Κατηγορίες
Auto - Moto

Πειραιάς: Εμπειρία ασφαλούς οδήγησης με προσομοιωτές

Εκδήλωση στον Πειραιά με στόχο την ευαισθητοποίηση των οδηγών και την προώθηση της οδικής ασφάλειας

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους θανάτους από τα τροχαία δυστυχήματα υπο την επήρεια αλκοόλ.

Για την ευαισθητοποίηση των οδηγών, πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά εκδήλωση, που στοχεύει στην προώθηση της οδικής ασφάλειας.

https://exchange.glomex.com/video/v-d4dn98zqdpll?integrationId=eexbs1blfv531yw

Κατηγορίες
Auto - Moto

Έτσι θα ξεθολώσεις τα ζάμια του αυτοκινήτου και δεν θα πληρώσεις ούτε ένα ευρώ

Κι όμως υπάρχει ένα κόλπο με το οποίο μπορούμε να βάλουμε τέλος στα θολωμένα τζάμια του αυτοκινήτου μας όταν έχει υγρασία χωρίς να χρησιμοποιήσουμε το κλιματιστικό.

Από ελαφρώς εκνευριστικά έως και επικίνδυνα μπορεί να είναι τα θολωμένα τζάμια στο αυτοκίνητο τα κρύα πρωινά με υγρασία, ειδικά όταν ο οδηγός ενός αυτοκινήτου βιάζεται να ξεκινήσει και δεν περιμένει το air condition να ολοκληρώσει τη δουλειά του.

Με θολωμένα τζάμια ο κίνδυνος να μην αντιληφθούμε κάποιο άλλο όχημα που διασταυρώνεται με την πορεία μας, ή ακόμη χειρότερα κάποιον ευάλωτο χρήστη του δρόμου είναι μεγάλος και έτσι αυξάνεται δραστικά και η πιθανότητα ατυχήματος.

Ευτυχώς, εκτός από τη χρήση του συστήματος ψύξης/θέρμανσης ενός αυτοκινήτου για να ξεθολώσουν τα τζάμια του, ο οδηγός μπορεί να εφαρμόσει και μια σειρά από κόλπα, τα οποία μάλιστα «δουλεύουν» 24 ώρες το 24ωρο και δεν απαιτούν καμία προσπάθεια από μέρους του.

Ίσως το κόλπο που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί και μπορούν να κάνουν ακόμη και τζάμπα είναι να τοποθετήσουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου τους φακελάκια γέλης πυριτίου.

Τα φακελάκια γέλης πυριτίου ίσως να μην τα έχετε ακούσει ποτέ με την επίσημη ονομασία τους καθώς συνήθως τα αναφέρουμε ως φακελάκια σιλικόνης. Σίγουρα όμως τα έχετε δει «άπειρες» φορές καθώς χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολλούς κλάδους της βιομηχανίας για να κρατούν μακριά την υγρασία από προϊόντα όπως υποδήματα και τσάντες, ακόμη και φάρμακα και φαγητά.

Με την επιγραφή «DESICCANT» και «SILICA GEL», τα φακελάκια σιλικόνης μπορείτε να τα συγκεντρώσετε από προϊόντα που αγοράζετε, όπως τα προαναφερθέντα και έπειτα να τα τοποθετήσετε στην καμπίνα του αυτοκινήτου σας μέσα σε ένα σακουλάκι «διχτάκι».

Μπορείτε επίσης να τα προμηθευτείτε απευθείας από κατάστημα και να τα αξιοποιήσετε έτσι άμεσα στο αυτοκίνητό σας με την τιμή λιανικής για κάθε φακελάκι να βρίσκεται μεταξύ 0,03 και 0,04 ευρώ ανά φακελάκι και για συσκευασία 200 τεμαχίων στα 7-8 ευρώ.

Ανάλογα και με τα επίπεδα υγρασίας του περιβάλλοντος στο οποίο κινείστε τα ίδια φακελάκια μπορούν να χρησιμοποιούνται για ένα χρονικό διάστημα από περίπου ένα έως και τρία χρόνια.

Τα φακελάκια γέλης πυριτίου θα φανούν ακόμη πιο χρήσιμα στα αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογίας που δεν έχουν air condition απορροφώντας και εκεί ένα μεγάλο μέρος της υγρασίας όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι για να εξασφαλίσουμε λιγότερο θόλωμα στα τζάμια του αυτοκινήτου μας θα πρέπει να τα διατηρούμε όσο το δυνατό πιο καθαρά. Φροντίζουμε απομακρύνουμε ρύπους και σκόνη από τις εσωτερικές τους επιφάνειες, ανά τακτά χρονικά διαστήματα αφού αυτά συγκεντρώνουν πιο εύκολα υγρασία σε σχέση με μια καθαρή γυάλινη επιφάνεια και έτσι μεγεθύνεται και το πρόβλημα με το θόλωμα των τζαμιών.

Πηγή

Κατηγορίες
Auto - Moto

Τέλος στις παραδοσιακές πινακίδες κυκλοφορίας –Έτσι θα είναι οι νέες

Nέα δεδομένα στην «επικοινωνία» και την ασφάλεια θα φέρει η έλευση των νεων ψηφιακών πινακίδων.

Σε μια νέα ψηφιακή εποχή εισέρχεται ο κλάδος των μεταφορών στις Η.Π.Α., η οποία πλέον δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους κατόχους οχημάτων να αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές πινακίδες κυκλοφορίας με ψηφιακές.

Σημειώνεται ότι το πρώτο βήμα για τη χρήση των «ηλεκτρονικών πινακίδων» στην Καλιφόρνια είχε γίνει το 2013, με την χρήση τους να επιτρέπεται το 2018, αλλά σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων.

Υπό την ονομασία “RPlate”, οι νέας γενιάς πινακίδες είναι πολλά περισσότερα από μια ψηφιακή «πλάκα». Όπως αναφέρει η Reviver, τα νέα προϊόντα, τα οποία αντικαθιστούν τις παραδοσιακές πινακίδες, διευρύνουν την γκάμα δυνατότητων που προσφέρουν στους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Η Ford είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει την ψηφιακή πινακίδα κυκλοφορίας RPlate που δημιούργησε σε συνεργασία με την Reviver ως αξεσουάρ. Η διανομή της θα ξεκινήσει σε περισσότερα από 300 καταστήματα σε όλη την Καλιφόρνια, την Αριζόνα και το Μίσιγκαν.

Μέσω σχετικής εφαρμογής στο smartphone οι ιδιοκτήτες των νέων πινακίδων έχουν πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες -μεταξύ άλλων – για την τοποθεσία του οχήματος, τον αριθμό πλαισίου του (VIN) αλλά και σε υπηρεσίες που σχετίζονται με την προστασία του οχήματος.

Η τιμή της νέας ψηφιακής πινακίδας κυκλοφορίας δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα από τη Ford, αλλά αναμένεται να είναι χαμηλότερη από την τιμή που προσφέρεται στην ελεύθερη αγορά. Η τελευταία κυμαίνεται γύρω από τα 550 ευρώ και διαθέτει λειτουργία ημέρας και νύχτας, δυνατότητα εξατομικευμένων μηνυμάτων, επιπλέον γραμματοσειρές και αντικλεπτικό σύστημα.

Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο που τις φέρει κλαπεί, θα εμφανιστεί αυτόματα η λέξη «Stolen». Η πιο ακριβή έκδοση της ψηφιακής πινακίδας κυκλοφορίας κοστίζει 700 ευρώ και προσφέρει επιπλέον λειτουργία παρακολούθησης, χιλιομετρητή και απομακρυσμένη πρόσβαση που καταγράφει το στίγμα της τοποθεσίας.

Οι επιπλέον λειτουργίες της ακριβής έκδοσης απευθύνονται κυρίως σε διαχειριστές εταιρικών στόλων, ενώ θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα έξοδα για τα πακέτα δεδομένων που έχουν. Τα τελευταία πληρώνονται σε μηνιαία ή ετήσια βάση και δεν είναι υποχρεωτικά. Βέβαια, χωρίς αυτά δεν έχει νόημα η ψηφιακή πινακίδα.

Η Ford αναμένει ότι οι νέες πινακίδες θα προτιμηθούν περισσότερο στις Mustang Mach-E και τα F-150. Μάλιστα, ο όγκος πωλήσεων του συγκεκριμένου pick-up είναι βέβαιο ότι θα ρίξει την συνολική τιμή της τεχνολογικά προηγμένης πινακίδας κυκλοφορίας.

Πηγή carandmotor.gr

Κατηγορίες
Auto - Moto

Τέλος η αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας – Οι αλλαγές στον ΚΟΚ

Αυστηροποίηση συγκεκριμένων ποινών, ανανεθωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, απεμπλοκή του οχήματος από την ποινή του ατίθασου οδηγού είναι μερικά από τα βασικά σημεία του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια όπως αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ξιφαράς: «Η οδική ασφάλεια αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και ισχυρή δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Για αυτό, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επικαιροποίησαμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από την Βουλή και να αποτελέσει νόμο του κράτους.

Στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο έχει προβλεφθεί ειδικός φορέας για την εφαρμογή και την παρακολούθηση όλων των απαραίτητων δράσεων που θα συμβάλουν στη δραστική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων. Επίσης, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός καθετοποιημένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης των παραβάσεων από τη στιγμή της διαπίστωσής τους.

Το επόμενο βήμα μας είναι η θεσμοθέτηση ενός αναθεωρημένου κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Βασικό χαρακτηριστικό του αναθεωρημένου ΚΟΚ είναι η αυστηροποίηση των ποινών που σχετίζονται με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα

Πάντως στον αναθεωρημένο ΚΟΚ θα υπάρχει και μία άκρως θετική εξέλιξη η οποία αφορά το όχημα που εμπλέκεται σε κάποια παράβαση και σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά εξετάζεται πολύ σοβαρά η Τροχαία να τιμωρεί τον παραβάτη οδηγό και όχι το όχημα.

Όπως επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών: «Σκεφτόμαστε την απεμπλοκή του οχήματος από την ποινή με την αυστηροποίηση της προς το χρήστη του οχήματος. Αν ένα μέλος μιας τετραμελούς οικογένειας που διαθέτει μόνο ένα όχημα υποπέσει σε παράβαση του ΚΟΚ, κρίνουμε σκόπιμο να μην τιμωρηθεί όλη η οικογένεια από την αφαίρεση των πινακίδων, αλλά να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση».

Κατηγορίες
Auto - Moto

Με πρόστιμο 400 ευρώ κινδυνεύουν 3.000.000 οδηγοί στην Ελλάδα -Δείτε το λόγο

Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ποσοστό αποχής από τους ελέγχους ΚΤΕΟ, γεγονός που αποτελεί τροχοπέδη τόσο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας όσο και την προστασία του περιβάλλοντος.

Υποχρεωμένοι να περνούν ΚΤΕΟ ανά προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Όπως, ωστόσο, ανέφερε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Βήκας, το ποσοστό αποχής από τη διαδικασία του ΚΤΕΟ παραμένει ιδιαίτερα υψηλό, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους δρόμους ακατάλληλα οχήματα.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που παρέθεσε κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save», το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν 8.882.982 εκατ. οχήματα (ΙΧ, μοτοσικλέτες, φορτηγά κ.ο.κ.), εκ των οποίων τα 2.845.000 (32%) απείχαν από τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 1 στα 3 οχήματα στη χώρα μας, δεν πέρασαν από ΚΤΕΟ.

Σύμφωνα με το carandmotor.gr ένας από τους βασικούς λόγους που οι οδηγοί αποφεύγουν να επισκέπτονται τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου αφορά στο γεγονός ότι τα οχήματά τους αντιμετωπίζουν κοστοβόρες βλάβες τις οποίες δεν έχουν φροντίσει να διορθώσουν σε κάποιο συνεργείο.

Υπενθυμίζεται ότι η εκπρόσθεσμη προσκόμιση οχήματος για τεχνικό έλεγχο επιφέρει επιβολή ειδικού αυξημένου τέλους ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Αυτό για τα ΙΧ διαμορφώνεται ως εξής:

  • Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
  • Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
  • Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ

Επίσης, για όσους αμελούν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, η νομοθεσία προβλέπει επιβολή προστίμου ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται απευθείας μέσω TAXIS, κατόπιν της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων η οποία, ωστόσο, δεν εφαρμόζεται.

Ακόμα, εφόσον η Τροχαία διαπιστώσει σε έλεγχο ότι το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώνει μόνο το 1/8 του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.

Αδιαφορία για την Κάρτα Καυσαερίων -Μη εφαρμογή ελέγχων για DPF

Παράλληλα, ο κ. Βήκας σημείωσε ότι από τα οχήματα (68% επί του συνόλου του στόλου) που προσκομίζονται στο ΚΤΕΟ, μόνο το 30% αυτών επανέρχονται για την προβλεπόμενη Κάρτα Καυσαερίων η οποία επανεκδίδεται σε ετήσια βάση.

«Εδώ γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότεροι οδηγοί μολονότι αντιλαμβάνονται την αξία του ΚΤΕΟ, δεν αντιλαμβάνονται την αξία της Κάρτας Καυσαερίων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, εστίασε στο γεγονός ότι δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα ο έλεγχος στα ΚΤΕΟ του φίλτρου DPF για την κατακράτηση σωματιδίων στα diesel, το οποίο πολλοί αφαιρούν για λόγους απόδοσης, είτε κυκλοφορούν με χαλασμένο φίλτρο για λόγους οικονομίας, μιας και το κόστος αντικατάστασης κυμαίνεται από 1.000 έως 4.000 ευρώ.

Exit mobile version