, αποκλειστικά για τη μεταφορά του Φωτός, σε 9 προορισμούς της ελληνικής επικράτειας.

H SKY express θα μεταφέρει  το Άγιο Φως σε επτά προορισμούς της Ελλάδας

Σε επτά προορισμούς της ελληνικής επικράτειας θα μεταφέρει το Άγιο Φως, που θα φτάσει με αεροσκάφος της ελληνικής κυβέρνησης από τα Ιεροσόλυμα στην Ελλάδα, η SKY express.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, για άλλη μία χρονιά η SKY express, πιστή στις αξίες, τα ήθη και τα έθιμα της χώρας, «θα μεταφέρει το Άγιο Φως, της ελπίδας και της αγάπης σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και πιο συγκεκριμένα στο Ηράκλειο, τη Ρόδο, τη Μύκονο, τη Μυτιλήνη, τη Σαντορίνη, τη Χίο και τα Κύθηρα», «έχοντας θέσει και φέτος τους ανθρώπους, αλλά και τα ολοκαίνουργια αεροσκάφη της στη διάθεση της ελληνικής Πολιτείας».

Η διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί νωρίς το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου με το πρόγραμμα των δρομολογίων να διαμορφώνεται ως εξής:

* Αθήνα – Ηράκλειο (GQ216) : Αναχώρηση 20:55- Άφιξη 21:45

* Αθήνα – Ρόδος (GQ284) : Αναχώρηση 20:20 – Άφιξη 21:20

* Αθήνα – Μύκονος (GQ234) : Αναχώρηση 20:35 – Άφιξη 21:20

* Αθήνα – Μυτιλήνη (GQ304) : Αναχώρηση 20:15 – Άφιξη 21:20

* Αθήνα – Σαντορίνη (GQ356) : Αναχώρηση 20:20- Άφιξη 21:15

* Αθήνα – Χίος (GQ244) : Αναχώρηση 20:35 – Άφιξη 21:25

* Αθήνα – Κύθηρα (GQ440) : Αναχώρηση 21:00 – Άφιξη 21:50

«Η SKY express διαθέτει ανελλιπώς, από το 2017, τα αεροσκάφη της για το σκοπό της μεταφοράς του Αγίου Φωτός και του χαρμόσυνου μηνύματος της Ανάστασης.

Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος, το πλήρωμα της εταιρείας, το Μεγάλο Σάββατο στις πτήσεις, που θα πραγματοποιηθούν τόσο στην Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό προς τη χώρα, με σεβασμό στις παραδόσεις του Πάσχα θα καλωσορίσει τους επιβάτες προσφέροντάς τους πασχαλινές λαμπάδες» αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Exit mobile version