site hit counter Χωρίς ταξί η Ελλάδα: Κλιμακώνεται η κόντρα με το Υπουργείο – Απειλή για απεργία διαρκείας - newstok.gr

Χωρίς ταξί η Ελλάδα: Κλιμακώνεται η κόντρα με το Υπουργείο – Απειλή για απεργία διαρκείας

TAXI TAXI

Χειρόφρενο έχουν τραβήξει οι οδηγοί ταξί σε ολόκληρη την επικράτεια, αφήνοντας τη χώρα χωρίς τις υπηρεσίες τους έως τα ξημερώματα της Πέμπτης 4 Δεκεμβρίου.

Η 48ωρη πανελλαδική απεργία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τον κλάδο να στέλνει ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση για ζητήματα που κρίνουν το επαγγελματικό τους μέλλον, όπως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η καθημερινή λειτουργία στους δρόμους. Η συμμετοχή κρίνεται καθολική, δίνοντας τον παλμό μιας κινητοποίησης που ενδέχεται να λάβει ακόμη πιο δυναμική μορφή τις επόμενες ημέρες.

Το επίκεντρο της διαμαρτυρίας στην Αθήνα έχει μεταφερθεί έξω από το υπουργείο Μεταφορών, όπου οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν προχωρήσει σε συμβολική κατάληψη του χώρου στήνοντας σκηνές. Οι διαδηλωτές δηλώνουν αποφασισμένοι να μην αποχωρήσουν αν δεν πραγματοποιηθεί συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου και συγκεκριμένα με τον υφυπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, έθεσε ευθέως το ενδεχόμενο κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων σε απεργία διαρκείας, εφόσον τα αιτήματά τους συνεχίσουν να αγνοούνται.

Παρόμοιο είναι το κλίμα και στη Βόρεια Ελλάδα, όπου οι αυτοκινητιστές της Θεσσαλονίκης εντείνουν την πίεσή τους. Μετά τη συγκέντρωση στον σταθμό των ΚΤΕΛ «Μακεδονία», προγραμματίστηκε μηχανοκίνητη πορεία προς τα διόδια των Μαλγάρων, με στόχο τη συνάντηση με τα μπλόκα των αγροτών, δημιουργώντας ένα κοινό μέτωπο διαμαρτυρίας. Η κίνηση αυτή έρχεται σε συνέχεια των χθεσινών μαζικών πορειών που πραγματοποιήθηκαν στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, επιβεβαιώνοντας τον πανελλαδικό χαρακτήρα της αντίδρασης.

Στον πυρήνα των διεκδικήσεων βρίσκεται μια σειρά θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων. Οι επαγγελματίες ζητούν επιτακτικά την παράταση της υποχρεωτικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση έως το 2035, καθώς και την επαναδιαπραγμάτευση για την ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες.

Παράλληλα, θέτουν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, ζητώντας αυστηρότερο πλαίσιο για τις πολυεθνικές εφαρμογές και πάταξη της υποκλοπής έργου από ιδιωτικά οχήματα. Η ατζέντα των αιτημάτων ολοκληρώνεται με οικονομικές διεκδικήσεις που αφορούν την αναπροσαρμογή του τιμολογίου, την αύξηση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος πανελλαδικά, καθώς και τη δίκαιη φορολογική μεταχείριση του κλάδου.