Μέχρι τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2026 θα πρέπει να έχει καταβληθεί το Δώρο Χριστουγέννων στους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, καθώς αυτή είναι η καταληκτική ημερομηνία που προβλέπει η νομοθεσία. Ενόψει της προθεσμίας, οι εργοδότες οφείλουν να προγραμματίσουν εγκαίρως την καταβολή της συγκεκριμένης παροχής, ενώ οι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματα τους.
Ποιοι δικαιούνται Δώρο Χριστουγέννων
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ψηφιακή Κάρτα: Επέκταση σε 5 νέους κλάδους & αυστηροί έλεγχοι
Το Δώρο Χριστουγέννων δικαιούνται όλοι οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα, ανεξάρτητα από το αν εργάζονται με καθεστώς πλήρους, μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης.
Ειδικότερα, δικαίωμα στην παροχή έχουν όσοι εργάστηκαν κατά το χρονικό διάστημα από την 1η Μαΐου έως και τις 31 Δεκεμβρίου. Το ποσό που θα λάβουν εξαρτάται από τη διάρκεια της εργασιακής τους σχέσης μέσα στο συγκεκριμένο διάστημα. Όσοι απασχολήθηκαν καθ’όλη τη διάρκεια του δικαιούνται ολόκληρο το Δώρο Χριστουγέννων, ενώ για όσους εργάστηκαν μικρότερο χρονικό διάστημα προβλέπεται η αντίστοιχη αναλογία.
Πώς υπολογίζεται το Δώρο Χριστουγέννων
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε ρυθμούς Black Friday η αγορά – Οι τέσσερις Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα έως το τέλος του 2026
Για τον υπολογισμό του Δώρου λαμβάνονται υπόψη οι τακτικές αποδοχές που καταβάλλονται στις 10 Δεκεμβρίου 2026. Σε περίπτωση που η εργασιακή σχέση έχει λυθεί νωρίτερα, ο υπολογισμός γίνεται με βάση τις αποδοχές που ίσχυαν κατά την ημερομηνία διακοπής της εργασιακής σχέσης.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να επιδείξουν οι εργοδότες στην τήρηση της προβλεπόμενης νομοθεσίας. Η μη καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων έως τις 21 Δεκεμβρίου συνιστά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας, ενώ η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε καταγγελία από την πλευρά του εργαζομένου στην Επιθεώρηση Εργασίας και στην κίνηση της προβλεπόμενης διαδικασίας για την επιβολή κυρώσεων.