Κατηγορίες
Οικονομία

12 δήμοι διεκδικούν χαμηλότερες αντικειμενικές αξίες στα ακίνητα

«Ψαλίδι» στις αντικειμενικές τιμές των ακινήτων διεκδικούν 12 δήμοι της χώρας, οι οποίοι πέρασαν στην επόμενη φάση της επανεξέτασης από τους ιδιώτες εκτιμητές του υπουργείου Οικονομικών.

Πρόκειται για δήμους από όλη τη χώρα που είχαν υποβάλει ενστάσεις στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών με το επιχείρημα ότι οι αντικειμενικές τιμές των ακινήτων στις περιοχές τους είναι υψηλότερες από τις εμπορικές τιμές ζητώντας τη μείωσή τους.

Οι δήμοι αυτοί είναι οι εξής: Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Βριλησσίων, Χαλανδρίου, Γλυφάδας, Πειραιά, Ιθάκης, Καρπάθου, Λουτρακίου, Σύμης, Πύργου, Ρόδου και Αστυπάλαιας. Συνολικά, ένσταση για μείωση των αντικειμενικών τιμών είχε υποβληθεί από 169 δήμους της χώρας, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Αθηναίων, αλλά εγκρίθηκαν μόνο αυτές για τους 12 δήμους.

Η επόμενη φάση της επανεξέτασης προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου, όταν οι εκτιμητές του υπουργείου θα υποβάλλουν τις τελικές προτάσεις τους προς τον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος θα λάβει τις αποφάσεις. Ανεξάρτητα από τις αποφάσεις αυτές, από το υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζουν ότι δεν θα ισχύσουν αναδρομικά.

Δηλαδή, στους δήμους στους οποίους θα αποφασιστεί «κούρεμα» αντικειμενικών τιμών δεν θα επηρεαστεί ο φετινός λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ.

Ο λόγος που η αρμόδια επιτροπή εκτιμητών του υπουργείου Οικονομικών απέρριψε την πλειονότητα των ενστάσεων των δήμων είναι η σημαντική αύξηση, κατά τους τελευταίους μήνες, των εμπορικών τιμών στην κτηματαγορά.

Το ράλι των τιμών υπερκάλυψε τη διαφορά – όπου υπήρχε – μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών τιμών με αποτέλεσμα να απορριφθούν οι ενστάσεις των δήμων που ζητούσαν επαναξιολόγηση και μείωση των πρώτων.

Στο μεταξύ, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών επεξεργάζονται τη σταδιακή επέκταση του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων σε όλη τη χώρα. Αφορά 2.167 περιοχές, το 1,5% της Επικράτειας, οι οποίες παραμένουν ακόμη εκτός αντικειμενικου προσδιορισμού. Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ενταχθούν στο σύστημα 500 περιοχές και στη συνέχεια οι υπόλοιπες.

Σε ό,τι αφορά την Αττική μεταξύ των περιοχών που πρόκειται να ενταχθούν είναι: Βάρκιζα, Αγία Μαρίνα, Χάρακας, Δασκαλειό, περιοχές από το Πόρτο Ράφτη, περιοχές σε Σαλαμίνα, Κύθηρα, Αίγινα. Στην υπόλοιπη Ελλάδα η ένταξη αφορά περιοχές στην Αχαΐα (Διακοπτό, Αιγείρα, Πλάτανος, Σελιανίτικα, Ψαθόπυργος), στην Ηλεία (Κυλλήνη, Αρχαία Ολυμπία), στα Τρίκαλα (Περτούλι, Ελάτη, Πύλη, Καστράκι) στη Φλώρινα (Αμύνταιο, Άγιος Παντελεήμονας, Πρέσπες, Φιλώτας, Δροσοπηγή, Πισοδέρι, Κρυσταλλοπηγή, Μελίτη) κ.α.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Οικονομία

Θεοχάρης: Δεν μπορούμε να πάμε σε μηδενικό ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα, η αγορά είναι σύνθετη – Τι είπε για POS, φορολογικές δηλώσεις

«Δεν μπορούμε να πάμε σε μηδενικό ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα, διότι δεν θα πέσουν οι τιμές των τροφίμων. Δεν είναι μόνιμη αυτή η μείωση, η αγορά είναι σύνθετη» επισήμανε ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αρμόδιος για τη φορολογική πολιτική Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας σήμερα στο ΕΡΤNews, στην εκπομπή ΝEWSROOM και στους δημοσιογράφους Γιώργο Σιαδήμα και Στέλλα Παπαμιχαήλ.

Ο κ. Θεοχάρης ερωτηθείς για τα μέτρα κατά της ακρίβειας, τόνισε ό,τι «Ο πρωθυπουργός εξειδικεύει συγκεκριμένα τα προβλήματα. Βλέπουμε το πρόβλημα αυτών των πολυεθνικών, δηλαδή μια ενοποίηση της αγοράς και επίσης βλέπουμε και τις επιτροπές ανταγωνισμού, τις ευρωπαϊκές να ασχολούνται με τις ξένες εταιρείες που έρχονται στην Ευρώπη και κατά πόσον είναι δίκαια σε σχέση με τον ευρωπαϊκό χώρο. Ωστόσο, δεν βλέπουμε να ασχολούνται με τις εταιρείες, τις πολυεθνικές, ευρωπαϊκές και μη, οι οποίες πουλάνε τα ίδια προϊόντα σε διαφορετικές τιμές. Άρα βλέπουμε την εμβάθυνση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς να μην έχει φτάσει στο επίπεδο που θα θέλαμε και να το πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής».

https://exchange.glomex.com/video/v-d1cokdc5okwp?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Οικονομία

Youth Pass: Περισσότεροι από 145.000 νέοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική αίτηση έως την καταληκτική προθεσμία στις 15 Μαΐου 2024 και για τους οποίους το κόστος της ενίσχυσης ανέρχεται σε 10.473.750 ευρώ.

Επιπρόσθετα, αυτοδίκαια λαμβάνουν την ίδια ενίσχυση οι νέοι 19 ετών που είχαν κάνει ήδη αίτηση κατά το προηγούμενο έτος και οι αιτήσεις τους ανέρχονται σε 75.863 με τη συνολική ενίσχυση να φθάνει στο ποσό των 11.379.450 ευρώ.

Αρμόδιοι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Youth Pass είναι οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 5420/14.09.2023).

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
4111 μεταφορές
4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
4121 υπηρεσίες ταξί
4131 υπηρεσίες λεωφορείων
4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
4511 λοιπές αερομεταφορές
4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
4789 λοιπές μεταφορές
5551 ενοικίαση σκαφών
5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
5942 Βιβλιοπωλεία
7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
7033 κάμπινγκ
7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
7832 σινεμά
7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
7929 ορχήστρες και μπάντες
7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Κατηγορίες
Επιλεγμένα Οικονομία

Παράταση για την υποβολή της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, «Εξοικονομώ 2023»

Παρατείνεται, κατά 45 ημέρες, δηλαδή έως τις 5 Ιουλίου 2024, η ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονομώ 2023», η οποία εκπνέει την Τρίτη, 21 Μαΐου 2024, για τις καταρχήν επιλέξιμες αιτήσεις του πρώτου κύκλου.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η υποβολή πραγματοποιείται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του προγράμματος (https://exoikonomo2023.gov.gr/).

Σημειώνεται πως στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2023» εντάχθηκαν, ως «καταρχήν επιλέξιμες», όλες οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν έως και τη 15η Νοεμβρίου του 2023 (καταληκτική ημερομηνία υποβολής ένταξης), δηλαδή 31.549 αιτήσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 422.105.074 ευρώ.

 

 

Κατηγορίες
Οικονομία

Αναστενάζουν τα ελληνικά νοικοκυριά με τις τιμές στα ράφια – ΒΙΝΤΕΟ

Την ασυδοσία των πολυεθνικών εταιρειών, και το «καπέλο» που βάζουν στις τιμές από χώρα σε χώρα, και στην Ελλάδα, επιχειρεί να χτυπήσει η κυβέρνηση, ζητώντας ευρωπαϊκή παρέμβαση από την Κομισιόν.  

Ειδικά στα τρόφιμα, όπως φάνηκε και από τις σημερινές (Παρασκευή) ανακοινώσεις της Eurostat, οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα τρέχουν με πολλαπλάσια ταχύτητα σε σχέση  με την ευρωζώνη.

Κάνοντας κάποιος μία σύγκριση σε βασικά προϊόντα σε ελληνικό και γαλλικό σουπερμάρκετ διαπιστώνει πως στην Ελλάδα θα βρει τα ίδια προϊόντα ακριβότερα. Αυτό εντοπίζουν οι καταναλωτές, και αναρωτιούνται πώς γίνεται με άλλη αγορίστικη δύναμη να πληρώνουν περισσότερα για τα ίδια προϊόντα απ’ ό,τι οι Γάλλοι. 

Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός στα «τρόφιμα» έτρεχε τον Απρίλιο με 5,3%, όταν στην ευρωζώνη  ήταν κάτω από το 2% (1,9%). 

Σύμφωνα με τη Eurostat, η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση στον πληθωρισμό σε αυγά, λαχανικά, ελαιόλαδο, με τις αυξήσεις στο λάδι μάλιστα να είναι στο 63,7% στη χώρα μας έναντι 57,2% στην ευρωζώνη, και την τρίτη θέση στον πληθωρισμό στο αρνίσιο κρέας… με τιμές που ζαλίζουν τους Έλληνες καταναλωτές.

Επιστολή προς την Κομισιόν στέλνει ο Έλληνας πρωθυπουργός, όπως ανακοίνωσε στη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, ζητώντας να παρέμβει, ώστε να σταματήσει η αυθαίρετη τιμολόγηση των πολυεθνικών στις διάφορες χώρες της ένωσης.

«Εάν έχουμε ενιαία αγορά; Γιατί ανεχόμαστε διαφοροποιήσεις τιμών στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σχέση με σουπερμάρκετ σε άλλες χώρες;» διερωτήθηκε από την Κατερίνη.

«Θα ζητήσω ευρωπαϊκές παρεμβάσεις, έτσι ώστε να έχουμε εναρμόνιση τιμών απέναντι στις πολυεθνικές που ενδεχομένως να εκμεταλλεύονται την παρουσία τους σε κάποιες χώρες» τόνισε.

Η έρευνα του ΣΚΑΪ σε ιταλικά και γαλλικά σουπερμάρκετ

Ο ΣΚΑΪ έκανε έρευνα στα ράφια των ιταλικών και γαλλικών σουπερμάρκετ, όπου οι τιμές σε πολλά προϊόντα είναι σαφώς χαμηλότερες σε σχέση με την Ελλάδα

Το ίδιο ακριβώς προϊόν, την ίδια επωνυμία, μπορούμε να βρούμε και 50% κάτω σε γαλλικό ή ιταλικό σουπερμάρκετ, τη στιγμή που οι μισθοί των χωρών αποκλίνουν σημαντικά με τους δικούς μας.

Ας δούμε ενδεικτικά τέσσερα επώνυμα προϊόντα, ίδιες μάρκες με ίδιες συσκευασίες:

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
Ελλάδα: 4,93 ευρώ – Γαλλία: 2,59 ευρώ
ΣΠΑΓΓΕΤΙ Νο 5
Ελλάδα: 1,30 ευρώ – Ιταλία: 1 ευρώ
ΣΑΛΤΣΑ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ (ΒΑΖΟ) 
Ελλάδα: 3,15 ευρώ – Ιταλία: 1,95 ευρώ
ΜΠΑΡΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΩΝ
Ελλάδα: 3,80 ευρώ – Ιταλία: 2,95 ευρώ

Έως τις ευρωπαϊκές παρεμβάσεις, οι Έλληνες θα πρέπει να βάζουν το χέρι βαθύτερα στις τσέπες τους σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους…

Πηγή: skai.gr
Κατηγορίες
Οικονομία

H Κίνα κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία

Λίγες ημέρες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία η Δύση επέβαλε αυστηρές και εκτεταμένες κυρώσεις εναντίον της Μόσχας, ελπίζοντας να περιορίσει τη δυνατότητα του Κρεμλίνου να καλύπτει τα έξοδα για τον πόλεμο.

Οι κυρώσεις υποτίθεται πως θα γονάτιζαν τη Ρωσία. Αρχικά η αξία του ρουβλιού έπεσε κατακόρυφα και το 2022 η ρωσική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 1,2%. Πέρυσι όμως η ανάπτυξη της Ρωσίας έφτασε στο 3,6%, ξεπερνώντας και τις ΗΠΑ και την Ευρώπη – και καθώς φαίνεται, το 2024 η ισχυρή ανάπτυξη θα συνεχιστεί.

Στην ανάπτυξη αυτή συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό το εμπόριο με την Κίνα, η οποία λειτούργησε ως αντίβαρο προς τη Δύση, αρνούμενη να επιβάλει κυρώσεις και σταδιακά εξελίχθηκε σε έναν από τους κύριους αγοραστές ρωσικής ενέργειας. Έτσι, παρά τις πιέσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ οι δύο χώρες δημιούργησαν μία βαθύτερη συμμαχία απ’ όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Τρίτη φορά ο Πούτιν στο Πεκίνο την τελευταία διετία

Πέρυσι ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ έκανε λόγο για μία «νέα εποχή» στις σινορωσικές σχέσεις. Ο Ρώσος ομόλογός του, Βλαντιμίρ Πούτιν, αναμένεται αυτήν την εβδομάδα στο Πεκίνο για τρίτη φορά από την έναρξη του πολέμου και πρόκειται να παρακολουθήσει και την όγδοη Έκθεση Κίνας-Ρωσίας στην βορειοανατολική κινεζική πόλη Χαρμπίν.

«Η Κίνα αποτελεί μία σημαντική σανίδα σωτηρίας για την οικονομία της Ρωσίας εν καιρώ πολέμου, μιας χώρας που πολιορκείται από τις κυρώσεις και είναι απομονωμένη από την παγκόσμια κοινότητα», δηλώνει στην DW ο Φιλίπ Ιβάνοφ, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Geopolitical Risks + Strategy Practice. «Η Κίνα αποτελεί τον κύριο προορισμό για τις ρωσικές εξαγωγές ενέργειας και έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές σημαντικού εξοπλισμού και τεχνολογίας που δεν μπορεί να βρει πια η Ρωσία από τη Δύση».

Καθώς οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές επιχειρήσεις εγκατέλειπαν τη ρωσική αγορά, η Μόσχα αύξησε τις αγορές κινεζικών προϊόντων, από αυτοκίνητα μέχρι κινητά τηλέφωνα. Το διμερές εμπόριο έφτασε τα 240,1 δισεκατομμύρια δολάρια πέρσι, σύμφωνα με τις κινεζικές αρχές – παρουσιάζοντας δηλαδή αύξηση άνω του 25% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

«Κλειδί» οι τεχνολογικές και αμυντικές εξαγωγές

Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν πως οι τεχνολογικές εξαγωγές ενίσχυσαν το διμερές εμπόριο περισσότερο και από τις ενεργειακές. Εξάλλου η Ρωσία έκλεισε διάφορες ενεργειακές συμφωνίες με την Κίνα, με μεγάλες όμως εκπτώσεις.

«Η Ρωσία δεν θα είχε αρκετά φορτηγά, τσιπ, μη επανδρωμένα αεροσκάφη ή άλλο εξοπλισμό χωρίς τη βοήθεια του Πεκίνου διότι η Κίνα αποτελεί τη μοναδική χώρα που εξάγει τέτοια προϊόντα στη Ρωσία πλέον», λέει στην DW η Αλίσια Γκαρσία-Χερέρο, επικεφαλής οικονομολόγος για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού στη γαλλική επενδυτική τράπεζα Natixis. Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της υφηλίου – εξ ου και δεν φοβάται τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές κυρώσεις.

«Οι πληρωμές στα πλαίσια του εμπορίου με τη Ρωσία γίνονται σε ρενμίνμπι (κινεζικό νόμισμα) μέσω του κινεζικού διεθνούς συστήματος πληρωμών ώστε να είναι δυσκολότερο να εντοπιστούν οι συναλλαγές», προσθέτει η Γκαρσία-Χερέρο.

Τον Δεκέμβριο ο πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα που επιτρέπει δευτέρου βαθμού κυρώσεις σε ξένες τράπεζες που συναλλάσσονται με τη ρωσική πολεμική μηχανή. Το διάταγμα επιτρέπει ακόμη στο αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών να απομονώσει τις εν λόγω τράπεζες από το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα στο οποίο κυριαρχεί το δολάριο και στο οποίο βασίζονται πολύ όλες οι τράπεζες.

Επιφυλακτικές οι κινεζικές τράπεζες

Φέτος αρκετές κινεζικές τράπεζες διέκοψαν ή περιόρισαν τις συναλλαγές με Ρώσους πελάτες ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο του να υποστούν κάποια κύρωση. Επιπλέον, γίνονται περισσότεροι έλεγχοι σε διασυνοριακούς διακανονισμούς που μπορεί να κρατήσουν κάμποσους μήνες – γι’ αυτό και οι μικρότεροι εξαγωγείς κινδυνεύουν να φαλιρίσουν.

«Οι ΗΠΑ πέτυχαν να εξαναγκάσουν τις κινεζικές τράπεζες να μη χρηματοδοτούν εξαγωγές στη Ρωσία», εξηγεί η Γκαρσία-Χερέρο. «Τώρα είναι πολύ σημαντικό οι ΗΠΑ να συνεχίσουν να ασκούν τέτοια πίεση, όπως και να συμπεριληφθούν στις κυρώσεις όλες οι εταιρείες που εξάγουν στη Ρωσία, ακόμη και αυτές που εμπορεύονται προϊόντα διπλής χρήσης (προϊόντα δηλαδή που έχουν και στρατιωτική και εμπορική χρήση) αλλά και τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τις συναλλαγές αυτές».

Σε πρόσφατη επίσκεψή του στο Πεκίνο, ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν κατηγόρησε την Κίνα πως τροφοδοτεί τη ρωσική πολεμική μηχανή προμηθεύοντας τη Ρωσία με ηλεκτρονικά εξαρτήματα, χημικά για πυρομαχικά και προωθητικά πυραύλων. Το Πεκίνο βέβαια έχει αρνηθεί κατ’ επανάληψη τις κατηγορίες. Ο Μπλίνκεν ανέφερε ακόμη πως θα επιβληθούν περαιτέρω κυρώσεις στην Κίνα – τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή των ΗΠΑ – εάν δεν περιορίσει τις αμυντικές εξαγωγές προς τη Ρωσία – τις οποίες η Ουάσινγκτον θεωρεί ως τη μεγαλύτερη απειλή για τη χώρα.

Απίθανο να αλλάξει ρότα το Πεκίνο

Η Κίνα πάντως δεν αναμένεται να μετριάσει την οικονομική της στήριξη προς τη Ρωσία παρ’ ότι και το Πεκίνο έχει βρεθεί στο στόχαστρο αμερικανικών κυρώσεων.

Λαμβάνοντας υπόψιν πως Κίνα και Ρωσία «ενεργούν από κοινού με στόχο την υπονόμευση του παρόντος παγκόσμιου συστήματος», ο Ιβάνοφ τονίζει πως αμφότερες οι χώρες θέλουν «να θωρακίσουν τις οικονομίες τους με έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα», καθώς αποσυνδέονται από τη Δύση στα πλαίσια μίας νέας, πολυπολικής γεωπολιτικής τάξης πραγμάτων.

«Η Κίνα δεν θα περιορίσει δραματικά την οικονομική της στήριξη, αλλά θα αναζητήσει περισσότερο συγκαλυμμένα κανάλια για την παροχή της – με μεταφορές και συναλλαγές διά μέσω τρίτων κρατών, όπως συμβαίνει ήδη με χώρες της Κεντρικής Ασίας», αναφέρει ο Ιβάνοφ.

Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς

Πηγή: Deutsche Welle
Κατηγορίες
Επιλεγμένα Οικονομία

Στην Αθήνα δεν αγοράζεις σπίτι – Μόνο για μεγάλα πορτοφόλια

Μία από τις πέντε ακριβότερες πόλεις για την αγορά ακινήτου είναι πλέον η Αθήνα, με βάση την αγοραστική δύναμη των ελληνικών νοικοκυριών.

Συγκεκριμένα, κατατάσσεται στην πέμπτη θέση, καθώς απαιτούνται 11 χρόνια προκειμένου ένας εργαζόμενος με έναν μέσο μισθό να αποκτήσει ένα διαμέρισμα 20-30 ετών, επιφανείας 60 τ.μ., δείγμα της κατακόρυφης αύξησης των τιμών πώλησης κατοικιών, ιδίως την τελευταία διετία, τη στιγμή που τα εισοδήματα των νοικοκυριών από την εργασία τους δεν αυξήθηκαν με τον ίδιο ρυθμό.

Πριν από μόλις τρία χρόνια απαιτούνταν 8,5 χρόνια μισθών για το ίδιο ακίνητο, χρόνος που συμβαδίζει με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στην κατηγορία Λονδίνου

Χαρακτηριστικό τού πόσο πιο δύσκολη είναι η πρόσβαση στην αγορά κατοικίας για τους Ελληνες είναι ότι πιο ακριβή είναι η απόκτηση ακινήτου μόνο σε Τελ Αβίβ, Παρίσι, Τόκιο και Χονγκ Κονγκ. Την ίδια στιγμή, η Αθήνα βρίσκεται πλέον στο ίδιο επίπεδο με το Λονδίνο, ενώ ξεπερνάει πόλεις όπως το Μόναχο, η Ζυρίχη, η Γενεύη, το Αμστερνταμ, το Βανκούβερ, η Φρανκφούρτη, το Ντουμπάι, το Λος Αντζελες, η Στοκχόλμη και το Μαϊάμι.

Τα παραπάνω προκύπτουν με βάση σχετική ανάλυση της Cerved Property Services, συνδυάζοντας στοιχεία από την «Εργάνη» αλλά και τη UBS. Η έρευνα παρουσιάστηκε χθες στο πλαίσιο του 17ου RED Meeting Point από τον κ. ∆ημήτρη Ανδρίτσο, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2018 η μέση τιμή πώλησης κατοικίας στην Ελλάδα διαμορφωνόταν σε 175.000 ευρώ, ενώ ο μέσος μηνιαίος μισθός σε 1.071 ευρώ. Εως το 2023 η μέση τιμή πώλησης κατοικίας είχε εκτοξευτεί κατά 57% σε 274.831 ευρώ, ενώ, στον αντίποδα, ο μέσος μισθός το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά μόλις 19,5%.

Ασφαλώς αποτελεί «κοινό μυστικό» ότι ένα ποσοστό των εισοδημάτων των Ελλήνων υποδηλώνεται, καθώς πάνω από το 50% δηλώνει εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ. Μάλιστα, όπως προκύπτει και με βάση τα στοιχεία από τις δηλώσεις των ελευθέρων επαγγελματιών, το 64% δήλωσε εισοδήματα έως 10.000 ευρώ το 2023, ενώ σχεδόν 1 στους 2 (45%) λιγότερα από 5.000 ευρώ. Επομένως είναι σαφές ότι αρκετά από τα έσοδα δεν δηλώνονται στην εφορία, με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο συνολικός μέσος όρος. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι ιδίως οι μισθωτοί έχουν δει την αγοραστική τους δύναμη να υποχωρεί δραματικά, ακόμη και μετά τις πρόσφατες αυξήσεις που έγιναν στους μισθούς.

Αυτό πιστοποιείται και με βάση άλλους δείκτες. Για παράδειγμα, με βάση την τιμή/τ.μ., η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των φθηνότερων στην Ευρώπη, με κόστος 2.200 ευρώ/τ.μ., όντας ακριβότερη μόνο από τη Λετονία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Η ακριβότερη αγορά είναι αυτή της Ελβετίας, όπου η μέση τιμή/τ.μ. αγγίζει τις 15.000 ευρώ, όμως επειδή και οι μισθοί είναι πολύ υψηλότεροι, εντέλει η αγορά ακινήτου από τους πολίτες είναι πιο προσιτή συγκριτικά με την Ελλάδα και ιδίως την αγορά της Αθήνας.

Ζουν σε σπίτια μικρότερα από αυτά που επιθυμούν

Αρνητική είναι η ψυχολογία που έχει διαμορφωθεί στην κοινή γνώμη αναφορικά με την αγορά κατοικίας αλλά και την οικονομία γενικότερα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Metron Analysis, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Update Entertainment με την αρωγή του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών – Αττικής.

Σε αυτήν προκύπτει ότι μόλις ένας στους τρεις ερωτηθέντες έχει καταφέρει να αποταμιεύσει χρήματα την τελευταία διετία και κυρίως οι νεότερες ηλικίες έως 44 ετών. Παράλληλα, δύο στους τρεις θεωρούν ότι τα πράγματα πηγαίνουν προς τη λάθος κατεύθυνση και το 38% ότι προσωπικά βρίσκεται σε χειρότερη θέση σε σχέση με πριν από ένα χρόνο. Επίσης, το 58% αξιολογεί αρνητικά τη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας, ενώ το 51% εκφράζει αρνητικές προσδοκίες ως προς τις οικονομικές συνθήκες το επόμενο διάστημα.

Μεταξύ όσων ενοικιάζουν (34%), το 37% θεωρεί ότι το ύψος των ενοικίων έχει αυξηθεί πολύ κι ένα πρόσθετο 37% ότι έχει αυξηθεί μεν, αλλά λίγο.

Ωστόσο, οκτώ στους δέκα αναφέρουν ότι η άνοδος των τιμών στην ενοικίαση ακινήτων έχει επιβαρύνει το κόστος ζωής τους, ενώ το 73% θεωρεί ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, σε ποσοστό 40% οι ενοικιαστές αναφέρουν ότι τα ενοίκια είναι υπερτιμημένα, ενώ οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι τιμές των ενοικίων δεν ανταποκρίνονται στην αξία των ακινήτων. Αναφορικά, δε, με τα κριτήρια επιλογής ενοικιαζόμενης κατοικίας, φαίνεται να προέχουν η ασφάλεια της περιοχής και το ανακαινισμένο οίκημα. Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται και το γεγονός ότι παρατηρείται σημαντική απόκλιση ανάμεσα στην επιφάνεια της τρέχουσας και της ιδανικής κατοικίας, δείγμα ότι οι Ελληνες μένουν σε σπίτια που δεν ανταποκρίνονται «στα θέλω τους».

Για τους ενοικιαστές η απόκλιση ανάμεσα στην παρούσα και την ιδανική κατοικία είναι 25 τ.μ., καθώς μένουν σε 69 τ.μ. αντί για 94 τ.μ. που θα ήθελαν, ενώ αντίστοιχη (25 τ.μ.) είναι και η απόκλιση για τους ιδιοκτήτες κατοικιών, που μένουν σε 96 τ.μ. αντί για 121 τ.μ.

Οσον αφορά την αγορά κατοικίας, ένα 70% εκτιμά ότι οι τιμές της αγοράς κατοικιών θα ανέβουν τα επόμενα χρόνια (ποσοστό παραπλήσιο με το 73% που κάνει την ίδια πρόβλεψη για τα ενοίκια). Επίσης, παρότι η αγορά κατοικίας θεωρείται εν γένει μια καλή επένδυση για το 66%, ωστόσο μόνο το 10% τη θεωρεί προσωπικά πολύ πιθανή τα επόμενα πέντε χρόνια.

Πηγή: moneyreview.gr
Κατηγορίες
Οικονομία

“Οικονομικός πόλεμος” ΗΠΑ-ΚΙΝΑ: Ο Μπάιντεν αυξάνει τους δασμούς το Πεκίνο απαντά θα πάρουμε μέτρα

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε σήμερα ότι σχεδιάζει μια σημαντική αύξηση, ύψους 18 δισ. δολαρίων, των τελωνειακών δασμών που εφαρμόζονται σε κινεζικά προϊόντα, προκειμένου να προστατεύσει “αμερικανικές εταιρίες και Αμερικανούς εργαζομένους” από έναν “αθέμιτο”, όπως τον χαρακτηρίζει η Ουάσινγκτον, ανταγωνισμό.

Οι νέοι δασμοί αφορούν σχεδόν δέκα βιομηχανικούς τομείς που θεωρούνται “στρατηγικοί”, όπως εκείνοι των ημιαγωγών, των κρίσιμων ορυκτών, των ιατρικών προϊόντων ή ακόμη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου οι δασμοί αυξάνονται από 25% σε 100%.

Χθες, η Αμερικανίδα υπουργός Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν είχε τονίσει την ανάγκη ο Λευκός Οίκος “να είναι σίγουρος για την επίδραση των κινήτρων του Νόμου για τη Μείωση του Πληθωρισμού (Inflation Reduction Act — IRA, το μεγάλο πράσινο σχέδιο που ψηφίστηκε πριν από έναν χρόνο) για να στηριχθούν αυτές οι βιομηχανίες, πως αυτές οι επενδύσεις προστατεύονται”.

Η αμερικανική κυβέρνηση επένδυσε πράγματι πάνω από 860 δισ. δολάρια μέσω του IRA προκειμένου να επισπεύσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπαταριών αλλά και ηλιακών πάνελ ή ανεμογεννητριών “made in America”.

Όμως η Ουάσινγκτον κατηγορεί το Πεκίνο ότι υποστηρίζει σθεναρά τις βιομηχανίες του στους τομείς αυτούς που θεωρούνται στρατηγικοί, με σημαντικές επιδοτήσεις που οδηγούν σε υπερπαραγωγή με την οποία οι κινεζικές επιχειρήσεις κατακλύζουν την παγκόσμια αγορά ρίχνοντας τις τιμές και εμποδίζοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη ανταγωνιστικών βιομηχανιών σε άλλες χώρες.

Το φόβο αυτό συμμερίζονται η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες χώρες, όπως η Τουρκία, η Βραζιλία ή η Ινδία, ανέφερε Αμερικανός αξιωματούχος στη τηλεφωνική συνέντευξη Τύπου.

Οι δασμοί αποσκοπούν να “εξαλείψουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, είτε αφορούν τη μεταφορά τεχνολογίας είτε την πνευματική ιδιοκτησία ή την καινοτομία”, ανέφερε στην ανακοίνωσή του ο Λευκός Οίκος.

Εκτός από τον τετραπλασιασμό των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα, η Ουάσινγκτον αυξάνει επίσης εκείνους που θέτουν στο στόχαστρο τον χάλυβα και το αλουμίνιο από 7,5% σε 25%, όπως και τις μπαταρίες, και εκείνους για τους ημιαγωγούς που αυξάνονται από 25% σε 50% και θα εφαρμόζονται στο εξής επίσης στα ηλιακά πάνελ και σε ορισμένα ιατρικά προϊόντα.

Η διευθύντρια του Εθνικού Συμβουλίου Οικονομίας του Λευκού Οίκου Λάελ Μπράιναρντ, αιτιολόγησε αυτές τις επιλογές λέγοντας πως η Κίνα “χρηματοδοτεί την ανάπτυξή της εις βάρος των άλλων”.

“Λόγω των αθέμιτων πρακτικών της, η Κίνα θα διαθέτει ικανότητα παραγωγής ηλιακών πάνελ που θα είναι πάνω από δύο φορές μεγαλύτερη της αναμενόμενης παγκόσμιας ζήτησης βραχυπρόθεσμα”, πρόσθεσε η Μπράιναρντ.

Η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα λάβει “όλα τα απαραίτητα μέτρα” μετά τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες οι Ηνωμένες Πολιτείες εξετάζουν να αυξήσουν τους τελωνειακούς δασμούς σε κινεζικά προϊόντα καθαρής ενέργειας όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, οι μπαταρίες και τα ηλιακά πάνελ.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Ουάνγκ Ουενμπίν δήλωσε πως “η Κίνα εξακολουθεί να αντιτίθεται στις μονομερείς αυξήσεις δασμών κατά παράβαση των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της”.

Η ανακοίνωση έγινε με την ευκαιρία της επισκόπησης της έρευνας που διενεργείται στο πλαίσιο του Section 301, ενός εργαλείου που είχε χρησιμοποιήσει ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προκειμένου να επιβάλει επιπρόσθετους δασμούς ισοδύναμους με 300 δισ. δολάρια σε κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Με την άνοδό του στην εξουσία, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είχε ανακοινώσει πως η κυβέρνησή του θα προχωρούσε σε επανεξέταση των δασμών ώστε να αποφασιστεί αν θα διατηρούνταν ή όχι.

Αμερικανός αξιωματούχος τόνισε ωστόσο πως το σύνολο των δασμών διατηρήθηκαν, στους οποίους προστίθενται τα 18 δισ. δολάρια που ανακοινώθηκαν σήμερα.

Κατηγορίες
Επιλεγμένα Οικονομία

Έλεγχοι με scanner, από την ΑΑΔΕ, για να «πιάσει» όσους δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας

Με σαρωτές πινακίδων εξοπλίζονται οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, προκειμένου να σκανάρουν στο δρόμο και να εντοπίζουν οχήματα, τα οποία έχουν θεωρητικά τεθεί σε ψηφιακή ακινησία για να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας, αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν.

Όπως δήλωσε ο Χάρης Θεοχάρης στον ΣΚΑΪ, το να έχουμε πολίτες δυο κατηγοριών με κάποιους να πληρώνουν κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας και άλλους όχι, δεν είναι ανεκτό.

Το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση προβλέπει πρόστιμο 10.000 ευρώ στους παραβάτες και 30.000 ευρώ με αφαίρεση διπλώματος για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.

 

Κατηγορίες
Οικονομία

Η ελληνική βιομηχανία αναζητά εργαζόμενους από τρίτες χώρες

Η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνεται στις κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα όχι μόνο οι τουριστικές και οι επιχειρήσεις εστίασης αλλά και η βιομηχανία. Έρευνες φορέων της μεταποίησης που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα δείχνουν ότι παρά τη μείωση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης συνταξιούχων, πολλές επιχειρήσεις δεν καταφέρνουν τελικά να καλύψουν τις κενές θέσεις εργασίας.

Είναι ενδεικτικό ότι ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) ξεκίνησε πρόσφατα πρωτοβουλία για σύσταση ψηφιακής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα μπορούν να έρχονται στη χώρα εργαζόμενοι από τρίτες χώρες προκειμένου να καλυφθούν κενά στην ελληνική βιομηχανία, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει το επόμενο διάστημα.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του ΣΒΕ Λουκία Σαράντη: «Όσον αφορά την προσέλκυση εργαζομένων από τρίτες χώρες, ο ΣΒΕ σχεδιάζει προσεκτικά -από κοινού με άλλους φορείς- μία καινοτόμα πλατφόρμα, αντίστοιχη του μοντέλου που έχει αναπτυχθεί για τους εργάτες γης. Πρόκειται για έναν ψηφιακό μηχανισμό που θα λειτουργεί ως σημείο «συνάντησης» της προσφοράς με τη ζήτηση και θα διασφαλίζει τη νομιμότητα όλων των διαδικασιών».

“Αυτή τη στιγμή”, προσθέτει, «η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική βιομηχανία. Ιδίως στις περιοχές της περιφέρειας, εξαιτίας του δημογραφικού. Τα κενά δεν εντοπίζονται σε μερικές μόνο ειδικότητες, αλλά σε όλο το εύρος θέσεων και ειδικοτήτων. Δυστυχώς, πουθενά η ζήτηση δεν υπερκαλύπτεται από την προσφορά. Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε ορισμένους τομείς, στους οποίους παρατηρείται μεγαλύτερη έλλειψη, αυτοί σίγουρα είναι ο τομέας της πληροφορικής και κατ’ επέκταση ειδικότητες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και τα στελέχη σε γραμμές παραγωγής. Να σημειώσω εδώ, ότι παρόλο που ακούγεται πως η AI θα μειώσει συνολικά τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με μελέτες, θα υπάρξει αύξηση των εξειδικευμένων θέσεων εργασίας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας».

Σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΒ και της ΕΥ για τη βιομηχανία που πραγματοποιήθηκε εφέτος(https://www.sev.org.gr/wp-content/uploads/2024/04/Manufacturing_Survey_19042024.pdf) η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η μεταποίηση, μετά το ενεργειακό κόστος ενώ οι επιχειρήσεις εκτιμούν ότι θα είναι στην πρώτη θέση την επόμενη τριετία.

Οι ελλείψεις εντοπίζονται τόσο στα εξειδικευμένα στελέχη όσο και σε ανειδίκευτο προσωπικό ενώ οι αιτίες του περιγράφονται ως εξής: Καθώς οι έμπειροι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται, υπάρχει σημαντική έλλειψη εισερχόμενων ταλέντων. Η έλλειψη αυτή, εκτός από τη γήρανση του πληθυσμού αντανακλά και την ιστορική πτώση της βιομηχανίας απέναντι σε κλάδους όπως ο τουρισμός, αλλά και τη σημαντική απόσταση που παραμένει, μεταξύ της εκπαίδευσης/κατάρτισης και της αγοράς εργασίας. Το απασχολούμενο ανθρώπινο δυναμικό στην ελληνική μεταποιητική βιομηχανία μειώθηκε από 560.550 το 2007, σε 334.500 το 2015, ενώ το 2022 αυξήθηκε σε περίπου 413.000. Επιπλέον, η ζήτηση για υψηλά καταρτισμένους επαγγελματίες πανεπιστημιακής εκπαίδευσης έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά το φαινόμενο του brain drain, πολύ έντονο τα τελευταία χρόνια στην ελληνική πραγματικότητα, καθιστά όλο και πιο δύσκολη τη γεφύρωση του χάσματος δεξιοτήτων. Τέλος, η γεωγραφική τοποθεσία των εργοστασίων, που συχνά βρίσκονται μακριά από τα αστικά κέντρα, αποτελεί ένα επιπλέον εμπόδιο στην προσέλκυση εργαζόμενων.

Περαιτέρω, η ετήσια έρευνα του ΣΕΒ για τον “Σφυγμό του επιχειρείν” (https://www.sev.org.gr/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-29_SEVBusinessPulse23_SR.pdf) αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις εκτιμούν ότι μπορούν να βελτιώσουν το εργασιακό περιβάλλον κυρίως μέσω αύξησης των οικονομικών απολαβών (67%), ευκαιριών συνεχούς ανάπτυξης και αναβάθμισης των γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού (61%) και στήριξης του προσωπικού σε κρίσιμες φάσεις της ζωής του (54%). Αναγνωρίζουν δηλαδή ότι η αύξηση μισθών είναι ο βασικός τρόπος για να προσελκύσουν το ταλέντο και κατ’ επέκταση να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και οι υπόλοιπες, σημαντικές, δράσεις έπονται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Οικονομία

Χαλκιδική: «Μαϊμού» προϊόντα σε e-shops – Δικογραφία σε βάρος 12 ατόμων για 75 απάτες

Οι παραγγελίες σε ηλεκτρονικά καταστήματα αφορούσαν σε επώνυμα προϊόντα που πωλούνταν σε δελεαστικές τιμές αλλά όταν άνοιγαν τα πακέτα οι αγοραστές διαπίστωναν ότι επρόκειτο για προϊόντα απομίμησης, φθαρμένα ή αντικείμενα ευτελούς αξίας. Από το Τμήμα Ασφαλείας Πολυγύρου σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 12 ατόμων για 75 απάτες, που σημειώθηκαν από τον Μάρτιο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024 σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της αστυνομίας, οι δράστες δημιουργούσαν ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης ρουχισμού, υπόδησης κ.ά., τα οποία διαφήμιζαν μέσω ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης και άλλων ιστοσελίδων που είχαν δημιουργήσει για αυτόν τον σκοπό. Στα ηλεκτρονικά καταστήματα πουλούσαν δήθεν επώνυμα προϊόντα, κυρίως υποδήματα, ενδύματα, τσάντες και αρώματα, σε δελεαστικές τιμές, προκειμένου να πείσουν τα υποψήφια θύματά τους να προβούν σε ηλεκτρονικές παραγγελίες. Στη συνέχεια έστελναν τις παραγγελίες, συνήθως, με εταιρείες ταχυμεταφορών με πληρωμή μέσω αντικαταβολής, ωστόσο στο δέμα τοποθετούσαν προϊόντα διαφορετικά της παραγγελίας, όπως προϊόντα απομίμησης ή φθαρμένα προϊόντα ή αντικείμενα ευτελούς αξίας.

Από την έρευνα των αστυνομικών ταυτοποιήθηκε ο ρόλος του κάθε μέλους της εγκληματικής ομάδας (αρχηγικό μέλος, δικαιούχος ιστοτόπου, αποστολέας δεμάτων, δικαιούχος των ποσών της αντικαταβολής).

Μέχρι στιγμής έχει διαπιστωθεί ότι από τον Μάρτιο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024 έχουν διαπράξει συνολικά 75 απάτες, καταφέρνοντας να αποσπάσουν χρηματικό ποσό που ξεπερνά τις 4.600 ευρώ. Συγκεκριμένα, διέπραξαν 46 απάτες στην Αττική, 15 στη Θεσσαλονίκη, τρεις στη Λάρισα, από δύο απάτες σε Αιτωλοακαρνανία και Χαλκιδική, καθώς και από μία απάτη σε Αργολίδα, Δωδεκάνησα, Εύβοια, Ημαθία, Ιωάννινα, Ξάνθη και Πέλλα.

Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των αγνώστων συνεργών τους όσο και για τυχόν συμμετοχή τους σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε θα υποβληθεί στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Οικονομία

Κώστας Σκρέκας: Στόχος να ενισχύσουμε τους δεσμούς μας με την Ελβετία και να υπάρξουν επενδυτικά οφέλη

Η δημιουργία ενός Ελληνοελβετικού Επιμελητηρίου και η συνεργασία των δύο χωρών σε τομείς όπως η φαρμακοβιομηχανία, η έρευνα και καινοτομία, η ενέργεια και η διαχείριση υποδομών, αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης που είχε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με τον Ελβετό ομοσπονδιακό σύμβουλο και επικεφαλής του Τμήματος Οικονομικών Υποθέσεων, Παιδείας και Έρευνας, Γκάϊ Πάρμελιν, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Όπως αναφέρει ο υπουργός σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Συναντήθηκα σήμερα στο Υπουργείο Ανάπτυξης με τον Ελβετό Ομοσπονδιακό Σύμβουλο και επικεφαλής του Τμήματος Οικονομικών Υποθέσεων, Παιδείας και Έρευνας, Γκάϊ Πάρμελιν. Συζητήσαμε για τη συνεργασία μας σε κρίσιμους τομείς όπως η φαρμακοβιομηχανία, η έρευνα και καινοτομία, η ενέργεια, η διαχείριση υποδομών, αλλά και για τη δημιουργία ενός Ελληνοελβετικού Επιμελητηρίου.

Οι δύο χώρες έχουν ήδη ισχυρές οικονομικές σχέσεις με τον συνολικό τζίρο εισαγωγών – εξαγωγών να ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ, ενώ συνεργαζόμαστε στενά σε περισσότερα από 300 ερευνητικά έργα μέσω του Horizon. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τους δεσμούς μας με μια ισχυρή οικονομικά χώρα όπως είναι η Ελβετία και να υπάρξουν πολυεπίπεδα επενδυτικά οφέλη για την Ελλάδα».

Κατηγορίες
Οικονομία

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πρόστιμο 30.000 ευρώ στα σούπερ μάρκετ «Κρητικός»

Πρόστιμο 30.000 ευρώ επιβλήθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για εκπρόθεσμη γνωστοποίηση απόκτησης της εταιρείας «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες».

Αναλυτικά ανακοίνωση της επιτροπής αναφέρει ότι συνεδρίασε σε τμήμα, και αποφάσισε, κατόπιν σχετικής έκθεσης του αρμόδιου εισηγητή, «για την υπόθεση της εκπρόθεσμης γνωστοποίησης συγκέντρωσης,  που αφορά στη μεταβολή στον έλεγχο επί της εταιρείας ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ Α.Ε., από τον αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε. σε αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.»

Η επιτροπή υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, κάθε συγκέντρωση επιχειρήσεων πρέπει να γνωστοποιείται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσα σε τριάντα ημέρες από τη σύναψη της συμφωνίας  που εξασφαλίζει τον έλεγχο της επιχείρησης.

Όπως συνεχίζει η ανακοίνωση: «Η συμφωνία εν προκειμένω αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ επί της ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, από τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία, προκύπτει ότι η εν λόγω συμφωνία γνωστοποιήθηκε εκπρόθεσμα στην υπηρεσία υπερβαίνοντας κατά 33 ημέρες την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης γνωστοποίησης της συγκέντρωσης.

Με την απόφαση 823/2023 η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπιστώνει την εκπρόθεσμη γνωστοποίηση της συγκέντρωσης κατά παράβαση του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν. 3959/2011, και επιβάλλει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, ως υπόχρεη σε γνωστοποίηση, πρόστιμο ποσού 30.000 ευρώ κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 παρ. 4 του Ν. 3959/2011, όπως ισχύει. Σημειώνεται ότι την λόγω συγκέντρωση η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει εγκρίνει με την υπ. αριθ. 803/2022 απόφασή της».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Επιλεγμένα Οικονομία

Ανασφάλιστα οχήματα: Με ηλεκτρονικούς ελέγχους θα εντοπίζονται

Νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για εκείνα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους, αλλά και ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω, προβλέπει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Το νομοσχέδιο που αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 αναρτάται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση. 

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο, περιέχονται διατάξεις για κλιμακωτά πρόστιμα που αφορούν στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας καθώς και για τη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Επιπρόσθετα με το σχέδιο νόμου εισάγονται διατάξεις:

●    προσαρμογής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ.) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain,
●    για τη διασαφήνιση των διαδικασιών για την εξαγορά διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου.

Αναλυτικά:

1)    Νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων

Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:

●    ανασφάλιστων οχημάτων,
●    οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,
●    οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

●    Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:
o    1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,
o    500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,
o    250 ευρώ για τα δίκυκλα.

●    Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

●    Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο Κ.Τ.Ε.Ο., επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Σημειώνεται ότι, μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

2)    Κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων

Τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:
●    25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,
●    50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
●    100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

3)    Καθορισμός διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων

Ορίζεται ότι, τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε Κ.Τ.Ε.Ο. και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.
Σημειώνεται ότι:
●    Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.
●    Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους.  Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

4)    Ασφάλιση οχημάτων- Καθορισμός ενός συνεκτικού πλαισίου με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο

Με την Οδηγία αυτή προβλέπεται:
•    Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
•    Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).
•    Ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους.
•    Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

Επιπρόσθετα με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζονται τα εξής:

5)    Απαραίτητες διατάξεις για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ.) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain.

Στόχος είναι η λήψη εφαρμοστικών μέτρων του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με τις υποδομές της αγοράς τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού («Distributed Ledger Technology» ή «DLT»). Προς τον σκοπό αυτό:
●    διευρύνεται ο ορισμός του χρηματοπιστωτικού μέσου, ώστε να περιλαμβάνει και τα χρηματοπιστωτικά μέσα (μετοχές, ομόλογα κ.λπ.) που διακινούνται μέσω τεχνολογίας blockchain (DLT).
●    ορίζεται η αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 για τις επιχειρήσεις επενδύσεων και τα πιστωτικά ιδρύματα που διαχειρίζονται πολυμερείς μηχανισμούς διαπραγμάτευσης DLT.
●    εισάγονται διατάξεις σχετικά με το πού καταχωρούνται τα χρηματοπιστωτικά μέσα DLT, ποιοι είναι οι δικαιούχοι, πώς μεταβιβάζονται και πώς συστήνονται εμπράγματα δικαιώματα.

6)    Τροποποιήσεις στη διαδικασία εξαγοράς διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Πιο αναλυτικά:
●    Αλλάζουν οι προϋποθέσεις υποβολής αίτησης εξαγοράς: Συγκεκριμένα καταργείται η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης (το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει ότι πρέπει να υπάρχει κτίσμα που έχει ανεγερθεί το αργότερο έως την 31η.12.1991 σε περίπτωση 30ετούς κατοχής και το αργότερο έως την 31η.12.1981 σε περίπτωση 40ετούς κατοχής).
●    Προστίθεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τα πέντε τουλάχιστον χρόνια που προηγούνται, προκειμένου να είναι σαφές ότι οι αιτούντες θεωρούσαν πως το ακίνητο είναι δικό τους.
●    Τίθεται δεκαήμερη προθεσμία για την ενημέρωση του αιτούντος σε περίπτωση που λείπουν δικαιολογητικά. Η απαίτηση για προσκομιδή αεροφωτογραφιών, καταργείται, καθώς δεν εξετάζεται πλέον η ύπαρξη ή μη ακινήτου.
●    Επεκτείνεται η δυνατότητα του Δημοσίου να αποφασίσει εξαίρεση από το δικαίωμα εξαγοράς για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Εντός εξαμήνου τα αρμόδια Υπουργεία θα προσδιορίσουν αιτιολογημένα τις περιοχές ή τα ακίνητα ενδιαφέροντος τους, προκειμένου αυτά να εξαιρεθούν της διαδικασίας εξαγοράς.
●    Επισπεύδεται η προθεσμία υποβολής της συναίνεσης της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου σε 2 μήνες από 3 μήνες, που προβλεπόταν αρχικά.

Το τίμημα εξαγοράς σε ειδικές περιπτώσεις αμφισβήτησης της κυριότητας του δημοσίου ακινήτου διαμορφώνεται με έκπτωση:
●    50% για αιτούντα που έχει αναγνωρισθεί από πρωτοβάθμιο δικαστήριο ως κύριος του ακινήτου ή που έχει αναγραφεί ως κύριος στις πρώτες κτηματολογικές εγγραφές και έχει ασκηθεί αγωγή από το Δημόσιο ή δεν έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης αγωγής.
●    70% αν ο αιτών έχει ασκήσει ένδικο μέσο κατά δικαστικής απόφασης για την αναγνώριση της κυριότητας του ακινήτου έως την 31η.12.2022.

Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για ακίνητο που καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες του αιτούντα ή του αρχικού δικαιοπαρόχου ως αποτέλεσμα μαζικής εγκατάστασης πληθυσμιακών ομάδων πριν το 1964. Σε αυτή την περίπτωση το τίμημα αντιστοιχεί στο 20% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.
Επιπλέον, αναμορφώνεται η Επιτροπή που έχει συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας Επιτροπή για την υλοποίηση της εξαγοράς των δημοσίων ακινήτων.

Τέλος, με επιπλέον διατάξεις:

-Αυξάνεται η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε., από 40 σε 67 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της.

-Παρατείνονται οι συμβάσεις υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της ΑΑΔΕ οι οποίοι έχουν προσληφθεί προκειμένου να συνεισφέρουν στην υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον, παρατείνονται έως την 31η.12.2025, οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. Η παράταση αυτή δεν τις μετατρέπει σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Κατηγορίες
Επιλεγμένα Οικονομία

«Πικρός» ο καφές για τους Έλληνες ωστόσο: «Ο καφές στην Ελλάδα δεν κόβεται…»

«Πικρός» καφές… Νέο κύκλο αυξήσεων στις τιμές του καφέ κατά 10 με 15% περιμένει η εγχώρια αγορά μετά το διπλασιασμό της διεθνούς τιμής της ποικιλίας Robusta. Οι καταναλωτές μπορεί να δυσανασχετούν, αλλά δεν φαίνονται διατεθειμένοι να κόψουν το καθημερινό τους καφεδάκι.

Το πρόβλημα είναι πως ακόμα και η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων, ο καφές, έρχεται πλέον σε τιμή γεύματος…

Και για του λόγου το αληθές: 3,20 ο εσπρέσο, 4,50 ο καπουτσίνο, πάνω από 4 ευρώ και ο καφές φίλτρου. Όσο για τον ελληνικό… στα 4,50 ευρώ ο διπλός 

«Ο καφές στην Ελλάδα δεν κόβεται, παίρνανε από τις 7 το πρωί και παίρνουν μέχρι αργά. Ο καφές είναι ένα είδος πολυτελείας οδεύει προς το τέλος αν συνεχίσουμε να συμπεριφερόμαστε έτσι στον πλανήτη οπότε μόνο θα ανεβαίνει. Οι τιμές που ανεβαίνουν πολύ γρήγορα δεν κατεβαίνουν» τόνισε στον ΣΚΑΪ ο Παναγιώτης Απέργης, υπεύθυνος καφετέριας.

Και μάλιστα σε ποικιλίες όπως η Robusta ανεβαίνει σε υψηλό 45 ετών… λόγω της λειψυδρίας στο Βιετνάμ. 

«Τους τελευταίους μήνες λόγω ξηρασίας στο Βιετνάμ και στην Ερυθρά Υάλασσα έχει παρατηρηθεί αύξηση, τελευταίες παραλαβές ωμού καφέ είναι αυξημένες κατά 10-20% εκεί που τον έπαιρνες 10 με 13 αυτό μπορεί να επηρεάσει την τιμή της λιανικής» σχολίασε στον ΣΚΑΪ ο ιδιοκτήτης καφεκοπτείου Γιώργος Μισεγιάνης.

Ακριβός ή φθηνός, τουλάχιστον ένας καφές παραμένει για τους λάτρεις του είδους, απαραίτητος.

Πηγή: skai.gr

 

Exit mobile version