Από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναστείλει προσωρινά τη λειτουργία του για έναν μήνα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά δρομολόγια ενόψει της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Κατά τη διάρκεια της διακοπής, ο ΟΑΣΘ και η Τροχαία Θεσσαλονίκης προχωρούν σε συντονισμένο σχέδιο εξυπηρέτησης των επιβατών, με τη δημιουργία της νέας λεωφορειακής γραμμής Μ1, καθώς και με ενίσχυση τριών ακόμη γραμμών με περισσότερα οχήματα και αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, ενισχύονται οι εξής γραμμές:
- Η γραμμή 3 (ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός),
- η γραμμή 31 (Βούλγαρη – ΚΤΕΛ),
- και η γραμμή 39 (Κηφισιά – Δικαστήρια).
Νίκος Ταχιάος: «Απαραίτητη για την ασφάλεια η διακοπή – Θα υπάρξει και δεύτερη»
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος χαρακτήρισε την προσωρινή διακοπή «απαραίτητη» για την ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία του συστήματος, υπογραμμίζοντας ότι το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες πιστοποιημένο και σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Όπως εξήγησε, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και χωρίς οδηγό, σε αντίθεση με αυτό της Αθήνας. Για να λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια και να ενσωματωθεί ομαλά η επέκταση της Καλαμαριάς, απαιτείται πλήρης συμβατότητα των έξι επιμέρους συμβάσεων και δοκιμές 15 νέων συρμών, καθένας εκ των οποίων πρέπει να διανύσει τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, το δίκτυο θα πιστοποιηθεί εκ νέου από διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό, ώστε να διασφαλιστεί η ορθή λειτουργία των συστημάτων και των διαδικασιών.
Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι η πλήρης εμπορική λειτουργία του έργου αναμένεται έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026, ενώ θα απαιτηθεί και δεύτερη προσωρινή διακοπή πριν την τελική παράδοση.
«Παραδίδουμε το Μετρό όταν θα είναι απολύτως ασφαλές και λειτουργικό για τους πολίτες», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η λειτουργία του έχει ήδη αλλάξει την εικόνα της πόλης και πως η κυβέρνηση προχωρά και στην επέκταση προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη.