Κατηγορίες
Ελλάδα

Τέμπη: Δίωξη κατά της Προέδρου της ΡΑΣ και στελεχών της Πυροσβεστικής

Δίωξη για διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών διά παραλείψεως, με δόλο και κατ΄ εξακολούθηση κατά της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων( ΡΑΣ), Ιωάννας Τσιαπαρίκου, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ασκήθηκε από την Εισαγγελία της Λάρισας, μετά από πρόταση του Εφέτη ανακριτή.

Η Μαρία Χατζηκωνσταντίνου συνήγορος οικογενειών θυμάτων των Τεμπών μίλησε για την άσκηση των ποινικών διώξεων που ανακοινώθηκαν χθες.

https://exchange.glomex.com/video/v-d33hyezcsdft?integrationId=eexbs1blfv531yw

 

Κατηγορίες
Ελλάδα

Πολύ υψηλός κίνδυνος φωτιάς την Τετάρτη 31.7 στις Περιφέρειες Αττικής και Κρήτης – ΧΑΡΤΗΣ

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) προβλέπεται αύριο στις Περιφέρειες Αττικής και Κρήτης καθώς και σε περιοχές της Στερεάς Ελλάδας, της Πελοποννήσου και του Βόρειου Αιγαίου, σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Συγκεκριμένα πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς προβλέπεται αύριο για τις εξής περιοχές :

  • Περιφέρεια Αττικής (συμπεριλαμβανομένης της νήσου Κυθήρων)
  • Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (ΠΕ Βοιωτίας, ΠΕ Εύβοιας)
  • Περιφέρεια Πελοποννήσου (ΠΕ Κορινθίας, ΠΕ Αργολίδας, ΠΕ Λακωνίας)
  • Περιφέρεια Κρήτης
  • Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (ΠΕ Λέσβου, ΠΕ Χίου, ΠΕ Σάμου, ΠΕ Ικαρίας)

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις Περιφέρειες και τους Δήμους των ανωτέρω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.

Παράλληλα, η ΓΓΠΠ συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών, το κάπνισμα μελισσών, η ρίψη αναμμένων τσιγάρων κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.

Συνεπώς, παραμένει σε εφαρμογή το 2ο στάδιο επιχειρησιακής ετοιμότητας του ΠΣ και θα πραγματοποιηθούν περιπολίες εναέριας επιτήρησης, καθώς και περιπολίες από πυροσβεστικές, αστυνομικές και στρατιωτικές δυνάμεις.

Επιπρόσθετα, το προσωπικό των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών των ανωτέρω Περιφερειακών Ενοτήτων παραμένει σε μερική επιφυλακή, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες υπηρεσιακές απαιτήσεις, που πιθανόν να προκύψουν λόγω πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς (κατηγορία κίνδυνου 4).

Ταυτόχρονα, για τις παραπάνω περιοχές, παραμένει σε εφαρμογή το σχέδιο δράσεων Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω δασικών πυρκαγιών, σύμφωνα με το οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπεται, η εφαρμογή του μέτρου της προληπτικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας οχημάτων και παραμονής εκδρομέων σε εθνικούς δρυμούς, δάση και «ευπαθείς» περιοχές.

Σημειώνεται ότι η Πυροσβεστική απευθύνει έκκληση στους πολίτες:

  1. Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε δραστηριότητα θα μπορούσε να προκαλέσει εκδήλωση πυρκαγιάς.
  2. Να παρακολουθούν τις πληροφορίες για την πρόληψη δασικών πυρκαγιών που είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα και στους επίσημους λογαριασμούς του Πυροσβεστικού Σώματος, στο Facebook και στο Twitter.
  3. Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, να ειδοποιούν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τους κινδύνους των δασικών πυρκαγιών, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση civilprotection.gov.gr.

Κατηγορίες
Ελλάδα

Φωτιά στην Εύβοια: Συγκλονίζει ο πυροσβέστης που υπέστη εγκαύματα – «Έτρεξα 800 μέτρα, με προσπέρναγε η φωτιά»

Ο εποχικός πυροσβέστης περιέγραψε τις δραματικές στιγμές που βίωσε με τους συναδέλφους του και πώς σώθηκαν από την πύρινη λαίλαπα

Συγκλονίζει ο εποχικός πυροσβέστης που τραυματίστηκε στη μεγάλη φωτιά στην Εύβοια χθες Δευτέρα 29 Ιουλίου, περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές που έζησε με τον συνάδελφο του, στην προσπάθειά τους να την περιορίσουν.

Εύβοια: Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά – Καταστροφές σε καλλιέργειες και υποδομές αφήνει πίσω

«Κατεβαίνοντας για να κάνουμε την κατάσβεση, ήταν οι άνεμοι πολύ δυνατοί, μας κύκλωσε η φωτιά, βάλαμε όπισθεν. Κύκλωσαν και ένα άλλο αυτοκίνητο, που έχουμε στη δουλειά, κάηκε, σώσαμε και τους συναδέλφους» ανέφερε μιλώντας στο Star ο τραυματίας πυροσβέστης, Θωμάς Μανούσος. «Έτρεξα 800 μέτρα, με προσπέρναγε η φωτιά. Καταφέραμε να είμαστε πάλι εδώ, με τις οικογένειες μας και τα παιδιά μας. Είναι τέτοια η δουλειά, που δεν ξέρεις την επόμενη μέρα, αν θα είσαι πάλι στο σπίτι σου. Προσπαθούμε να ξαναγυρίσουμε για τα παιδιά μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μανούσος στάθηκε τυχερός μέσα στην ατυχία του. Κάηκε στο χέρι και το μάγουλο, ενώ η θερμότητα από τις πύρινες γλώσσες πέρασε μέχρι και τον ειδικό εξοπλισμό. Πονούσε, καιγόταν και έβλεπε μπροστά του φλόγες ύψους 25 μέτρων, όπως λέει. Μια εικόνα όμως είχε στο μυαλό του, τα δύο του παιδιά και πήρε δύναμη απ’ αυτά. Πάλεψε μαζί με τους συναδέλφους του και όλοι μαζί νίκησαν. Η σύζυγός του έχει όμως ένα παράπονο, καθώς όπως λέει «όλα αυτά τον χειμώνα θα τα ξεχάσουν, αυτό είναι το θέμα. Εμένα με νοιάζει, ότι είναι εδώ στα παιδάκια του, η κόρη μας τον φώναζε».

https://exchange.glomex.com/video/v-d32vwqa8mzt5?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Ελλάδα

Περιπέτεια για 2 Γάλλους σε μονοπάτι του Πληκατίου

Mία ακόμη επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για τον εντοπισμό δύο Γάλλων πεζοπόρων που είχαν χάσει τον προσανατολισμό τους σε ορεινό μονοπάτι στο Πληκάτι.

Οι δύο Γάλλοι ζήτησαν βοήθεια μέσω του 112.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν δύο οχήματα της Πυροσβεστικής με πέντε πυροσβέστες.

Με τη συνδρομή του Προέδρου της Κοινότητας Πληκατίου και ενός πολίτη από το χωριό, κατάφεραν να εντοπίσουν τους Γάλλους οι οποίοι ήταν καλά στην υγεία τους.

Στη συνέχεια με τη βοήθεια της Αστυνομίας μεταφέρθηκαν στην Κόνιτσα όπου διαμένουν προσωρινά.

Πηγή: epiruspost.gr
Κατηγορίες
Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Νεκρός 17χρονος σε τροχαίο στη Σουρωτή

Δεν τα κατάφερε ο 17χρονος που μεταφέρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο μετά από σοβαρό τροχαίο στη Σουρωτή.

Ο νεαρός μεταφέρθηκε υπό ΚΑΡΠΑ στο Ιπποκράτειο, σύμφωνα με το voria.gr, αλλά παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών, κατέληξε. Ο ίδιος έφερε πολλαπλά τραύματα.

Διασωληνωμένος νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του νοσοκομείου και ο 47χρονος πατέρας του ο οποίος οδηγούσε το όχημα.

Σημειώνεται πως το όχημα το οποίο οδηγούσε ο 47χρονος, με συνοδηγό τον 17χρονο, εξετράπη της πορείας του και έπεσε πάνω σε τοίχο, λίγο μετά τις 9:00. Για τον απεγκλωβισμό τους χρειάστηκε η συνδρομή της Πυροσβεστικής με πέντε στελέχη και δύο οχήματα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για πατέρα και γιο.

Οι πυροσβέστες παρέδωσαν στο ΕΚΑΒ τον νεαρό χωρίς τις αισθήσεις του και τον 47χρονο τραυματισμένο.

Πηγή: voria.gr
Κατηγορίες
Ελλάδα

Νέοι αντιπρόεδροι στο Συμβούλιο της Επικρατείας και τον Άρειο Πάγο

Με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου, μετά από πρόταση του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, προήχθησαν σε αντιπροέδρους δύο σύμβουλοι Επικρατείας και επτά αρεοπαγίτες.

Αναλυτικότερα, το υπουργικό συμβούλιο προήγαγε σε αντιπροέδρους του ΣτΕ, τους έως τώρα συμβούλους Άννα Καλογεροπούλου και Δημήτρη Εμμανουηλίδη.

Ακόμη, σε αντιπροέδρους του Αρείου Πάγου προήχθησαν οι έως σήμερα αρεοπαγίτες Μαρουλιώ Δαβίου-Απέργη, Μαρία Κουφούδη, Αγάπη Τζουλιαδάκη, Αλεξάνδρα Αποστολάκη, Μαρία Σιμιτσή-Βετούλα, Αριστείδης Βαγγελάτος και Αναστασία Παπαδοπούλου.

Όπως έγινε γνωστό, οι επιλογές των νέων αντιπροέδρων έγιναν με βάση τα στοιχεία των ατομικών τους φακέλων, την εν γένει συμπεριφορά εντός και εκτός υπηρεσίας, την επιστημονική συγκρότηση, την προσωπικότητα, τον χαρακτήρα και τα διοικητικά προσόντα.

Οι νέοι αντιπρόεδροι πληρώνουν τις κενές θέσεις που προέκυψαν από την λήξη του δικαστικού έτους (30ή Ιουνίου 2024) και συγκέντρωσαν τις περισσότερες θετικές γνώμες σύμφωνα με το πρακτικό της διάσκεψης των προέδρων της Βουλής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Ελλάδα Επιλεγμένα

Άγριος ξυλοδαρμός 11χρονης από τον πατέρα της – Πάρκαρε το αυτοκίνητο και της επιτέθηκε

Άμεσα αντανακλαστικά είχε ένας Γάλλος τουρίστας μπροστά στα μάτια του οποίου εκτυλίχθηκε μία σκηνή απίστευτης αγριότητας με θύμα ένα ανήλικο παιδί, στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας, στα Χανιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 35χρονος Γάλλος χθες το μεσημέρι είδε να έχει σταθμεύσει ένα αυτοκίνητο και ο οδηγός του να έχει γυρίσει και να χτυπάει ένα ανήλικο κορίτσι που καθόταν στο πίσω κάθισμα.

Ο 35χρονος Γάλλος κάλεσε το 112 και ανέφερε το περιστατικό. Λίγο μετά αστυνομικοί εντόπισαν τον οδηγό του οχήματος και τον συνέλαβαν.

Πρόκειται για έναν 39χρονο Τσέχο ο οποίος χτυπούσε στη μέση του δρόμου την 11χρονη κόρη του. Ο 39χρονος από την Τσεχία συνελήφθη.

Πηγή: www.creta24.gr

Κατηγορίες
Ελλάδα

Εύβοια: Συγκρούστηκε φορτηγό με τραίνο στη Χαλκίδα (ΦΩΤΟ)

Το απόγευμα της Τρίτης είναι σε εξέλιξη επιχείρηση απεγκλωβισμού επιβατών αμαξοστοιχίας στη Χαλκίδα, μετά από σοβαρή σύγκρουση με φορτηγό.

Το ατύχημα συνέβη στην περιοχή της Γλύφας αργά το μεσημέρι, σύμφωνα με το eviathema.gr όταν το φορτηγό βγήκε εκτός πορείας όταν έσκασε το ένα λάστιχο με αποτέλεσμα να βγει εκτός να πέσει πάνω στις γραμμές των τραίνων και να συγκρουστεί με το διερχόμενο τρένο, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από την Εύβοια προς την Αθήνα.

Η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι αυτή τη στιγμή η Πυροσβεστική εργάζεται για τον απεγκλωβισμό των 130 επιβατών. Παράλληλα, δρομολογούνται λεωφορεία για την απομάκρυνσή τους και έχουν ζητηθεί προληπτικά ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Στον κεντρικό δρόμο της περιοχής έχουν δημιουργηθεί ουρές χιλιομέτρων, με τα αυτοκίνητα να κινούνται πολύ αργά.

Τρια άτομα ελαφριά τραυματισμένα μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Χαλκίδας.

Μέχρι στιγμής, τα αίτια του ατυχήματος παραμένουν άγνωστα.

Κατηγορίες
Ελλάδα Επιλεγμένα

Εύβοια: Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά – Καταστροφές σε καλλιέργειες και υποδομές αφήνει πίσω

Κάηκε για ακόμη μια φόρα η Εύβοια με φωτιά που ξέσπασε τη Δευτέρα (29.7.2024) στις Πετριές του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου και συνέχισε και σήμερα το καταστροφικό της έργο, με καταστροφές σε καλλιέργειες και υποδομές.

Η πυρκαγιά είναι χωρίς ενεργό μέτωπο, αλλά εναέρια μέσα συνεχίζουν να επιχειρούν για τυχόν αναζωπυρώσεις.

https://exchange.glomex.com/video/v-d32puhnhj9n5?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Ελλάδα

Ξάνθη: Πατέρας και κόρη νεκροί σε τροχαίο

Το τροχαίο σημειώθηκε γύρω στις 18.45, όταν Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 53χρονος και στο οποίο επέβαιναν μία 48χρονη και τρεις 15χρονες συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο με οδηγό έναν 57χρονο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, νεκροί είναι ο 53χρονος οδηγός και η μία εκ των δεκαπεντάχρονων επιβάτιδων και τραυματίες τα υπόλοιπα τρία άτομα που επέβαιναν στο ίδιο όχημα.

Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία της Ξάνθης και της Αλεξανδρούπολης, ενώ την προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Ελλάδα

Εντοπίστηκε στον βυθό του Αιγαίου μετά από 107 χρόνια το ναυάγιο του Arcadian

Το βρετανικό υπερωκεάνιο S.S. ARCADIAN που τορπιλίστηκε από γερμανικό υποβρύχιο και βυθίστηκε στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο παρασύροντας μαζί του 279 άνδρες, εντοπίστηκε από τον ερευνητή Κώστα Θωκταρίδη και την ομάδα του νοτιοανατολικά της Σίφνου, σε βάθος 163 μέτρων.

 

«Η ποιότητα των πρωτογενών μετάλλων που χρησιμοποιήθηκαν στην ναυπήγηση του Αrcadian έχει σίγουρα παίξει σημαντικό ρόλο στην διατήρηση του ναυαγίου μέχρι και σήμερα. Από την υποβρύχια έρευνα προκύπτει ότι αρχικά επικάθησε η πλώρη του Arcadian στο βυθό του Αιγαίου με αποτέλεσμα να είναι εμφανείς οι παραμορφώσεις των ελασμάτων. Λόγω του μήκους του πλοίου (152,4 μ) και σε σχέση με το βάθος της θαλάσσιας περιοχής που είναι μόνο 163 μέτρα η επακούμβηση της πλώρης βοήθησε στην ευθυγράμμιση του κύτους στον πυθμένα με αποτέλεσμα να παραμένει ακόμη και σήμερα ισότροπο στο βυθό» δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης.

Ο τορπιλισμός και η βύθιση

Το ARCADIAN είχε αποπλεύσει από τη Θεσσαλονίκη και με τελικό προορισμό την Αλεξάνδρεια Αιγύπτου μεταφέροντας 1.155 άτομα στρατιωτικό προσωπικό.

Κατά την διάρκεια του πλου έγινε αντιληπτή η ύπαρξη εχθρικού υποβρυχίου στην Ικαρία και έτσι βρέθηκε να διαπλέει μέσα από τις Κυκλάδες με σκοπό να αποφύγει το υποβρύχιο.

Το ARCADIAN έπλεε με ταχύτητα 13,5 κόμβων και το προπορευόμενο συνοδό πλοίο HMS SENTINEL. Την 15η Απριλίου 1917 στις 17:40 η νηοπομπή ήταν μεταξύ Σίφνου, Αντιπάρου, Σικίνου και Φολεγάνδρου, η κατάσταση θαλάσσης ήταν καλή και τίποτα δεν προμήνυε αυτό που επρόκειτο να συμβεί. Στις 17:44, μια έκρηξη συγκλόνισε το ARCADIAN. Το γερμανικό υποβρύχιο UC-74 είχε εντοπίσει το υπερωκεάνιο και εξαπέλυσε επίθεση εναντίον του. Μια τορπίλη έπληξε το πλοίο στη δεξιά πλευρά του, μεταξύ γέφυρας και πρωραίου ιστού.

Ο πλοίαρχος του ARCADIAN Charles L. Willats διέταξε να κάνουν «κράτει οι μηχανές» και να ηχήσει η σειρήνα συναγερμού ώστε να κινηθούν προς τους σταθμούς συγκέντρωσης. Το πλήρωμα του πλοίου λειτούργησε υποδειγματικά. Άλλωστε μόλις δέκα λεπτά πριν τον τορπιλισμό είχαν ολοκληρώσει ένα γυμνάσιο εγκατάλειψης πλοίου και οι περισσότεροι βρίσκονταν ακόμη στο κατάστρωμα. Ο πλοίαρχος διέταξε το πλήρωμα να προχωρήσουν στην άμεση καθαίρεση των σωστικών λέμβων και να εγκαταλείψουν το ARCADIAN. Το πλοίο άρχισε να βυθίζεται με την πλώρη και αναπτύσσοντας μια κλίση προς τα αριστερά.

Ο πλοίαρχος παρέμεινε στη γέφυρα παρακολουθώντας τη διαδικασία εγκατάλειψης και την εξέλιξη της κατάστασης του πλοίου. Το στρατιωτικό προσωπικό προχώρησε στην εκκένωση του πλοίου με πειθαρχία και ψυχραιμία. Πέντε μόλις λεπτά μετά την έκρηξη καθώς η πλώρη του ARCADIAN χανόταν μέσα στα νερά του Αιγαίου ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος, το σκάφος πήρε μια ξαφνική κλίση και η πρύμνη του ξενέρισε. Στο μεταξύ, το HMS SENTINEL που προπορευόταν περίπου 900 μέτρα από το οπλιταγωγό, έριξε έξι σχεδίες και περισυνέλεξε 123 ναυαγούς. Στις 20:30 στο σημείο του ναυαγίου έφθασαν Γαλλικά πολεμικά σκάφη από τη Μήλο και συνέχισαν το έργο της διάσωσης των ναυαγών που κρατιόντουσαν στην επιφάνεια από κομμάτια του ναυαγίου, ενώ άλλοι βρίσκονταν σε σχεδίες και λέμβους.

Από τους επιβαίνοντες διασώθηκαν 1.058 άτομα, ενώ οι υπόλοιποι 279 χάθηκαν στα νερά του Αιγαίου. Από αυτούς, οι 34 ήταν μέλη του πληρώματος, δυο ήταν πολίτες, δέκα ανήκαν στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού και οι υπόλοιποι ανήκαν στον στρατό ξηράς.

Ο επιζών από τον Τιτανικό που διασώθηκε και από το ναυάγιο του Arcadian

Για τον θερμαστή Thomas Threlfall η εμπειρία του ναυαγού ήταν ήδη γνωστή. Είχε ναυαγήσει ξανά, στις 14 προς 15 Απριλίου 1912, ακριβώς πέντε χρόνια πριν ως πλήρωμα του Τιτανικού. Ο Threlfall αργότερα θα δήλωσει: ίδια μέρα και ίδιο μήνα ήταν που βυθίστηκε ο Τιτανικός αλλά και στις δυο περιπτώσεις εγώ βγήκα σώος»!

Το επιβλητικό υπερωκεάνιο 107 χρόνια στο βυθό

Η έρευνα για το S.S. ARCADIAN ξεκίνησε με την αναζήτηση πρωτογενών πηγών στα βρετανικά και τα γερμανικά Αρχεία και τη συγκέντρωση σημαντικών πληροφοριών που οδήγησαν στον εντοπισμό του υπερωκεάνιου στο βυθό του Αιγαίου. Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 163 μέτρων νοτιοανατολικά της Σίφνου και διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση ενώ είναι από τα πλέον εντυπωσιακά ναυάγια στον Ελλαδικό χώρο καθώς είναι ακέραιο. Ο χρόνος είναι σαν να σταμάτησε στην βύθιση του το 1917.

«Οι ιστοί έχουν πέσει προς τα πρίμα και αριστερά. Στον πλωριό ιστό διακρίνεται το παρατηρητήριο του οπτήρα (lookout post). Στην δεξιά πλευρά υπάρχει ρηγμάτωση από την τορπιλική επίθεση του γερμανικού υποβρυχίου. Επί του ναυαγίου παρατηρήθηκε ασυνήθιστα μεγάλη συγκέντρωση αλιευτικών εργαλείων πετονιές δίχτυα παραγάδια κλπ. Η υποβρύχια ορατότητα στην περιοχή είναι εξαιρετική όπως άλλωστε στις περισσότερες περιοχές του Αιγαίου. Τα υποβρύχια ρεύματα βοηθούν στην διαύγεια των νερών ενώ επί του ναυαγίου η θαλάσσια ζωή είναι σχετικά μειωμένη. Ξεχωρίζουν τα καπόνια που συγκρατούσαν κάποτε τις σωστικές λέμβους από τα οποία πλέον κρέμονται πετονιές και αλιευτικά εργαλεία. Κατά την βύθιση του πλοίου οι τσιμινιέρες αποσπάστηκαν. Ο εντοπισμός και η ταυτοποίηση του ναυαγίου έγινε με τη χρήση υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος (Remote Operated Vehicle)» σημειώνει ο Κ. Θωκταρίδης.

Η ταυτότητα του Arcadian

Από υπερωκεάνιο σε οπλιταγωγό για τις ανάγκες του πολέμου.

Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1899 στα ναυπηγεία Vickers, Sons & Maxim στο Barrow-in-Furness της Αγγλίας για λογαριασμό της Pacific Steam Navigation Co.

Είχε ολική χωρητικότητα 7.945 κόρων, και διαστάσεις 152,4 μήκος και 16,9 μέτρα πλάτος. Διέθετε δυο προπέλες και μια ατμομηχανή τριπλής εκτόνωσης και μπορούσε να ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 14 κόμβων. Αρχικά ονομαζόταν ORTONA και ταξίδευε από τη Βρετανία στην Αυστραλία στο πλαίσιο της συνεργασίας της εταιρίας του με την Orient Line. Με την κήρυξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου το ARCADIAN επιτάχθηκε το Φεβρουάριο του 1915 από το Βρετανικό Ναυαρχείο προκειμένου να μετατραπεί σε οπλιταγωγό.

Ο δράστης: Το γερμανικό υποβρύχιο UC-74

Το UC-74 ήταν ένα υποβρύχιο της κλάσης UC II που είχε ναυπηγηθεί το 1916 στα ναυπηγεία Vulcan του Αμβούργου. Κατά την έρευνα στα γερμανικά αρχεία βρέθηκε το ημερολόγιο του υποβρυχίου UC74. Ενός υποβρυχίου που είχε πολύ σημαντική δράση κατά την διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου αφού συνολικά βύθισε 37 πλοία εκ των οποίων τα 10 ήταν ελληνικά. ΑO πλωτάρχης Wilhelm Marschall ήταν ο πρώτος κυβερνήτης του υποβρύχιου. Στον ένα χρόνο που παρέμεινε στο UC-74, ο πλωτάρχης Marschall αποδείχτηκε ιδιαίτερα αποτελεσματικός αφού βύθισε 27 σκάφη διαφόρων τύπων.

Στο πολεμικό ημερολόγιο του υποβρυχίου περιγράφεται αναλυτικά η βύθιση του ΑRCADIAN.

«Εντοπίσαμε ένα μεγάλο στόχο. Στα δεξιά του υποβρυχίου προσέγγιζε ένα επιβατηγό πλοίο συνοδευόμενο από ένα πολεμικό. Παρατηρήσαμε το επιβατηγό να στρέφει δεξιά προς το μέρος μας με το πολεμικό να προπορεύεται κάνοντας διαρκείς ελιγμούς. Κατόπιν το επιβατηγό που είχε έρθει πλέον στα αριστερά του υποβρυχίου, αναγνωρίστηκε ως ένα μεγάλο οπλιταγωγό. Διατάχθηκε πολεμική έγερση και το πλήρωμα πήρε θέσεις μάχης. Το υποβρύχιο ήρθε σε περισκοπικό βάθος πλησιάζοντας τον στόχο στα 500 μέτρα και επιτεθήκαμε με μια μόνο τορπίλη. Σε ελάχιστο χρόνο ακούσαμε τον ήχο μιας δυνατής έκρηξης. Αμέσως μετά καταδυθήκαμε σε βάθος 40 μέτρων.» Όταν το UC-74 αναδύθηκε ξανά, είχε πλέον νυχτώσει και στο σκοτάδι ξεχώριζαν τα φώτα από προβολείς στην περιοχή της βύθισης και πράσινες φωτοβολίδες, δείγμα ότι συνεχίζονταν οι έρευνες για ναυαγούς.

Ο Πλοίαρχος Charles L.Willats – Τρεις φόρες ναυαγός

Ο πλοίαρχος Charles L.Willats στα 23 χρόνια που υπηρετούσε σε πλοία της Royal Mail Line είχε ναυαγήσει ακόμα δυο φορές. Στις 5 Νοεμβρίου 1915 ως πλοίαρχος του υπερωκεανίου PEMBROKESHIRE προσάραξε σε ύφαλο των Κανάριων Νησιών. Στην συνέχεια στις 7 Ιανουαρίου 1917, πλοιαρχούσε επί του φορτηγού πλοίου RADNORSHIRE στον Νότιο Ατλαντικό όταν αυτό βυθίστηκε από το γερμανικό βοηθητικό καταδρομικό ΜΟΕWE. Ο πλοίαρχος και το πλήρωμα του κρατήθηκαν αιχμάλωτοι μέχρι που τους αποβίβασαν στη Βραζιλία. Εκεί επιβιβάστηκαν στο οπλιταγωγό DRINA για να επιστρέψουν στην Αγγλία, όμως την 1η Μαρτίου κοντά στις βρετανικές ακτές, το γερμανικό υποβρύχιο UC-65 βύθισε το DRINA. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε τρεις φορές ναυαγός κατάφερε και τις τρεις φορές να επιβιώσει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορίες
Ελλάδα Επιλεγμένα

Τούμπαρε βυτιοφόρο με υγραέριο στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας

Σήμερα το μεσημέρι σημειώθηκε ανατροπή βυτιοφόρου που μετέφερε υγραέριο στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Λόγω του κινδύνου, οι αρχές αποφάσισαν να κλείσουν και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας για προληπτικούς λόγους.

Ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις έσπευσαν στο σημείο για την άντληση του υγραερίου, αποτελούμενες από 5 οχήματα και 15 πυροσβέστες. Η κυκλοφορία των οχημάτων εκτρέπεται μέσω παρακαμπτήριων οδών, συγκεκριμένα στο 90ο χλμ στο ύψος της Θήβας για το ρεύμα προς Λαμία και στο 100ο χλμ στον κόμβο Ακραιφνίου για τα οχήματα που κατευθύνονται προς Αθήνα.

Οι οδηγοί καλούνται να ακολουθούν τις οδηγίες της Τροχαίας και να δείχνουν υπομονή μέχρι την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

Κατηγορίες
Ελλάδα

Οι κτηνοτρόφοι με κρούσματα πανώλης θα αποζημιωθούν

Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας διεξάγεται η μεγαλύτερη κτηνιατρική επιχείρηση που έχει διεξαχθεί, τόνισε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Στρατάκος, με αφορμή τα κρούσματα πανώλης των αιγοπροβάτων που έχουν εντοπιστεί σε Θεσσαλία και Κορινθία.

Σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή επιχειρούν στο πεδίο πάνω από 140 επιστήμονες, κυρίως κτηνίατροι.

Δήλωσε ότι στην περίπτωση εντοπισμού κρούσματος ακολουθούνται τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα, ενώ σημείωσε ότι δίνεται μεγάλη σημασία στην ιχνηλάτηση.

Εξήγησε ότι τα κρούσματα στην Κορινθία και τη Φαλάνη Λάρισας εντοπίστηκαν ακολουθώντας τα βήματα της επιδημιολογικής διερεύνησης.

Ο κ. Στρατάκος σημείωσε ότι οι κτηνοτρόφοι θα αποζημιωθούν μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και έκανε έκκληση στους κτηνοτρόφους αν δουν κάποιο σύμπτωμα να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες αρχές.

Αναφερόμενος στη Θεσσαλία, είπε ότι είναι μεν νωρίς για εκτιμήσεις, ωστόσο φαίνεται πως υπάρχει περιορισμός.

Το πρόβλημα που προέκυψε με το κρούσμα πανώλης σε αιγοπρόβατα στην ορεινή Κορινθία δεν προήλθε από την περιοχή, τόνισε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο  Αναστάσιος Γκιολής αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας.

Όπως σημείωσε κάποιοι συμπολίτες μας δεν πήγαν με το νόμο και ζήτησε από την κυβέρνηση να λάβει δραστικά μέτρα για ανευθυνότητα – όπως είπε – κάποιων.

Επανέλαβε ότι πρόκειται για ζωονόσο που δεν μεταδίδεται σε καμία περίπτωση σε άνθρωπο, ούτε σε άλλα είδη ζώων.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κτηνοτρόφων Θεσσαλίας, Δημήτρης Μπαλούκας, δήλωσε ότι στη φάρμα της Κορινθίας οδήγησε η ιχνηλάτηση που ξεκίνησε από τη Θεσσαλία.

Εξήγησε ότι οι κτηνοτρόφοι είναι ψύχραιμοι και λαμβάνουν μέτρα για να προφυλάξουν τα κοπάδια τους.

Τόνισε ωστόσο ότι οι επιπτώσεις για έναν κτηνοτρόφο που εντοπίζεται κρούσμα σε κοπάδι του είναι πολύ μεγάλες, καθώς περιλαμβάνουν τη θανάτωση όλων των ζώων της κτηνοτροφικής μονάδας.

Όπως ανέφερε πρέπει οι αποζημιώσεις να είναι πολύ γενναίες για να μπορέσει να αποκτήσει ξανά ζώα και να ασχοληθεί με την κτηνοτροφία.

Κατηγορίες
Ελλάδα

Μεγάλη φωτιά στην Εύβοια – Κινδυνεύουν σπίτια! Δόθηκε εντολή εκκένωσης (ΦΩΤΟ)

Εύβοια: Συναγερμός σήμανε στην πυροσβεστική το μεσημέρι της Δευτέρα καθώς μεγάλη φωτιά ξέσπασε σε δασική έκταση κοντά στο χωριό Πετριές του Δήμου Κύμης Αλιβερίου.

Στο σημείο σύμφωνα με το eviathema.gr κινητοποιήθηκαν επίγειες και εναέριες δυνάμεις ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το μέτωπο πλησιάζει στην κατοικημένη περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες δόθηκε εντολή εκκένωσης και συγκεκριμένα οι πολίτες από Κόσκινα να μεταβούν στους Ζάρακες, ενώ αν βρίσκεστε στα Κριεζά κατευθυνθείτε προς Λέπουρα και Βέλος.

Στο σημείο επιχειρούν, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, 50 πυροσβέστες με 17 οχήματα, ενώ ρίψεις από αέρος κάνουν τρία αεροσκάφη και δύο ελικόπτερα.

Πριν από λίγη ώρα ενεργοποιήθηκε το 112 και απεστάλη στους κατοίκους της περιοχής αναφέροντας “Δασική πυρκαγιά στην περιοχή Πετριές Αλιβερίου, Παραμείνετε σε ετοιμότητα, ακολουθήστε τις οδηγίες των Αρχών. Λόγω εκδήλωσης πυρκαγιάς σήμερα (29-07-2024) μεσημβρινές ώρες στις Τοπικές Κοινότητες Κόσκινα και Κριεζά Εύβοιας, υπάρχει προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στην Επαρχιακή Οδό Λεπούρων—Καρύστου στο ύψος Κριεζών και Κόσκινα, καθώς επίσης και στην Επαρχιακή Οδό Πετριών –Αγίων Αποστόλων. Παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο συγκεκριμένο σημείο και να ακολουθούν τα σήματα των ρυθμιστών τροχονόμων.
Κατηγορίες
Ελλάδα Επιλεγμένα

Φωτιά στο Παλαιόκαστρο Λάρισας – Σηκώθηκαν και εναέρια μέσα

Φωτιά έχει ξεσπάσει σε αγροτοδασική έκταση στο Παλαιόκαστρο Λάρισας. Κινητοποιήθηκαν 40 πυροσβέστες με μια ομάδα πεζοπόρου της 10ης ΕΜΟΔΕ, 14 οχήματα, 3 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.

Exit mobile version