Για τις κάμερες που έρχονται στους δρόμους της Αθήνας μίλησε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Βασίλης Οικονόμου την Τετάρτη.
Όπως διευκρίνισε, «αυτή τη στιγμή προηγείται ο διαγωνισμός της Περιφέρειας Αττικής για 380 κάμερες σε επιλεγμένα φανάρια που μας εχει πει η Τροχαία», ενώ για τις επόμενες 1.000 θα αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών, το υπουργείο Προστασίας του πολίτη και το υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης.
«Είναι ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα και εκτιμούμε ότι από τα μέσα του 2025 θα αρχίσουν να μπαίνουν οι κάμερες και ως τα μέσα του 2026 1.380 κάμερες θα είναι σε λειτουργία.
Αναφορικά με το νέο σχέδιο για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής, ο Βασίλης Οικόνομου σημείωσε πως πρόκειται για επικαιροποίηση του συγκοινωνιακού χάρτη από το 2004.
«Έχουμε πολλά καινούργια μέσα τα οποία χρησιμοποιούμε έχουμε το μετρό, τον προαστιακό, το τραμ, έχουμε τον ηλεκτρικό και φυσικά τα λεωφορεία τα οποία πρέπει να προσαρμοστούν, να συνδυαστούν και να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα αποτελεσματικό συγκοινωνιακό δίκτυο ώστε να εξυπηρετηθεί ο κόσμος».
Ερωτηθείς αν τα νέα λεωφορεία προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα ή πρόκειται για αντικατάσταση των παλαιών, ο υφυπουργός ανέφερε πως «έχουμε έναν από τους γηραιότερους στόλους στην Ευρώπη, έχουν μέσο όρο 23 χρόνια ενώ υπάρχουν λεωφορεία 27-28 χρόνων».
«Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 250 καινούργια λεωφορεία, 140 ηλεκτρικά και 110 αντιρρυπαντικά, αυτά αντικατέστησαν παλαιά λεωφορεία· αυτό είναι ένα πρώτο βήμα γιατί έχουμε πει ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα είναι 950, έχουμε άλλα 700 λεωφορεία να τα ρίξουμε τους επόμενους μήνες. Θα βλέπετε συνέχεια καινούργια λεωφορεία να κυκλοφορούν».
Έρχονται προσλήψεις νέων οδηγών, αγοράζονται νέα λεωφορεία
Σχετικά με τους οδηγούς των λεωφορείων, ο Βασίλης Οικονόμου ανέφερε πως «κάνουμε προσλήψεις, έχουμε μια ανοιχτή προκήρυξη 200 θέσεων οδηγών».
«Συνέχεια κάνουμε προκηρύξεις οδηγών, είχαμε πολλά χρόνια να κάνουμε, είχαμε μείνει πάρα πολύ πίσω».
Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, υποστήριξε πως «είχαν αγοραστεί 400 λεωφορεία χωρίς ράμπες αναπήρων, δεν είχαν προβλέψει για τους ανάπηρους οι κύριοι φωστήρες που αγοράζουν λεωφορεία».
«Υπάρχουν επίσης και 200 τρόλεϊ χωρίς ράμπες που τώρα θα τις βάλουμε τις ράμπες για τους αναπήρους.
»Έχουμε πάρει ήδη 250 λεωφορεία μέχρι το καλοκαίρι του ‘25 άλλα 700 και θα πάρουμε και άλλα 700 που έχουμε βάλει στο σχεδιασμό, σύνολο 1.650. Αυτά τα 1.650 κοστίζουν 2 δις. Τα επιπλέον 700 λεωφορεία έχουμε κάνει προγραμματισμό για το πώς θα τα πάρουμε. Έχουμε χρηματοδοτικούς προορισμούς που μπορούμε να απευθυνθούμε για να πούμε ότι μπορούμε να τα πάρουμε.
»Παίρνουμε νέα μέσα μεταφοράς, θα περιφρουρήσουμε τις λεωφορειολωρίδες. Στα 12 οχήματα που κυκλοφορούν στην λεωφορειολωρίδα το 1 είναι λεωφορείο για αυτό θα βάλουμε τις κάμερες. Αν έχουμε ανοιχτή την λεωφορειολωρίδα και πηγαίνει στην ώρα του το λεωφορείο, είναι καινούργιο και ξέρει ο πολίτης ότι έχει αξιόπιστη συγκοινωνία θα πάρει το λεωφορείο.
Τέλος τα υπεραστικά λεωφορεία στην Αττική
«Ο σχεδιασμός είναι ο συγκοινωνιακός χάρτης να αφορά αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική», υποστήριξε τέλος ο υφυπουργός.
«Στην Αττική δεν θα έχουμε πλέον υπεραστικά. Αλίκη Βουγιουκλάκη του 1950 «πάμε στο εξωτικό Καπανδρίτι ή Λαύριο» δεν θα έχουμε.
»Την περασμένη εβδομάδα εντάξαμε στην αστική συγκοινωνία τον ιστορικό δήμο του Μαραθώνα. Επίσημα από 6 δρομολόγια τα κάναμε 13 και θα τα κάνουμε και περισσότερα άρα Νέα Μάκρη- Μαραθώνας-Γραμματικό -Βαρνάβας θα έχουν πλέον αστική συγκοινωνία.
«Ο τελικός συγκοινωνιακός χάρτης θα βγει τον Μάιο του ’25 ξεκινήσαμε τη διαβούλευση, μπήκαμε στην τελική ευθεία όλοι τώρα κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Τον Μάιο του ‘25 θα παρουσιαστεί το σχέδιο μας οριστικά για Αθήνα – Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα».