Η Google υλοποιεί μια ανανεωμένη δυνατότητα αναζήτησης που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη[AI] για να προσφέρει στους χρήστες πιο συναφή αποτελέσματα.
Το νέο σύστημα θέλει να επικεντρωθεί στην «σχετικότητα» των αποτελεσμάτων, δηλαδή, στην πιο σχετική πληροφορία με βάση τις ανάγκες του χρήστη.

Η καινοτόμα λειτουργία αναζήτησης
Η «επικαιρότητα» θα παραμείνει ακόμα ένας παράγοντας (δεν θα είχε νόημα να αναδεικνύεται ένα email πριν από μια δεκαετία, αν δεν είναι αυτό που ψάχνετε), αλλά ο νέος αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης θα λαμβάνει υπόψη του επίσης τη συχνότητα αλληλεπίδρασης του χρήστη (ποια email έχουν περισσότερα κλικ) και τη συχνότητα επικοινωνίας με συγκεκριμένους αποστολείς.
Ο στόχος είναι να προτεραιοποιούνται τα email που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρουν τον χρήστη, τοποθετώντας τα στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Αυτό σημαίνει ότι, αντί να ψάχνετε μέσα από μια μακρά λίστα email που περιέχουν τον όρο αναζήτησης, μπορεί να δείτε τα email που είναι πιο πιθανό να χρειαστείτε πολύ πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης επικοινωνεί συχνά με έναν συγκεκριμένο συνάδελφό του και αναζητά ένα project ή τα email από αυτόν τον συνάδελφο σχετικά με το project θα εμφανίζονται πιο ψηλά στα αποτελέσματα.
Τα πρόσφατα email σχετικά με την αναζήτηση θα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα σε σχέση με τα παλαιότερα, αποτρέποντας τους χρήστες από το να χρειάζεται να περιηγηθούν σε παλαιά δεδομένα, αλλά δε θα είναι ο μοναδικός παράγοντας.
Πιο ακριβή αποτελέσματα αναζήτησης
Με την ενσωμάτωση περισσότερων κριτηρίων πέρα από την απλή αντιστοίχιση λέξεων-κλειδιών, η ανανεωμένη λειτουργία αναζήτησης θα καταλαβαίνει καλύτερα την πρόθεση του χρήστη και επομένως θα παραδίδει πιο ακριβή αποτελέσματα.
Αν για κάποιο λόγο προτιμάτε την παλαιότερη προβολή (για παράδειγμα, μπορεί να υπήρχε ένα email που εμφανιζόταν εύκολα και τώρα είναι θαμμένο – αφού η AI μπορεί να κάνει λάθη), θα μπορείτε ακόμα να επιστρέψετε στην επιλογή «Πιο Πρόσφατο» από την καινούργια προβολή «Πιο Σχετικό».
Αναβάθμιση σε επίπεδο εμπειρίας χρήστη
Αν αυτή η αναβάθμιση λειτουργήσει όπως πρέπει, θα μπορούσε να αποτελέσει μια μεγάλη βελτίωση στην εμπειρία χρήσης του Gmail.
Η Google δεν έχει διευκρινίσει πότε θα κυκλοφορήσει αυτή η νέα μορφή αναζήτησης στο Gmail. Για να δείτε αν την έχετε ήδη, βεβαιωθείτε ότι έχετε ενημερώσει την εφαρμογή σας και αναζητήστε κάτι εντός της εφαρμογής αφού το κάνετε.