Οι μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της Αθήνας αναμένονται να γίνουν ακόμα ευκολότερες μόλις ολοκληρωθεί η σύνδεση της Εθνικής Οδού με το πιο σύγχρονο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.
Μια νέα Γραμμή του Μετρό κατασκευάζεται στην Αθήνα, ώστε να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι περιοχών της πρωτεύουσας που σήμερα είναι απομονωμένες από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Πρόκειται για τη Γραμμή 4, η οποία σύμφωνα με το carandmotor.gr σε πρώτη φάση θα ενώνει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδί, αριθμώντας 15 σταθμούς, έχοντας γραμμή μήκους 13 χλμ. Πρόκειται για ένα έργο που θα είναι έτοιμο σε 96 μήνες από την έναρξη κατασκευής, κάτι που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθεί προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Το Μετρό θα φτάσει και στην Εθνική Οδό
Σε μεταγενέστερο χρόνο η νέα -«πορτοκαλί»- γραμμή θα μεγαλώσει ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι θα φτάσει και στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, έναν άξονα όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση προκαλεί ασφυξιά στους οδηγούς.
Προτού καταλήξει το Μετρό στην Ε.Ο. θα περνά από τη λεωφόρο Κηφισίας – που επίσης δεν εξυπηρετείται από τα μέσα σταθερής τροχιάς – έχοντας συνολικά 11 σταθμούς και γραμμή μήκους 14 χλμ.
Ειδικότερα, στο σχεδιασμό της «Ελληνικό Μετρό» προβλέπεται το Β’ Τμήμα Γουδή-Μαρούσι με μήκος 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς που θα είναι οι Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι.
Ενώ για αργότερα σχεδιάζεται το Τμήμα Ε’, δηλαδή η επέκταση των ραγών από το Μαρούσι στην Εθνική Οδό με μήκος γραμμής 4,4 χλμ. και 3 σταθμούς (Πεύκη, Λυκόβρυση, Ε.Ο.).
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το 2029, η επέκταση που θα σημάνει την εξάπλωση της γραμμής στην Ε.Ο. δύσκολα θα πάρει σάρκα και οστά άμεσα.
Στην Εθνική Οδό και ο «Ηλεκτρικός»
Επομένως, όπως είχε αναφέρει ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, για τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με την Ε.Ο. θα μπορούσε να φροντίσει και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του «Ηλεκτρικού, από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη.
Πρόκειται για ένα έργο εφικτό, το οποίο εφόσον ωριμάσει μελετητικά και βρεθεί χρηματοδότηση, μπορεί να ολοκληρωθεί σε λίγα χρόνια από σήμερα -εν αντιθέσει με την επέκταση της Γραμμής 4 προς την Ε.Ο.
Η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά εξεταζόταν να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.