Κατηγορίες
Εκκλησία

Μεγάλη Πέμπτη: Ο Μυστικός Δείπνος του Ιησού Χριστού με τους 12 Αποστόλους

Ο Μυστικός Δείπνος, το ιερό δείπνο του Ιησού Χριστού με τους 12 Αποστόλους, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά. Ο Ιερός Νιπτήρας, δηλαδή το πλύσιμο των ποδιών των 12 Αποστόλων από τον Ιησού Χριστό, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Λουκά και του Ιωάννη. Η Υπερφυής Προσευχή, δηλαδή η προσευχή του Ιησού προς τον Πατέρα του μετά τον Μυστικό Δείπνο και λίγο πριν τη σύλληψή του, όπως περιγράφεται στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη και η προδοσία του Ιούδα η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του Ιησού, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου, του Λουκά και του Ιωάννη.

Τα Δώδεκα Ευαγγέλια περιγράφουν την πορεία του Ιησού προς τον Γολγοθά. Τον Μυστικό Δείπνο, το δάκρυ και την ανθρώπινη αδυναμία στους κήπους της Γεσθημανής, την προδοσία του από τον Ιούδα, την σύλληψη, την δίκη, τα βασανιστήρια, την Σταύρωση.
Το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης τελείται ο εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής μαζί με τη Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου. Το βράδυ τελείται ο όρθρος της Μεγάλης Παρασκευής, στον οποίο αναπαριστάται το Θείο Δράμα της Σταύρωσης και διαβάζονται τα 12 ευαγγέλια που περιγράφουν τα γεγονότα από τη σύλληψη έως και την ταφή του Χριστού. Ανάμεσα στο 5ο και το 6ο Ευαγγέλιο ψάλλεται το αντίφωνο “Σήμερον κρεμάται επί ξύλου…” και ο Εσταυρωμένος λιτανεύεται από τους ιερείς.

Συγκλονιστική είναι η υμνογραφία της εκκλησίας για την κορύφωση του Θείου Δράματος:

«Σήμερον κρεμάται επί ξύλου, ο εν ύδασι την γην κρεμάσας. Στέφανον εξ ακανθών περιτίθεται, ο των αγγέλων βασιλεύς. Ψευδή πορφύραν περιβάλλεται, ο περιβάλλων τον ουρανόν εν νεφέλαις. Ράπισμα κατεδέξατο, ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας τον Αδάμ. Ήλοις προσηλώθη, ο νυμφίος της Εκκλησίας. Λόγχη εκεντήθη, ο υιός της Παρθένου. Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ. Δείξον ημίν και την ένδοξόν σου Ανάστασιν».

Μετά τη σύλληψή Του στο όρος των Ελαιών, ο Χριστός δικάστηκε και καταδικάστηκε από τους Αρχιερείς σε μια δίκη που είχε τυπική διαδικασία αφού οι Φαρισαίοι ήθελαν τον θάνατο Του.

Επειδή όμως δεν είχαν νόμιμη εξουσία, τον έστειλαν στον Πόντιο Πιλάτο, προκειμένου η καταδικαστική απόφαση να απαγγελθεί από αυτόν, καθώς κατείχε την εξουσία του Ρωμαίου διοικητή της περιοχής.

Ο Πιλάτος δεν ήθελε να πάρει την ευθύνη απάνω του και ζήτησε από το πλήθος που ήταν συγκεντρωμένο στην αυλή του Πραιτωρίου να διαλέξει ανάμεσα στον Βαραββά και τον Χριστό για το ποιος να σωθεί, δίνοντας παράλληλα “χάρη” για την γιορτή του Πάσχα.
Το πλήθος, (οι περισσότεροι συνεργάτες και οπαδοί του Βαραββά) διάλεξαν τον θάνατο του Ιησού με σταύρωση.

Από εκείνο το σημείο μέχρι και την σταύρωση, ο Ιησούς έζησε τον απόλυτο εξευτελισμό αλλά και την χλεύη του πλήθους και των Ρωμαίων στρατιωτών (πορφύρα, αγκάθινο στεφάνι, και μαστίγωμα).

Σύμφωνα με τις Γραφές, ο Ιησούς σταυρώθηκε στις 9 το πρωί, με το μαρτύριό Του να κρατάει πάνω στον σταυρό έξι ώρες.
Μετά το πέρας των 12 Ευαγγελίων, στις εκκλησίες ο κόσμος συγκεντρώνει τα λουλούδια προκειμένου να ξεκινήσει το στόλισμα του επιταφίου, το οποίο θα υποδεχτεί το σώμα του Χριστού την Μεγάλη Παρασκευή το πρωί.

 

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Συγκλονίζει ο Γέροντας Γαβριήλ: Προσκυνητές απ’ όλο τον κόσμο σπεύδουν να πάρουν την ευχή του

Αποστολή στο Άγιο Όρος για τις «Αλήθειες με τη Ζήνα» για τη Μεγάλη Εβδομάδα με προσκυνητές από τα πέρατα της γης να σπεύδουν για να πάρουν την ευχή του και το ταξίδι στο Περιβόλι της Παναγίας.

https://exchange.glomex.com/video/v-d0y8g7r8itdd?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Εκκλησία

Μεγάλη Τετάρτη: Η Ακολουθία του Ευχελαίου

Το πρωί τελείται o Εσπερινός της Μεγάλης Πέμπτης και Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Είναι η τελευταία Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία του έτους.

Το απόγευμα γίνεται η Ακολουθία του Ευχελαίου και η τελετή του Νιπτήρος, που είναι και ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης και αναφέρεται σε τέσσερα γεγονότα:

Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Χριστό, τον Μυστικό Δείπνο, την Προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών και την προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή των Παθών του Χριστού.

Το βασικό τροπάριο της ημέρας, «Ότε οι ένδοξοι μαθηταί», αποδίδεται στον Ρωμανό τον Μελωδό.

Την σημερινή ημέρα η Εκκλησία είναι ανοιχτή από το πρωί καθώς τελείται ο εσπερινός της Μεγάλης Τετάρτης και η Θεία Λειτουργία. Κατά την διάρκεια της σημερινής ημέρας αναφέρεται η μετάνοια και η μεταστροφή της πόρνης που άλειψε με μύρο τα πόδια του Ιησού, ο Μυστικός Δείπνος, δηλαδή η παράδοση της Θείας Ευχαριστίας, η προσευχή του Χριστού στο Όρος των Ελαίων και η προδοσία του Ιούδα.

Κατά την διάρκεια του Εσπερινού της Μεγάλης Τετάρτης διαβάζεται η περικοπή από το ευαγγέλιο του Ιωάννη, όμως το περιεχόμενο και η υμνολογία της ημέρας είναι εμπνευσμένη από την περικοπή του ευαγγελίου του Λουκά. Σύμφωνα με το ευαγγέλιο του Ιωάννη, ο Ιησούς προσκλήθηκε σε δείπνο στο σπίτι του Σίμωνος που ανήκε στην τάξη των Φαρισαίων. Επίσης στην πόλη βρισκόταν μία πόρνη, που μόλις έμαθε ότι ο Ιησούς ήρθε στην πόλη, θέλησε να μάθει σε ποιο σπίτι ήταν προκειμένου να τον συναντήσει.

Ενώ ο Ιησούς έτρωγε και συζητούσε με τους υπόλοιπους παρεβρισκόμενους, μπήκε ξαφνικά στο σπίτι η γυναίκα, κρατώντας στα χέρια της αλαβάστρινο δοχείο γεμάτο με μύρο. Προχώρησε στο μέρος του Ιησού και αφού στάθηκε πίσω του, γονάτισε και άρχισε να κλαίει και να οδύρεται γοερά. Η γυναίκα άνοιξε το δοχείο και άρχισε να ρίχνει μύρο και να πλένει τα πόδια του Ιησού, ενώ ταυτόχρονα έπεφταν τα δάκρυα της, που έτρεχαν σαν ποτάμι από τα μάτια της. Αφού άδειασε το δοχείο ξέπλεξε τα μαλλιά της και σκούπισε με αυτά τα πόδια του Ιησού, ενώ τα φιλούσε αδιάκοπα.

Αμέσως ο Ιησούς γύρισε προς την γυναίκα και της είπε: «Σου συγχωρούνται οι αμαρτίες σου». Έπειτα όλοι οι παραβρισκόμενοι άρχισαν να διερωτώνται ποιος είναι αυτός που μπορεί να συγχωρέσει αμαρτίες και ο Χριστός γύρισε ξανά προς την γυναίκα και της είπε: «Η πίστη σου σε έσωσε, πήγαινε στο καλό».

Νωρίς το απόγευμα ψάλλεται η Ακολουθία του Ευχελαίου. Ο ιερέας χρίει τους πιστούς με Μύρο, που είναι η απτή απόδειξη της Χάριτος του Θεού, προκειμένου να συγχωρηθούν οι αμαρτίες τους. Το βράδυ ψάλλεται στις Εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης.

Στην υμνολογία κυριαρχούν τα γεγονότα της νίψεως των ποδών των αποστόλων υπό του Κυρίου, του Μυστικού Δείπνου, της προσευχής του Κυρίου προς τον πατέρα του στην Γεθσημανή πριν από την σύλληψή του και της προδοσίας του Κυρίου από τον Ιούδα. Το βασικό τροπάριο της ημέρας, «Ότε οι ένδοξοι μαθηταί», αποδίδεται στον Ρωμανό τον Μελωδό.

Κατηγορίες
Εκκλησία

Το Αναστάσιμο μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου

«Οκόσμος υποφέρει από κάθε μορφή βίας. Το βλέπουμε στις μέρες μας, με όλο και μεγαλύτερη ένταση ανάμεσα σε συζύγους, σε γονείς και τέκνα, σε ομάδες και παρατάξεις. Αλλά και σε λαούς, με πρόσφατες τις τραγικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή», τονίζει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος στο αναστάσιμο μήνυμά του, το οποίο απευθύνει τόσο προς τον ιερό κλήρο όσο και προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Προσθέτει δε και το εξής:

«Όσο ο πολιτισμός μας αναπαράγει την απομάκρυνση από τον Θεό τόσο το κακό θα επεκτείνεται και θα κυριαρχεί. Στον καθένα από εμάς εναπόκειται αν θα σπάσουμε τον δαιμονικό κύκλο της βίας και της εκδίκησης και θα ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Χριστού. Η βία δεν κράτησε τον Χριστό στον τάφο. Η Ανάστασή Του ήταν αποτέλεσμα της κοινωνίας Του με τον Πατέρα και το ‘Αγιο Πνεύμα. Ήταν υπόθεση σχέσης και κοινωνίας. Τα προβλήματα δεν λύνονται με την ισχύ και την εξουσία αλλά με την ελευθερία και την αγάπη».

Αναλυτικά, το αναστάσιμο μήνυμα 2024 του Προκαθημένου της Ελλαδικής Εκκλησίας έχει ως εξής:

«Χριστός Ανέστη, αδελφοί μου,

και Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια!

Η Ανάσταση του Χριστού μας έδειξε πως θα είναι ο άνθρωπος και η κτίση στα Έσχατα. Και μπορούμε να χαιρόμαστε προκαταβολικά γι’ αυτό, με τη συμμετοχή μας στο μυστήριο της Εκκλησίας.

Όμως, η Ιστορία είναι ακόμα δέσμια του κακού, της βίας, του θανάτου, του παραλογισμού. Είναι οι συνέπειες της επιλογής του Αδάμ που, αντί να στρέψει την αγάπη του στον Θεό, έπεσε στην αγάπη για τον εαυτό του.

Το κακό δεν προϋπήρχε. Δεν προέρχεται από την ύλη. Εισήλθε στον κόσμο εξαιτίας της αμαρτίας (Ρωμ. 8:20 – 22). Από τότε η ανθρωπότητα βρίσκεται στην κοιλάδα του θανάτου (Ψαλ. 22:4).

Ο κόσμος υποφέρει από κάθε μορφή βίας. Το βλέπουμε στις μέρες μας, με όλο και μεγαλύτερη ένταση ανάμεσα σε συζύγους, σε γονείς και τέκνα, σε ομάδες και παρατάξεις. Αλλά και σε λαούς, με πρόσφατες τις τραγικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.

Όσο ο πολιτισμός μας αναπαράγει την απομάκρυνση από τον Θεό τόσο το κακό θα επεκτείνεται και θα κυριαρχεί. Στον καθένα από εμάς εναπόκειται αν θα σπάσουμε τον δαιμονικό κύκλο της βίας και της εκδίκησης και θα ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Χριστού.

Η βία δεν κράτησε τον Χριστό στον τάφο. Η Ανάστασή Του ήταν αποτέλεσμα της κοινωνίας Του με τον Πατέρα και το ‘Αγιο Πνεύμα. Ήταν υπόθεση σχέσης και κοινωνίας. Τα προβλήματα δεν λύνονται με την ισχύ και την εξουσία αλλά με την ελευθερία και την αγάπη.

Χριστός Ανέστη!

Κατηγορίες
Εκκλησία

Μεγάλη Τρίτη: Το τροπάριο της Κασσιανής

Η Μεγάλη Τρίτη είναι αφιερωμένη αφενός στη μνεία του ιερού Ευαγγελίου που αναφέρεται στη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, των Γραμματέων και των Φαρισαίων, και αφετέρου στην παραβολή των δέκα παρθένων.

Η παραβολή των δέκα παρθένων

Στον Όρθρο της Μεγάλης Τρίτης ο οποίος ψάλλεται το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) η καταδίκη των Φαρισαίων. Στην Ακολουθία συνεχίζεται η ανάγνωση από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου γίνεται λόγος για το Τέλος. Γι’ αυτό μιλούν και οι δύο παραβολές της ημέρας. Η πρώτη είναι η παραβολή των δέκα παρθένων.

«Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβησαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο.[3] Η άλλη παραβολή είναι των ταλάντων που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.

Το τροπάριο της Κασσιανής

Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης, που είναι αφιερωμένος στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47) που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο, και συγχωρέθηκε για τα αμαρτήματά της, καθώς έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο. Ψάλλεται ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τροπάρια της θρησκευτικής υμνολογίας, αυτό της Κασσιανής.

Η Ευφροσύνη, μητέρα του αυτοκράτορα Θεόφιλου και κόρη του Κωνσταντίνου του ΣΤ’, στην προσπάθειά της να παντρέψει το γιο της, το έτος 830μ.Χ, διοργάνωσε στην μεγαλόπρεπη αίθουσα Τρικλίνιο των ανακτόρων της Κωνσταντινούπολης, μεγάλη σύναξη από τις πιο όμορφες κοπέλες της Αυτοκρατορίας.

Η ομορφότερη ήταν η Κασσιανή. Θέλοντας όμως να διαπιστώσει ο Θεόφιλος, αν και η εξυπνάδα της ήταν ανάλογη με την ομορφιά της, της είπε: «Ως άρα δια γυναικός ερρύη τα φαύλα» («Από τη γυναίκα ξεκινούν τα κακά πράγματα»), υπονοώντας την Εύα. Η Κασσιανή απάντησε: «Αλλά και δια γυναικός πηγάζει τα κρείττονα» («Και από τη γυναίκα πηγάζουν τα καλύτερα, τα ευγενέστερα»), υπονοώντας την Παναγία.

Ο Θεόφιλος θεώρησε ότι η απάντηση έδειξε προπέτεια και επιπολαιότητα, οπότε έδωσε το μήλο στην επίσης ωραία, αλλά και σεμνή Θεοδώρα.

Η Κασσιανή απογοητεύθηκε και αποφάσισε να μονάσει. Στο μοναστήρι συνέθεσε και το περίφημο Ιδιόμελο «Τροπάριο της Κασσιανής» από το όνομά της, που αργότερα η Ορθόδοξη Εκκλησία το καθιέρωσε ως Δοξαστικό των Αποστίχων του Όρθρου της Μεγάλης Τετάρτης.

Φαίνεται καθαρά ότι η Κασσιανή εμπνεύστηκε το Ιδιόμελο αυτό τροπάριο από τα λόγια των Ευαγγελιστών, που δεν αναφέρονται στη Μαρία τη Μαγδαληνή, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά στην ανώνυμη αμαρτωλή γυναίκα, τη μοιχαλίδα, που ο Χριστός έσωσε από βέβαιο λιθοβολισμό του έξαλλου πλήθους των Φαρισαίων για το ηθικό της παράπτωμα, με εκείνα τα λόγια Του: «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω επ’ αυτήν».

Εκείνη με δάκρυα στα μάτια πλένει τα πόδια του Ιησού και τα σκουπίζει με τα ξέπλεκα μαλλιά της.

 

Κατηγορίες
Εκκλησία

Αλληλεγγύη από τη Μητρόπολη Πειραιώς με “δέματα αγάπης” για το Πάσχα

Θα δούμε τώρα μια αξιέπαινη φιλανθρωπική δράση της Μητρόπολης Πειραιώς, που πραγματοποιήθηκε το πρωί στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου.
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης κύριος Σεραφείμ, για άλλη μια χρονιά, πρόσφερε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης στους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

https://exchange.glomex.com/video/v-d0u1ladpfz0x?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Εκκλησία

Ομόφυλα ζευγάρια: Τι είπε ο Αρχιεπίσκοπος για τις επιθέσεις σε πολιτικούς;

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις επιθέσεις σε πολιτικούς, με αφορμή την ψήφιση του νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τόνισε:

«Τέτοιου είδους εκδηλώσεις δεν είναι σωστές. Η Εκκλησία είναι αγάπη. Παραπονιέται, λέει τις θέσεις της, είναι σταθερή σε αυτές, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αγάπη είναι εκείνη η οποία είναι πάνω από όλα, καθώς, επίσης, η ευγένεια και η ανοχή. Αυτά τα περιστατικά οφείλονται και στην παιδεία του καθενός και στην επίδραση μερικών ανθρώπων, οι οποίοι εκλαμβάνουν πολλά πράγματα της Εκκλησίας σαν εκδίκηση. Η Εκκλησία, όμως, δεν εκδικείται. Αγαπάει, αλλά δε φεύγει από τις θέσεις της».

 

 

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Τμήμα του Άρραφου Χιτώνος του Ιησού και κομμάτι από Τίμιο Ξύλο, στη Θεσσαλονίκη – ΒΙΝΤΕΟ

Σε κλίμα κατάνυξης έφτασαν και τέθηκαν σε λαϊκό προσκύνημα το απόγευμα της Κυριακής στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, στη Θεσσαλονίκη, το τμήμα του Άρραφου Χιτώνος του Ιησού και κομμάτι από Τίμιο Ξύλο, τα οποία φυλάσσονται στο Άγιον Όρος.

Λίγο μετά τις 18:30, παρουσία του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεου, ιερέων αλλά και εκατοντάδων πιστών, έγινε η υποδοχή των ιερών κειμηλίων στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου.

Κατηγορίες
Εκκλησία

Κυριακή της Ορθοδοξίας χωρίς εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του τόπου

Χωρίς εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του τόπου -συμπεριλαμβανομένης και της Προέδρου της Δημοκρατίας- και την παρουσία ΜΜΕ τελέστηκε σήμερα Κυριακή της Ορθοδοξίας, 24 Μαρτίου 2024, η Θεία Λειτουργία στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη, αντί του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών.

Η Εκκλησία της Ελλάδος «έσπασε» μια παράδοση δεκαετιών, μια κίνηση που ερμηνεύτηκε ως αντίδραση της Εκκλησίας στην υπερψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών. Ωστόσο, το «παρών» στη Θεία Λειτουργία έδωσε ο κ. Γεώργιος Καλαντζής, Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ακολούθησε λιτάνευση των Ιερών Εικόνων στον αύλειο χώρο της Ι.Μ. Πετράκη.

Επίσης, τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός, ενώ το «Πιστεύω» ανέγνωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Προ της Απολύσεως της Θείας Λειτουργίας αναγνώσθηκε ο «Συνοδικός Τόμος της Ορθοδοξίας» εις ανάμνησιν του γεγονότος της Αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων.

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Μητροπολίτης Μόρφου: «Δαιμονικές δυνάμεις» «βλέπει» πίσω από τα σκάνδαλα της Μονής Αββακούμ

Σύμφωνα με το sigmalive μεταξύ άλλων ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, είπε ότι τα σκάνδαλα αυτά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας στην Κύπρο, αποτελούν δοκιμασία της πίστης ειδικά για τους ολιγόπιστους. Μάλιστα συνέδεσε τα σκάνδαλα αυτά με τους… εμβολιασμούς (!) και είπε ουσιαστικά ότι είναι απότοκο των εμβολιασμών τα όσα συμβαίνουν.

«.. Σε μια εποχή που δαιμονικές δυνάμεις κάνουν πολλαπλές επιθέσεις για να σκανδαλίσουν την πίστη των χριστιανών. Τώρα βεβαίως με όλα αυτά που ακούμε γι’ αυτά που έγιναν, που γίνονται και θα γίνουν περισσότερο θα δοκιμαστεί η πίστη των ολιγόπιστων χριστιανών για να γίνουν άπιστοι. Οι υπόλοιποι, ας ελπίσουμε να είμαστε στους περισσότερους που έχουν περισσότερη πίστη από την ολίγη, θα ενδυναμώσει η πίστη μας μέσα απ’ αυτά τα σκάνδαλα».

Στη συνέχεια ανέφερε.. «φαίνεται ότι μετά τον εμβολιασμό, που ήταν μια φοβερή δοκιμή και τώρα γίνεται φρικτή για όσους έχουν εμβολιαστεί και τα σκάνδαλα, κληρικών ιδιαιτέρως αλλά και πολιτικών και νομοσχέδια που γίνονται άνομα είναι μια πολύ μεγάλη δοκιμασία της πίστης. Τι κάνουμε εμείς; Αγρυπνούμε, σιωπούμε, προσευχόμαστε αφού όλοι λαλούν και παραλαλούν τουλάχιστον οι πιστοί λεν αυτό που λέει ο Ιωάννης, «δώσμου Χριστέ μου την υπομονή και την πίστη των Αγίων», να που τώρα ήρθε η ώρα και ας γίνουμε ο περίγελος των ολιγόπιστων και των άπιστων. Μήπως ο Χριστός δεν έγινε; Ότι έγινε ο Χριστός να γίνουμε και εμείς. Εμείς το αξίζουμε γιατί βρισκόμαστε λίγο ή πολύ εν αμαρτίαις. Άρα πρέπει μας…» τόνισε.

Την ίδια ώρα βέβαια, συνεχίζονται οι έρευνες για τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για το «αμαρτωλό» μοναστήρι. Σε ένα νέο βίντεο που αποκαλύφθηκε χθες (18/3/24) υπάρχει η συνομιλία δύο μοναχών και σύμφωνα με τα όσα λέγονται, από τον Ιανουάριο γνώριζαν ότι ο Μητροπολίτης Ταμασού είχε οπτικογραφημένο υλικό από τη μονή και την κοροϊδία των πιστών.

Οι αστυνομικού κάνουν φύλλο και φτερό όλα τα έγγραφα που έχουν για οικονομικό σκάνδαλο και για να βρεθεί η προέλευση των 807 χιλιάδων ευρώ που ήταν στο χρηματοκιβώτιο που κατασχέθηκε.

Ταυτόχρονα, ανακριτές ερευνούν αν υπήρχαν κι άλλα χρηματοκιβώτια στο μοναστήρι

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Μονή Παναγίας Εικοσιφοινίσσης ένα ιστορικό μοναστήρι σε Ελλάδα και Ευρώπη – ΒΙΝΤΕΟ

Μονή Παναγίας Εικοσιφοινίσσης είναι ένα ιστορικό μοναστήρι, που βρίσκεται στον δήμο Αμφίπολης του Νομού Σερρών, κοντά στα όρια με τους Νομούς Καβάλας και Δράμας. 

Η ίδρυση της Μονής ανάγεται στα χρόνια του επισκόπου Φιλίππων Σώζοντος, ο οποίος έλαβε μέρος στη Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο στη Χαλκηδόνα της Μικράς Ασίας (451 μ.Χ.).

Κατά την παράδοση, ο επίσκοπος Σώζων ίδρυσε, περί το 450 μ.Χ., Ναό και μοναστικό οικισμό στη θέση Βίγλα, πλησίον της Μονής. Ο μοναστικός οικισμός αυτός εγκαταλείφθηκε με την πάροδο των ετών και η Μονή ιδρύθηκε ουσιαστικά από τον Όσιο Γερμανό, τον 8ο αιώνα.

Κατά την παράδοση, ο Όσιος Γερμανός, αφού μόνασε στην Ιερά Μονή του Τιμίου Προδρόμου, στον Ιορδάνη ποταμό, εγκατέλειψε την Παλαιστίνη και με όραμα ήρθε στη θέση Βίγλα του Παγγαίου περί το 718. Εκεί ανακάλυψε τα ερείπια των παλαιών κτισμάτων που είχε χτίσει ο Σώζων.

Ξεκίνησε να ανεγείρει νέα Μονή, αλλά τα χρήματα που είχε συγκεντρώσει για την ανέγερση της Μονής δεν επαρκούσαν για να εξοφλήσει τους τεχνίτες, με αποτέλεσμα αυτοί να τον οδηγήσουν αιμόφυρτο στη Δράμα για να δικαστεί. Στο δρόμο συνάντησαν τον πληγωμένο Άγιο οι Κωνσταντινουπολίτες αξιωματούχοι Νικόλαος και Νεόφυτος, οι οποίοι μετέβαιναν στη Σερβία ως απεσταλμένοι του Αυτοκράτορα Βασιλείου Α΄ του Μακεδόνα.

Αυτοί εξόφλησαν τους τεχνίτες και ελευθέρωσαν τον Άγιο, ενώ αργότερα πούλησαν και οι ίδιοι την περιουσία τους και μόνασαν στη Μονή, κοντά στον Άγιο Γερμανό.

Το μοναστήρι με την αχειροποίητο θαυματουργό εικόνα

Είναι κτισμένο σε υψόμετρο 753 μέτρων, στη βόρεια πλευρά του όρους Παγγαίου. Η Παναγία η Εικοσιφοίνισσα, με την αχειροποίητο θαυματουργό εικόνα της, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της Μακεδονίας και είναι το παλαιότερο εν  ενεργεία μοναστήρι στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Ολόκληρη η Μονή περιβάλλεται από ψηλό τείχος και στο κέντρο της βρίσκεται ο Ναός των Εισοδίων της Θεοτόκου.

Στο πρώτο και κύριο μέρος της Μονής βρίσκεται το καθολικό, το οποίο είναι το παλαιότερο κτίσμα της, το Ηγουμενείο, τα κελιά των μοναζουσών, το αρχονταρίκι, το παρεκκλήσιο της Αγίας Βαρβάρας με το αγίασμα, το μουσείο, η τράπεζα και τα εργαστήρια κεντητικής και αγιογραφίας.

Στο δεύτερο μέρος των κτηριακών εγκαταστάσεων της Μονής περιλαμβάνονται τα τρία κτήρια των ξενώνων, το πρεσβυτέριο για το λειτουργό Ιερέα της Μονής και το  παρεκκλήσιο της Ζωοδόχου Πηγής.

Οι καταστροφές και το μαρτύριο των 172 μοναχών

Κατά την Τουρκοκρατία, η συμβολή της Μονής στη διατήρηση της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού υπήρξε ανεκτίμητη, ενώ κατά την ιστορική της διαδρομή καταστράφηκε πολλές φορές από Τούρκους και Βούλγαρους επιδρομείς.

Στις 25 Αυγούστου 1507, οι Τούρκοι έσφαξαν 172 μοναχούς της Μονής, διότι είχαν ενοχληθεί από τη δράση τους υπέρ της διατήρησης της ελληνικότητας του πληθυσμού της περιοχής.

Τρία χρόνια μετά, 10 μοναχοί από την Ιερά Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους, ήλθαν στη Μονή για να την ανασυστήσουν.

Η συμβολή στην Ελληνική Επανάσταση και την Παιδεία

Κατά την εποχή της Επανάστασης του 1821, η Μονή είχε καταστεί πνευματικό και εθνικό κέντρο της Ανατολικής Μακεδονίας και οι ηγούμενοί της είχαν στενή συνεργασία με τους ηγέτες της Επαναστάσεως (Νικοτσάρας, Εμμανουήλ Παπάς) στη Βόρεια Ελλάδα.

Η Μονή έπαθε σοβαρές ζημιές από σεισμό του 1829, αποτεφρώθηκε το 1854 και το 1864 επιδημία πανώλης αποδεκάτισε την αδελφότητά της. Μέχρι το 1843 λειτουργούσε εκεί σχολή, ονομαζόμενη Σχολή των Κοινών Γραμμάτων ή Ελληνική Σχολή. Σε αυτή τη Σχολή φοίτησε από το 1839 ως μαθητής και ο μετέπειτα Οικουμενικός Πατριάρχης Νεόφυτος Η’, γι΄αυτό και αργότερα στο πτυχίο του από τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης αναγράφεται ως Εικοσιφοινισσιώτης.

Με βίντεο και πληροφοριες από Point Of View GR, Wikipedia

Πηγή: skai.gr
Κατηγορίες
Εκκλησία

Η ιεραρχία δείχνει ξεκάθαρα την ενόχληση της απέναντι στην επίσημη πολιτεία για την ψήφιση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος στον απόηχο της ψήφισης του νομοσχεδίου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών δείχνει με την απόφαση που έλαβε την Τρίτη 5.3.2024 ότι επιλέγοντας τον συγκεκριμένο χώρο στην ουσία δείχνει ότι δεν επιθυμεί την παρουσία της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας της χώρας. 

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος για πρώτη φορά έσπασε μια παράδοση δεκαετιών και δεν θα εορτάσει την Κυριακή της Ορθοδοξίας στη Μητρόπολη Αθηνών αλλά στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη με αποτέλεσμα να μην μπορούν να παραστούν λόγω μικρότερου χώρου οι εκπρόσωποι της Πολιτείας ανάμεσα στους οποίους και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

Συνήλθε σήμερα, Τρίτη 5 Μαρτίου 2024, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 167ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά τις Συνεδρίες της η Δ.Ι.Σ.:

– Ενημερώθηκε περί του Γράμματος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Γεωργίου, αναφερομένου στη συμπλήρωση πενήντα ετών από την τουρκική εισβολή στην Μεγαλόνησο. Ο Μακαριώτατος και οι Σεβασμιώτατοι Συνοδικοί εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον κυπριακό λαό, την οδύνη, αλλά και την αγωνία τους επειδή απέτυχαν όλες οι προσπάθειες ειρηνικής διευθέτησης, με αποτέλεσμα τη συνεχιζόμενη κατοχή μεγάλου μέρους της Κύπρου.

– Αποφάσισε τον ορισμό Σεβασμιωτάτων Συνοδικών Μητροπολιτών ως Συνοδείας του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, κατά την επίσκεψη Αυτού στο Κιλκίς, την 21η Ιουνίου 2024, λόγω των εορτασμών των Ελευθερίων της πόλεως. Επίσης, ενημερώθηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίο περί των εορταστικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στο Κιλκίς με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 ετών από την ίδρυση της Ιεράς Μητροπόλεως Πολυανής και Κιλκισίου.

– Ενημερώθηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα για την υπογραφή στη Λευκωσία, την 27η Φεβρουαρίου 2024, του Μνημονίου Συνεργασίας για τη διατήρηση της μνήμης του Ολοκαυτώματος και την καταπολέμηση του αντισημιτισμού, μεταξύ της Εκκλησίας της Ελλάδος, την οποία και εκπροσώπησε, του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Εκκλησίας της Κύπρου, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος.

– Ενημερώθηκε από τον Γενικό Διευθυντή της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Πανιερώτατο Μητροπολίτη Φαναρίου κ. Αγαθάγγελο, περί της αποφάσεως του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού για τη διοργάνωση, τον Οκτώβριο του 2025, Θεολογικού Συνεδρίου με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 1700 ετών από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου. Η Δ.Ι.Σ. έθεσε το Συνέδριο υπό την αιγίδα Αυτής και ενέκρινε τον διορισμό των μελών της Επιστημονικής Επιτροπής και το πρόγραμμα του Συνεδρίου.

– Ενημερώθηκε από τον Διευθυντή του Διορθοδόξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Πανιερώτατο Μητροπολίτη Θερμοπυλών κ. Ιωάννη, περί της συμμετοχής του Διορθοδόξου Κέντρου, κατόπιν ειδικής προσκλήσεως, ως μοναδικού Εκπροσώπου της Ελλάδος στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διακεκριμένων Ειδικών κατά του Αντισημιτισμού – The European Practitioners Network against Antisemitism (EPNA), το οποίο αποτελεί φορέα που περιλαμβάνει οργανισμούς από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και πέραν αυτής, και τελεί υπό την αιγίδα και εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.

– Αποφάσισε την έκδοση, από την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, του εγχειριδίου του Προκαθημένου του Αρμενικού Πατριαρχείου του Μεγάλου Οίκου της Κιλικίας κ. Αράμ Α’, με τίτλο «Η Αρμενική Εκκλησία», το οποίο μετέφρασε στην ελληνική γλώσσα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ.

– Ενημερώθηκε από τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Τανάγρας κ. Απόστολο, Διευθυντή του Γραφείου της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στις Βρυξέλλες, περί των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας, τα οποία θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας.

– Ενέκρινε την πρόταση της Συνοδικής Επιτροπής επί του Τύπου, των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφωτίσεως για τη διοργάνωση της Η’ Ημερίδος, με σκοπό την ενημέρωση των υπευθύνων Γραφείων Τύπου, καθώς και άλλων προσώπων που ασχολούνται με την επικοινωνία των Ιερών Μητροπόλεων των Περιφερειών Αττικής, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Ιερά Μητρόπολη Περιστερίου, την Τρίτη 4 Ιουνίου 2024.

– Ενέκρινε την πρόταση του Ινστιτούτου Μελέτης Νεοπλασμάτων Πεπτικού (Ι.Μ.ΝΕ.ΠΕ.), να τεθεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος η Διημερίδα με τίτλο: «Χειρουργική Ογκολογία Πεπτικού και Μεταμοσχεύσεις».

Τέλος, η Δ.Ι.Σ. κατάρτισε τον Συμπληρωματικό Πίνακα υποψηφίων κληρικών προς εγγραφή στον Κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλογίμων, ενέκρινε αποσπάσεις κληρικών και ασχολήθηκε με θέματα Ιερών Μητροπόλεων και Συνοδικών Επιτροπών, καθώς και με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Στο διάλειμμα της Συνεδρίας ο Γενικός Διευθυντής της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Πανιερώτατος Μητροπολίτης Φαναρίου κ. Αγαθάγγελος, και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γεώργιος Καλαντζής, προσέφεραν στον Μακαριώτατο Πρόεδρο και στα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου το βιβλίο-βοήθημα για τους λειτουργούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαιδεύσεως, με τίτλο: «Διδάσκοντας την Ιστορία του Πόντου». Το βιβλίο επιμελήθηκαν η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., η Έδρα Ποντιακών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, αφού ευχαρίστησε τον Πανιερώτατο Μητροπολίτη Φαναρίου και τον Γενικό Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., χαρακτήρισε εξαιρετικό και συγκινητικό το βιβλίο περί της Ιστορίας του Ελληνικού Πόντου, το οποίο αποτελεί καρπό αγαστής συνεργασίας Εκκλησίας και Πολιτείας, τονίζοντας ότι είναι ένα από τα εκπαιδευτικά βιβλία που χρειαζόμαστε σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Εξέφρασε δε την ευχή η εκδοτική αυτή προσπάθεια να είναι οδηγός για την έκδοση και άλλων βιβλίων, που θα βοηθούν στη διδασκαλία της Ιστορίας και άλλων τόπων του Ελληνισμού.

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Αρχιεπίσκοπος: «Η Εκκλησία δεν αντιδρά, αγαπά, αλλά τέτοιους γάμους δεν σας εύχομαι»

Νέο μήνυμα κατά του γάμου ομοφύλων έστειλε σήμερα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος ο οποίος προσερχόμενος στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο η οποία συνεδριάζει σήμερα είπε «Γάμους τέτοιου είδους δε σας εύχομαι».

Ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας αφού παρέπεμψε στις αποφάσεις της ΔΙΣ, πρόσθεσε: «Νέοι είστε όλοι… Να κάνετε βαπτίσεις. Γάμους τέτοιου είδους δεν σας εύχομαι».

Αυτήν την ώρα είναι σε εξέλιξη η συνεδρίαση στην οποία εκτός από τα υπηρεσιακά θέματα της Εκκλησίας, σύμφωνα με πληροφορίες, θα τεθούν και οι αντιδράσεις για τον νόμο που προκαλεί αντιδράσεις στους κόλπους των ιερωμένων.

Ένα από τα σενάρια που πιθανόν να εξεταστεί είναι αν θα παρευρεθούν στις παρελάσεις της 25ης Μαρτίου ο Αρχιεπίσκοπος και οι μητροπολίτες της Εκκλησίας.

Επίσης αναμένεται να τεθεί και το ζήτημα των βαπτίσεων των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών.

«Η Εκκλησία δεν αντιδρά. Αγαπάει. Ελευθερία έχουμε, ο καθένας κάνει ότι θέλει, αλλά αυτό το ότι θέλει να μη γίνεται… Η Εκκλησία θα ασχοληθεί με όλα αυτά τα θέματα αφού δούμε όλη την γκάμα των θεμάτων» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος και απευθυνόμενους στους δημοσιογράφους είπε «σας βλέπω όλους νέους. Να κάνετε βαπτίσεις σας εύχομαι. Γάμους τέτοιου είδους δεν σας εύχομαι».

Κατηγορίες
Εκκλησία

Μητροπολίτης Πειραιώς: «Εκτός Εκκλησίας» όσοι βουλευτές ψήφισαν τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, (Έκτακτη Ιερατική Σύναξη που συνήλθε την Πέμπτη 22/2 στη Μητρόπολη Πειραιά με θέμα «Αντιμετώπιση των συνεπειών της ψήφισης του νόμου για τον γάμο ατόμων του ιδίου φύλου») η ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου ακυρώνει τον «θείο νόμο» και ακολούθως οι βουλευτές που τον ψήφισαν «οικειοθελώς έχουν εκπέσει της χριστιανικής τους ιδιότητας».

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Στόν Πειραιᾶ σήμερα 22 Φεβρουαρίου 2024 ἡμέρα Πέμπτη καί ὥρα 11η  πρωϊνή στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Παναγίας Τριάδος Πειραιῶς συνήλθαμε κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς, Φαλήρου, Ἁγίου Ἰωάννου Ρέντη καί Δραπετσώνας κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, σέ ἔκτακτη ἱερατική σύναξη μέ θέμα: « Ἀντιμετώπισις τῶν συνεπειῶν ψηφίσεως τοῦ νόμου διά τόν “γάμον” ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου», N. 5089 ΦΕΚ  Α΄ 27/17.2.2024.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ  ἐτοποθετήθη δεόντως ἐπί τοῦ ἀνακύψαντος ζητήματος ἀνατροπῆς τῆς ἀνθρώπινης ὀντολογίας καί φυσιολογίας καί τῆς ἐφαρμογῆς τῆς «woke» ατζέντας διά τήν ἀποδόμηση τοῦ χριστιανικοῦ δόγματος, ἤθους καί πολιτισμοῦ καί γενομένης διεξοδικῆς συζητήσεως ἐκ προσώπου καί τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Συμβουλίων καί Διαχειριστικῶν Ἐπιτροπῶν τῶν Ἐνοριῶν καί καθιδρυμάτων τῆς Ἱ. Μητροπόλεώς μας, συναποφασίσαμε τήν ἔκδοση τοῦ παρόντος ψηφίσματος.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΑ  ΑΚΟΛΟΥΘΑ

1. Η ναύλοχος πόλη του Πειραιά, το πρώτο λιμάνι της Χώρας είναι μία Παναγιοσκέπαστη πόλη, όπως επιμαρτυρούν και αποδεικνύουν τα ιστορικώς διακριβωμένα θαύματα της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, που καταγράφονται σε εφημερίδες και έντυπα της εποχής, όπως τα παρουσιάζει ο Ελλογιμώτατος Πρόεδρος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιά κ. Στέφανος Μίλεσης στο πόνημά του «Τα θαύματα της πίστεως στον Πειραιά όπως καταγράφηκαν και αποτυπώθηκαν από εφημερίδες και έντυπα» εκδ. Αρχονταρίκι 2019, και ειδικώτερα το θαύμα της Παναγίας «Ρόδον το Αμάραντον» με την αποσόβηση της θανατηφόρου πανδημίας της ευλογιάς, όπως καταγράφεται στην Εφημερίδα ΣΦΑΙΡΑ φ. 9/3/1896 και της εμφανίσεως την 24-25/3/1929 της Υπεραγίας Θεοτόκου στον κατάμεστο Ι. Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, όπως καταγράφεται στις Εφημερίδες ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ στο φ. 29/3/1929 και ΣΚΡΙΠ στο φ. 29/3/1929.

Διακονούντες σε μία ευλογημένη Μητρόπολη της Αγιωτάτης Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας διά της χειροτονίας μας έχομε αναλάβει το πολυεύθυνο έργο της διακονίας του Σώματος της Εκκλησίας, που προϋποθέτει την ακριβεστάτη τήρηση «της άπαξ παραδοθείσης τοις αγίοις» (Ιουδ. 1,3) θείας αποκαλύψεως διά την υπέρβασιν της φθοράς και του θανάτου και τη μεταστοιχείωση του κόσμου σε Βασιλεία χρηστότητος, δικαιοσύνης, ειρήνης, αληθείας και αγάπης.

Συνεπώς, χρεωστούμε ενώπιον του Δομήτορος της Εκκλησίας Κυρίου, του καλέσαντος εμάς στην διακονία του Λαού του να διασφαλίζωμε και να μεταδίδωμε έργω και λόγω την ακαινοτόμητη πίστη των Αποστόλων, των Θεοφόρων Πατέρων και των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων.

2. Η ψήφισις του παραπάνω νόμου από το Εθνικό μας Κοινοβούλιο αλλοιώνει και διαστρέφει την ανθρωπολογία και την φυσιολογία της Δημιουργίας Του Θεού, αποπειράται βλασφήμως να ακυρώση τον θείο Νόμο, που εκτύπως μας παραδίδεται διά της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, κατ’ επιταγήν της «woke» ατζέντας και αντιτίθεται μανιωδώς στο Κανονικό πλαίσιο της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, που διά Πνεύματος Αγίου εδόθη εις Αυτήν.

Κατά ταύτα, οι νομοθετήσαντες ως έννομο αγαθό την ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας και θεσμοθετήσαντες την παρά φύσιν ασέλγειαν, που αποστερεί τον ανθρωπο της δυνατότητος θεοκοινωνίας κατά τον αψευδή λόγον του Δημιουργού: «ου μη καταμείνη το πνεύμά μου εν τοις ανθρώποις τούτοις εις τον αιώνα διά το είναι αυτούς σάρκας» (Γεν. 6,3), αποδεικνύει αυτούς έργω και λόγω ως περιφρονούντας τον θείο Νόμο και αντιστρατευομένους προς την σωτηρία και την αιώνιο προοπτική του ανθρωπίνου όντος, που καλείται να αποβή εκουσίως και αγαπητικώς ναός του Παναγίου Πνεύματος και ομοηθής προς τον Δημιουργόν Του, κατά τον Κυριακό λόγον: «εάν τις αγαπά με, τον λόγον μου τηρήσει, και ο πατήρ μου αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν ελευσόμεθα και μονήν παρ’ αυτώ ποιήσομεν» (Ιω.14, 23 ).

Επομένως αποδεικνύονται υπαιτίως ως συνεργοί του «αρχεκάκου όφεως» στην απομείωση του έργου της σωτηρίας και του ευαγγελικού μηνύματος και, ως οι θεοφόροι Πατέρες διακελεύουν, οικειοθελώς έχουν εκπέσει της χριστιανικής των ιδιότητος και η μετ’ αυτών κοινωνία εγκυμονεί τον κίνδυνον, διά τους ασθενεστέρους, αλλοιώσεως της πίστεως και ακυρώσεως του έργου της Εκκλησίας, που διαχρονικώς καλείται να καταρτίζη εν Πνεύματι Αγίω πολίτας της θείας Βασιλείας.

3. Προς προστασίαν της διακονίας μας και σεβασμόν της ενώπιον του Παναγίου Θεού ευθύνης μας, τηρουμένων και των διατάξεων του αρθρ. 4, παραγρ.9 του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ν. 590/1977- ΦΕΚ Α΄ 146) διακόπτουμε την κοινωνία μας με τους ψηφίσαντας εναντίον του θείου Νόμου, με ο, τι αυτό συνεπάγεται, μη προσκαλούντες αυτούς εις οιανδήτινα εκδήλωσιν των Ενοριών μας, άχρι της εμπράκτου μεταμελείας των διά της ακυρώσεως διά του Εθνικού Κοινοβουλίου του αισχίστου αυτού νομοθετήματος.

Διατελούμε εν προσευχή προς τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, τον δι’ ημάς σαρκωθέντα Λυτρωτήν του ανθρωπίνου γένους και την Υπερύμνητη Μητέρα Του και καλούμε τον πιστό λαό του Θεού σε έμπρακτη μετάνοια για την βλασφημία και ύβρι κατά της αμωμήτου ημών πίστεως που συνετελέσθη με την ψήφισι του Ν. 5089 ΦΕΚ Α΄ 27/17.2.2024.

Το παρόν ψήφισμα αναγνώστηκε και εγκρίθηκε από την Σύναξή μας.

Κατηγορίες
Εκκλησία Επιλεγμένα

Ιερώνυμος: Αυτό που ζει η Εκκλησία μας και η πατρίδα μας εδώ και 2000 χρόνια αυτό στηρίζουμε

«Μεγάλη ημέρα για την Εκκλησία μας και για την πατρίδα μας και για τον καθένα από εμάς», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος εξερχόμενος από την Ιερά Μονή Πεντέλης, ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους για το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών. «Πιστεύουμε ό,τι τώρα που θα μας ακούσετε, τις εισηγήσεις, τις σκέψεις και τις αποφάσεις μας, ότι θα ευχαριστηθείτε», τόνισε ο κ.κ. Ιερώνυμος.

Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε: «πιστεύουμε, αυτό που ζει η Εκκλησία μας και η πατρίδα μας, εδώ και 2000 χρόνια, αυτό στηρίζουμε. Αυτοί που έχουν τις φαεινές ιδέες για να αλλάξουν τα πράγματα, θα δείξουν τα πράγματα», απάντησε ερωτηθείς για τη δήλωση του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ Σεραφείμ, ότι όποιος το ψηφίσει από τους βουλευτές δεν θα είναι αποδεκτός από την Εκκλησία.

Ακολούθως, ο κ.κ Ιερώνυμος όσον αφορά εάν η κοινωνία έχει διχαστεί μετά το ανάγνωσμα της εγκυκλίου δήλωσε «Μην ρωτάτε εμάς, να ρωτήσετε αλλού».

Τέλος, σημείωσε ότι «η Εκκλησία έδωσε το μήνυμα στο λαό, έχοντας καλή διάθεση».

Πηγή: skai.gr
Exit mobile version