Για δεκαετίες, ο βρυχηθμός ενός επιβλητικού λιονταριού έχει σηματοδοτήσει την έναρξη αμέτρητων κινηματογραφικών αριστουργημάτων, χαράζοντας μια ανεξίτηλη εικόνα στη συλλογική μνήμη των θεατών. Αυτό το λιοντάρι δεν είναι άλλο από το εμβληματικό σήμα κατατεθέν της Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), ένα σύμβολο δύναμης, αίγλης και της μαγείας του κινηματογράφου.
Η ιστορία πίσω από αυτό το διάσημο λογότυπο ξεκινά πολύ πριν την ίδρυση της MGM το 1924. Ο ιδρυτής της Goldwyn Pictures Corporation, Σάμιουελ Γκόλντγουιν, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ένα λιοντάρι ως μασκότ της εταιρείας του το 1916. Η ιδέα προήλθε από το αθλητικό σωματείο της Columbia University, τους “Lions”, αποτίοντας φόρο τιμής στην Alma Mater του τότε επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Goldwyn.

Όταν η Goldwyn Pictures συγχωνεύτηκε με την Metro Pictures Corporation και την Louis B. Mayer Pictures για να δημιουργηθεί η MGM, το λιοντάρι παρέμεινε, εξελισσόμενο σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα εταιρικά λογότυπα παγκοσμίως. Ωστόσο, δεν υπήρξε μόνο ένα λιοντάρι που ενσάρκωσε αυτό το θρυλικό βρυχηθμό. Στην πραγματικότητα, έχουν χρησιμοποιηθεί αρκετά λιοντάρια κατά τη διάρκεια των χρόνων, καθένα με τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα και ιστορία.
Ο πρώτος “Leo the Lion”, όπως χαϊδευτικά αποκαλείται το λιοντάρι της MGM, ήταν ο Slats. Εμφανίστηκε στην οθόνη χωρίς να βρυχάται, απλώς κοιτάζοντας γύρω του. Ακολούθησαν ο Jackie, ο οποίος ήταν το πρώτο λιοντάρι που βρυχήθηκε στην οθόνη (αν και ο ήχος αρχικά ήταν από γραμμόφωνο), ο Tanner, ο οποίος ήταν το πρώτο έγχρωμο λιοντάρι, και φυσικά ο Leo, ο πιο διάσημος από όλους, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από το 1957 έως και σήμερα, με κάποιες μικρές ανανεώσεις στο λογότυπο.
Κάθε λιοντάρι είχε τον δικό του εκπαιδευτή και αντιμετωπιζόταν με ιδιαίτερη φροντίδα. Οι σκηνές με τα λιοντάρια ήταν πάντα προσεκτικά σχεδιασμένες για να διασφαλίζεται η ασφάλεια τόσο των ζώων όσο και του συνεργείου. Ο θρυλικός βρυχηθμός, που έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της κινηματογραφικής εμπειρίας, είναι στην πραγματικότητα ένα μείγμα από βρυχηθμούς διαφορετικών λιονταριών, δημιουργώντας έναν πιο επιβλητικό και χαρακτηριστικό ήχο.
Πέρα από την απλή αναγνωρισιμότητα, το λιοντάρι της MGM έχει αποκτήσει μια βαθύτερη συμβολική σημασία. Αντιπροσωπεύει την αίγλη του Χόλιγουντ, την ποιότητα των παραγωγών της MGM και τη διαχρονική δύναμη της αφήγησης. Για πολλούς θεατές, η θέα του βρυχώμενου λιονταριού σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας κινηματογραφικής περιπέτειας, γεμάτης συγκινήσεις, γέλιο και όνειρα.